Mijn moeder kan niet of moeilijk lezen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
karima

Mijn moeder kan niet of moeilijk lezen

Bericht door karima »

Ey, ik heb een klein probleempje, mijn moeder is franstalig maar kan niet of moeilijk lezen, ze heeft enkel leren praten maar met een beperkt woordenschat in het Frans. Ze zou dol graag haar rijbewijs halen, bestaat er een theorie cd voor het rijbewijs B in audio?

Danku

mvg

Karima
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Het eenvoudigst is wellicht contact opnemen met een franstalige rijschool en daar vragen wat de mogelijkheden zijn.

Voor het examen kan eventueel een tolk gevraagd worden in de moedertaal van je moeder.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Hoe kan ze dat ooit fatsoenlijk leren rijden? Hoe kan je borden lezen? Straatnamen, plaatsen? Een bordje 'werkzaamheden'?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Metallicdeth schreef:Hoe kan ze dat ooit fatsoenlijk leren rijden? Hoe kan je borden lezen? Straatnamen, plaatsen? Een bordje 'werkzaamheden'?
Op de parkeerborden na, wordt er van de bestuurder eigenlijk maar een vrij klein vocabularium verwacht, en komen er bvb al geen zinsconstructies bij te pas.
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Dat wel, maar om te navigeren lijkt het mij echt niet handig. Al kan je dat eventueel met een navigatiesysteem o.i.d. (maar hoe je die dan kan bedienen...).

Het lijkt mij niet erg praktisch, maar goed, zolang je veilig rijdt...
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

Metallicdeth schreef:Dat wel, maar om te navigeren lijkt het mij echt niet handig. Al kan je dat eventueel met een navigatiesysteem o.i.d. (maar hoe je die dan kan bedienen...).

Het lijkt mij niet erg praktisch, maar goed, zolang je veilig rijdt...
een navigatiesysteem kan software met andere talen dan het nederlands of dergelijke bevatten hoor... en zoiets bedienen vraagt daarom niet per se kennis van lezen, gewoon pictogrammen volgen en om de straatnaam in te geven gewoon letter per letter overtypen, je moet toch niet weten wat je typt...

Al is dat natuurlijk niet praktisch, maar is geen rijbewijs hebben de dag van vandaag dan zo praktisch?
Plaats reactie