Hoe kan ik weten of mijn scooter een A of een B klasse is ?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Lydric
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008, 17:29

Hoe kan ik weten of mijn scooter een A of een B klasse is ?

Bericht door Lydric »

Ik heb een scooter gekocht via een openbare veiling, geen gelijkvormigheidsattest maar wel attest van de politie maar daar staat de klasse er niet bij???
De vorige eigenaar woont niet meer op het adres van het attest!!

Hoe kan ik weten of mijn scooter een A klasse of een B klasse is?

Weet er iemand een antwoord?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: A OF B KLASSE

Bericht door Inazuma »

Lydric schreef:Ik heb een scooter gekocht via een openbare veiling, geen gelijkvormigheidsattest maar wel attest van de politie maar daar staat de klasse er niet bij???
Attest van verlies waarschijnlijk ...

De bedoeling was wel dat de oorspronkelijke eigenaar daarmee een nieuw gelijkvormigheidsattest zou aanvragen.

Hoe kan ik weten of mijn scooter een A klasse of een B klasse is?
Zelf een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen bij een merkverdeler, op basis van attest verlies (maak kopie voor jezelf !) , koopovereenkomst als je die hebt , en motornummer / chassisnummer als ze niet op het attest van verlies staan.


Koop geen voertuigen zonder de nodige papieren ...
lydricske

A of B klasse

Bericht door lydricske »

Bedankt voor je reactie mr Eugeen

Attest van verlies heb ik , maar daar staat er geen klasse op

mvg
Lydric
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: A of B klasse

Bericht door Inazuma »

lydricske schreef: Attest van verlies heb ik , maar daar staat er geen klasse op
Je zal zelf een nieuw gelijkvormigheidsattest moeten aanvragen bij de invoerder van dat merk, eventueel via een merkdealer.

Dan pas zal je weten welke klasse het officiëel is.


Mogelijk kan een merkverdeler dat ook al wel zien adhv motor en chassisnummer, maar je moet dat gelijkvormigheidsattest in bezit hebben.

(Je moet het niet altijd bijhebben, maar je moet het wel hebben voor dat voertuig.)
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Re: A of B klasse

Bericht door AnnekeFirefox »

je kan ook even naar een afgelegen plek gaan om daar een stukje te rijden en te kijken hoe hard hij gaat, en als er geen geel plaatje opzit dan is het waarschijnlijk een B-Klasse
Pegasus-4 Life
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: A of B klasse

Bericht door Inazuma »

AnnekeFirefox schreef:je kan ook even naar een afgelegen plek gaan om daar een stukje te rijden en te kijken hoe hard hij gaat, en als er geen geel plaatje opzit dan is het waarschijnlijk een B-Klasse
Slechte raad eigenlijk ...

Ook bromfietsen klasse A worden opgevoerd dus snelheid is geen goed uitgangspunt, en de gele plaatjes verdwijnen vaak snel.

De gevolgen van rijden met een (vermeende) opgefokte bromfiets op de openbare weg heb je zelf mogen ervaren, maar niet iedereen wordt er ook voor vrijgesproken ...
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Re: A of B klasse

Bericht door AnnekeFirefox »

was niet stom bedoeld, en als je zoiets uittest moet je dat natuurlijk niet op de weg doen maar op een afgelegen plek natuurlijk in een bos of verlaten plaats... maar ja denk dat je best eens op de rollen laat zetten ofzo, alhoewel ik daar niet zo op vertrouwen, zo ben ik mijn scooter kwijt geraakt.

succes nog
Pegasus-4 Life
Coene82

Re: Hoe kan ik weten of mijn scooter een A of een B klasse is ?

Bericht door Coene82 »

Heb je je brommer dan kunnen inschrijven.ik heb nu het zelfde tegen gekomen op een veiling
Plaats reactie