Waaslandtunnel

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
JC

Bericht door JC »

Wandel gewoon door de St. Annatunnel, die is echt zo lang niet als hij lijkt. Bovendien vermoed ik dat je dit nog wat afstand gaat besparen.
microbeke

Waaslandtunnel

Bericht door microbeke »

Hello,
Ik heb een (misschien stomme) vraag maar ik zou d'r toch graag een antwoord op krijgen ...
Ik ben sinds kort in het bezit van een (voorlopig) rijbewijs A3 - ik moet m'n praktijkexamen nog afleggen.
Nu moet ik voor mijn werk door de Waaslandtunnel in Antwerpen (de &quotkonijnenpijp&quot) rijden. Aangezien dit géén autosnelweg en geen autoweg is (dacht ik toch) en de maximum snelheid in de tunnel 50 km/u is dacht ik dat ik met met mijn scooterke door de Waaslandtunnel mag rijden - maar anderen zeggen dat dit beslist niét mag ... ik snap het dus niet zo goed. Mag ik met mijn scooterke nou wél of niet door de Waaslandtunnel rijden ?

Alvast bedankt,

Carina
ratje

waaslandtunnel

Bericht door ratje »

maar mag het nu eigenlijk ja of nee,
ik zou denken van wel want de max toegelaten snelheid ligt op 50 km/u
ik zou het ook graag willen weten.

groets.
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

@ microbeke en ratje:

De maximum toegestane snelheid speelt geen rol.

Begeef je ter plaatse en kijk welke verkeersborden er bij de ingang van de tunnel staan.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

De Waaslandtunnel is een autoweg

Afbeelding

Verboden terrein voor bromfietsen dus :!:

Verwarrend opgesteld :

http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art22

22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de driewielers zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg en de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.
diogenes

Bericht door diogenes »

Wat is daar verwarrend aan?
Inazuma

Bericht door Inazuma »

diogenes schreef:Wat is daar verwarrend aan?
Van mij mag je dat duidelijk vinden, ik vind de manier waarop in Art 22.1 de uitzonderingen voorzien worden alles behalve helder geformuleerd.
Plaats reactie