HELP

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Mathieu Ryckeboer

HELP

Bericht door Mathieu Ryckeboer »

Vraagje? Ik ontdekte deze site en ga voor mijn rijbewijs A3. Als ik bij A3 kijk staat alleen extra theorie kan iemand me helpen wat ik daarbij nog moet kennen. Er staat vermeld ook te kunnen wat we zagen in vorige hoofstukken ofzoiest? weet iemand wat ze hiermee bedoelen
groetjes
Mathieu
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: HELP

Bericht door Inazuma »

Mathieu Ryckeboer schreef: Vraagje? Ik ontdekte deze site en ga voor mijn rijbewijs A3. Als ik bij A3 kijk staat alleen extra theorie kan iemand me helpen wat ik daarbij nog moet kennen.
Wat je ook hoort te kennen is zowat de hele boterham boven dat &quotRijbewijs A3&quot : het verkeersreglement

THEORIE :

OPENBARE WEG
WETGEVING
VRAGEN

WEGGEBRUIKERS
WETGEVING
VRAGEN

VOERTUIGEN
WETGEVING
VRAGEN

LICHTEN en CLAXON
WETGEVING
VRAGEN

LADING
WETGEVING
VRAGEN

BEVOEGDE PERSONEN
WETGEVING
VRAGEN

WEGMARKERING
WETGEVING
VRAGEN

STILSTAAN en PARKEREN
WETGEVING
VRAGEN

ALCOHOL
WETGEVING
VRAGEN

SNELHEID
WETGEVING
VRAGEN

LICHTEN en VOORRANG
WETGEVING
VRAGEN

KRUISEN en INHALEN
WETGEVING
VRAGEN

PLAATS OP DE WEG
WETGEVING
AUTOSNELWEG AUTOWEG
WETGEVING
VRAGEN

ZWAKKE VOETGANGER
WETGEVING
VRAGEN

ZWAKKE (BROM)FIETSER
WETGEVING
VRAGEN

HET MILIEU
WETGEVING
ONGEVAL
EHBO
WETGEVING

TECHNISCHE
KENNIS

WETGEVING
BORDEN

WETGEVING
VRAGEN
NIEUWE INDELING ZWARE
OVERTREDINGEN
WETGEVING
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het is inderdaad vrijwel niet te doen op 1 dag. Maar het is dan ook een zeer belangrijke aangelegenheid. Het gaat niet enkel om het behalen van een rijbewijs, maar in de eerste plaats om een veilige bestuurder te worden voor de rest van je leven (en dat is hopelijk nog heel lang).

Het voordeel is dat je aldus al een goede basis hebt om later je examen voor het rijbewijs B af te leggen.
chaly-driver

Bericht door chaly-driver »

WOOOW. Das eeeeeeenorm veel. Daar ben ik op een dag misschien niet met klaar
tommy

A3

Bericht door tommy »

Het rijbewijs is niet zo moeilijk, maar je moet er natuurlijk voor leren, ik heb het via deze site gedaan en via mijn boek, En ik ben was er in één keer door, maar de meeste vragen, zijn strikvragen, bij mij toch, Als je het nu zo bekijkt zeg je misschien dat het veel is om te studeren, Maar het valt mee .. succes alvast
M.V.G
Tommy
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Waar geldt dit bord? Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt.
Of tot aan het bord

Afbeelding
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef:
Quote: Waar geldt dit bord? Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt.
Of tot aan het bord

Afbeelding
Juist. Of tot aan het bord

Afbeelding

of tot er een bevoegd persoon het bevel geeft om in te halen,

of tot het einde van de weg als het een doodlopende weg is waar je verder geen kruispunt meer tegenkomt.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: A3

Bericht door Jozef »

tommy schreef: de meeste vragen, zijn strikvragen, bij mij toch
Wel, je kan wel eens die indruk hebben, dat begrijp ik volkomen. Maar in feite komt het er op neer dat je op de details moet letten.

Een voorbeeld: het verkeersbord C35.

Afbeelding

Als je alleen maar weet dat dit bord een inhaalverbod inhoudt, dan kom je er niet.

Je dient te weten:

Waar geldt dit bord? Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt.Welke voertuigen mogen niet ingehaald worden? Een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen (en een motorfiets met een zijspan blijft een voertuig met twee wielen, het hulpwiel van het zijspan wordt niet meegerekend).Langs waar mag er niet ingehaald worden? Langs links.Pas als je op deze 3 punten let, ken je de betekenis van het verkeersbord C35.
Plaats reactie