Geplaatst: 04 okt 2008, 23:15
1) Ok zelfs de rechtse moet een pijl hebben, busstrook of niet.
Ik ging er van uit dat je in deze situatie waarbij je een rotonde oprijdt en zowiezo naar rechts moet er dan geen pijl moest staan in de rechtse strook, het mag wel. Het zou wel duidelijker zijn maar er is geen afwijking tov de normale regel van rechtsafdraaien. Wel MOET er een pijl in de linkse strook omdat je anders alleen vanuit de rechtse mag afdraaien.
Maar inderdaad als er een pijl in de linkse staat moet er ook een pijl in de rechtse strook.
Ik geef je voor meer dan 100 procent gelijk.
2) Citeer Inazuma:Onder de voorwaarden van 9.5 mag je rechts voorbijrijden;
Neen Onder de voorwaarden van 9.5 mag je meerdere files vormen.
Het is art. 16.2 dat sneller rijden van de ene file tov een andere file onder 9.5 regelt.
3)
wegcode 1975
Ok sluitend is een groot woord.
En geen voorrang meer als je uit een verboden richting komt is een verbetering.
Maar deze kleine aanpassing weegt niet op tegen al de fouten die er nu in de wegcode staan.
Kijk maar naar de voorrang met de fietspaden.
Geen enkele gemeente weet hoe het moet.
Er is een fietsvademecum dat ik volledig heb doorgenomen en dat er goed uitziet. Als de wegbeheerders hiermee rekening zouden houden, wat niet verplicht is zou men de meeste problemen met voorrang hieromtrent kunnen wegwerken.
Inazuma, jij staat hier natuurlijk niet voor in, ik hoop dat men bij het herschrijven vd wegcode er iets goeds, duidelijk en eenvoudig van maakt.
Dat Schouppe niet ziet dat er een serieus probleem is met de toepassing vd voorrang zowel door weggebruiker als door wegbeheerder begijp ik echt niet.
groetjes
Ik ging er van uit dat je in deze situatie waarbij je een rotonde oprijdt en zowiezo naar rechts moet er dan geen pijl moest staan in de rechtse strook, het mag wel. Het zou wel duidelijker zijn maar er is geen afwijking tov de normale regel van rechtsafdraaien. Wel MOET er een pijl in de linkse strook omdat je anders alleen vanuit de rechtse mag afdraaien.
Maar inderdaad als er een pijl in de linkse staat moet er ook een pijl in de rechtse strook.
Ik geef je voor meer dan 100 procent gelijk.
2) Citeer Inazuma:Onder de voorwaarden van 9.5 mag je rechts voorbijrijden;
Neen Onder de voorwaarden van 9.5 mag je meerdere files vormen.
Het is art. 16.2 dat sneller rijden van de ene file tov een andere file onder 9.5 regelt.
3)
wegcode 1975
Ok sluitend is een groot woord.
En geen voorrang meer als je uit een verboden richting komt is een verbetering.
Maar deze kleine aanpassing weegt niet op tegen al de fouten die er nu in de wegcode staan.
Kijk maar naar de voorrang met de fietspaden.
Geen enkele gemeente weet hoe het moet.
Er is een fietsvademecum dat ik volledig heb doorgenomen en dat er goed uitziet. Als de wegbeheerders hiermee rekening zouden houden, wat niet verplicht is zou men de meeste problemen met voorrang hieromtrent kunnen wegwerken.
Inazuma, jij staat hier natuurlijk niet voor in, ik hoop dat men bij het herschrijven vd wegcode er iets goeds, duidelijk en eenvoudig van maakt.
Dat Schouppe niet ziet dat er een serieus probleem is met de toepassing vd voorrang zowel door weggebruiker als door wegbeheerder begijp ik echt niet.
groetjes