nooit droogsturen...
er zijn momenten waarop dit natuurlijk echt niet anders kan, zoals in een zeer smalle straat keren, maar de straten waarin ze je tijdens het examen laten keren zijn meer als breed genoeg.
Niet aan je stuur draaien als je stilstaat dus.
Praktijk examen auto
Beste 'gast',
Er is door verschillende mensen hard gewerkt om alles overzichtelijk uit te leggen in het praktijkboek, zodat we hier niet steeds opnieuw dezelfde vragen moeten beantwoorden.
Waarom nemen jullie dat toch niet door?
NEEN, tijdens het uitvoeren van de manoeuvres mag je niet draaien aan het stuur.
PRAKTIJKBOEK
Er is door verschillende mensen hard gewerkt om alles overzichtelijk uit te leggen in het praktijkboek, zodat we hier niet steeds opnieuw dezelfde vragen moeten beantwoorden.
Waarom nemen jullie dat toch niet door?
NEEN, tijdens het uitvoeren van de manoeuvres mag je niet draaien aan het stuur.
PRAKTIJKBOEK
Ik heb die vraag vlak voor mijn eerste praktische examen ook gesteld aan mijn instructeur. En die heeft daar positief op geantwoord.Anonymous schreef:Mag je tijdens het keren draaien aan je stuur als je stilstaat ?
Ik heb zijn raad tijdens mijn examen dan ook opgevolgd (behalve bij de eerste beweging, aangezien ik geen voorrang hoefde te verlenen) en heb daar geen opmerking over gekregen.
Ik ben vooral eens benieuwd wat men over droogsturen denkt in de examencentra. Kennelijk wordt het in Haasrode wel gedoogd.Rafael schreef:Als je je auto vroegtijdig bij een garagist wil achterlaten, moet je vooral onze raad in de wind slaan, en die van je instructeur opvolgen Droogsturen zal je stuurinrichting beschadigen, en een rode kaart opleveren op de keuring.
Kan zijn dat een examinator het niet altijd in de gaten heeft, of er minder aan tilt.Anonymous schreef: Ik ben vooral eens benieuwd wat men over droogsturen denkt in de examencentra. Kennelijk wordt het in Haasrode wel gedoogd.
Droogsturen is en blijft een slechte rijtechniek, die bij de verplichte maneuvers tijdens het rijexamen ook nog eens volstrekt overbodig is gezien de ruimte die je daar krijgt om deze maneuvers uit te voeren.
Maar met de sterke stuurbekachtiging tegenwoordig schijnen velen er niet meer van te overtuigen te zijn dat je zeer zware krachten op je stuurinrichting overzet bij het droogsturen.
In de tijd van onbekrachtigde sturen voelde je dat als vanzelf, en liet je het wel zo tenzij het echt niet anders kon.
Uiteindelijk wreekt het droogsturen zich wel op de ganse stuurinrichting.