praktijkexamen Moto

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Guido
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 dec 2005, 00:00

praktijkexamen Moto

Bericht door Guido »

Halo ik wil mijn rijbewijs voor een motor behalen onbeperkt vermogen omdat ik ouder ben dan 21. Ik heb een motor 600cc van 1993,op het inschrijvings bewijs staat niet op hoeveel KW deze motor is,ik heb op verschillende websites gekeken en hij zou 31,4KW zijn en een gewicht van 185 kg of 0,1697kw/kg. Mag ik met deze motor waneer ik mijn voorlopig rijbewijs heb ook praktijkexamen doen. Anders ben ik verplicht van met de rijschool examen te doen,ik heb met enkelle rijscholen kontakt opgenomen en deze raden mij normaal aan om met een voorlopig rijbewijs te leren rijden. Als ik voor het rijbewijs beperkt vermogen ga dan is mijn motor te zwaar,en volgens de rijschool te licht voor onbeperkt rijbewijs.WAT een KL Wetten hier in belgie
Alvast Bedankt Voor De Reacties
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Voorwaarden van het examenvoertuig
Voor het examen rijbewijs categorie A:

moet de motorfiets zonder zijspan uitgerust zijn met een cilinderinhoud van méér dan 120 cm3 en een minimumvermogen van 20 kW en een maximum vermogen van 25 kW bevatten. Minimumsnelheid 100 km/u op horizontale weg.
verplicht voor de kandidaat die op het ogenblik van het examen géén 21 jaar is.
na een geslaagd praktijkexamen wordt een rijbewijs afgeleverd categorie A "met beperking" d.w.z. dat het enkel toelaat motorfietsen te besturen met een vermogen van minder dan of gelijk aan 25 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van minder dan of gelijk aan 0,16 kW/kg.
Opgepast: om te kunnen rijden met een motorfiets waarvan het vermogen groter is dan 25 kW is het vereist het rijbewijs "met beperking", afgeleverd sinds minimum 2 jaar, om te wisselen op het gemeentebestuur.

moet de motorfiets zonder zijspan uitgerust zijn met een vermogen van ten minste 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van méér dan 0,16 kW/kg. Minimumsnelheid 120 km/u op horizontale weg.
niet toegelaten voor de kandidaat die op het ogenblik van het praktijkexamen geen 21 jaar is.
na een geslaagd praktijkexamen wordt een rijbewijs afgeleverd voor de categorie A "zonder beperking".
De kandidaat die in het bezit is van een rijbewijs met beperking (&lt 25kw) kan vanaf 21 jaar een rijbewijs zonder beperking behalen en dit zonder 2 jaar te moeten wachten door een geslaagd praktijkexamen af te leggen, hetzij met een erkende rijschool na minimum 2 uur praktijkonderricht, hetzij onder dekking van een voorlopig rijbewijs model 3 (geldig 12 maanden) na minimum 1 maand scholing.


Plaats reactie