Hoe rijbewijs C behalen?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Hoe rijbewijs C behalen?

Bericht door gast »

Beste mensen,

Ik zou graag rijbewijs C willen behalen maar heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen.

Kan mij dus aub iemand juist uitleggen wat ik moet doen?

Ik kan bv theorie door middel van zelfstudie (met een boek voor C en D)doen.

Maar hoe zit het met de praktijk?
Ben ik verplicht lessen te volgen?
Ik heb al gehoord dat het via de Vdab of het leger kan maar ik ben niet in het leger en ook geen werkzoekende kan ik bv ook via mijn werkgever een opleiding volgen en zoja onder welke voorwaarden?

Om het kort te houden Ik zoek dus een snelle en goedkope mannier om aan mijn rijbewijs C te geraken en had graag zoveel mogelijk informatie. (met werkgever, zonder werkgever, opleidingscheque's of wat dan ook)

Dank bij voorbaat.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Theorie:

1. Alles kennen wat op deze site staat onder RIJBEWIJS B
(dus beginnen met onze leermethode te lezen)

2. Daarna boek Wees Wegwijs C even doornemen door de extra leerstof van C

EXAMEN AFLEGGEN

Praktijk:

Rijschool
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Quote: Praktijk:

Rijschool
Kan ik mijn praktijk dan niet afleggen met het voertuig van mijn werkgever

En heeft er iemand informatie over opleidingscheque's aub

Ik zou ook graag weten wat de kosten zijn voor het volgen van praktijkuren (als ik dan toch niet zonder rijschool kan) of als ik met een L moet rijden (hoe lang enz...) (kan het ook zoals den B met begeleider en waaraan zou die moeten voldoen)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Rijbewijs C behoort niet onmiddellijk tot onze doelgroep en dat is de reden waarom ikzelf ook niet zo goed op de hoogte ben van alle mogelijkheden i.v.m. C.

Best even naar een rijschool bellen. Daar kan men u alle info geven.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Als de rijschool erkend is door de overheid als opleidingsverstrekker, kan deze opleidingscheques aanvaarden. Merk op dat je maximaal voor 250 euro opleidingscheques voor werknemers kan aanvragen per jaar de overheid legt de helft van dit bedrag bij (een korting van 125 euro dus). Het combineren van opleidingscheques voor werknemers en opleidingscheques voor werkgevers is niet toegelaten voor dezelfde opleiding. Je moet dus op voorhand aan je werkgever vragen hoeveel die je aan opleidingscheques wil geven, en dan de voordeligste keuze maken.
Denk eraan dat van aanvraag tot aflevering van de cheques er gemakkelijk 2 of meer weken kunnen verlopen.

Meer informatie kan je vinden op de website van de VDAB: http://www.vdab.be/opleidingscheques
Plaats reactie