Stilstaan buiten bebouwde kom.

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
aleksandra

Stilstaan buiten bebouwde kom.

Bericht door aleksandra »

Op stopplats voor bussen mag je stilstaan. Maar buiten bebouwde kom ook?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ja dit mag ook maar vergeet wel de hoofdregel van het stilstaan en parkeren niet.

Even kort samenvatten.
Parkeren op minder dan 15 voor of achter een bord dat een bushalte aanduid is verboden.

Vermits er alleen parkeren verboden staat is het stilstaan dus wel toegelaten en er word niet gesproken over binnen of buiten de BBK

Wat bedoel ik dan met de hoofdregel :?:
Deze zegt ons dat ik niemand mag hinderen of in gevaar brengen tijdens het stilstaan en parkeren.

Wat ik dus bedoel is dat als er een autobus achter je staat of aankomt je in dit geval niet op die halte mag gaan stilstaan omdat je hem dus op dit moment gaat hinderen wat dus niet mag (dit is zowel binnen als buiten de bbk het geval)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
aleksandra

Bericht door aleksandra »

Dan heb ik problem met dit vraag. Waarom C?

Proefexamen B reeks H Vraag 3


--------------------------------------------------------------------------------
178
--------------------------------------------------------------------------------
Ik wil een passagier laten uitstappen.
Mag ik op de busstrook stilstaan om bestuurders die achter mij rijden niet te hinderen?

A/ Ja.
B/ Ja, als er geen autobussen rijden.
C/ Neen.




--------------------------------------------------------------------------------

Fout

Juist = C
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

In je eerste vraag praat je over STOPPLAATS VOOR BUSSEN.

De vraag in je tweede posting gaat over BUSSTROOK

Een BUSSTROOK is niet hetzelfde als een STOPPLAATS VOOR BUSSEN of BUSHALTE

Je mag niet rijden, parkeren, stilstaan op een BUSSTROOK, behalve als je aan het eerste kruispunt wil afslaan. Dan mag je er wel op rijden.

Dat staat trouwens uitgelegd op de theoriepagina's.
aleksandra

Bericht door aleksandra »

bedankt, nu heb ik.
Plaats reactie