C1 met een onderbord van het model M.2.
Verboden richting voor ieder bestuurder uitgezonderd fietsers.
Volgende week is het weer school en dan begint de miserie weer aan de ingang van ons werkhuis.
De ingang ligt in het verlengde van een eenrichtingsstraat uitgezonderd fietsers.
Nu het probleem, als wij binnen rijden is ook meestal de school in de straat gedaan en rijden de fietsers tegen de richting de straat in als dat op een normale manier is kruisen we net met 20 Ã 30 cm overschot en raken wij net de spiegels van de geparkeerde auto's niet.
Dan zijn er moeders/vaders die hun kroost willen beschermen en rijden daar nog eens naast.
Nu de nieuwe rage bakfietsen, hangfietsen, fietsenkar die kunnen toch niet voldoende afstand houden mogen die ook van die uitzondering gebruikmaken hun afbeelding zie ik niet op het onderbord M.2. staan.
Ik wil het voor alle duidelijkheid niet hebben over de driewieler van een andersvalide die geef ik alle ruimte en wacht zelfs op de hoek van de straat.
Nog niet zolang geleden was dit een normale eenrichtingsstraat en moesten de fietsers de volgende straat nemen met het verkeersstroom mee.
Het wildparkeren maakt de zaak nog ingewikkelder maar de politie wil daar niets aan doen.
mvg Rudolf
C1 met een onderbord van het model M.2.
Re: C1 met een onderbord van het model M.2.
68.4.1° Een onderbord van het model M.2. bedoeld in artikel 65.2. moet het verkeersbord C1 aanvullen wanneer het verbod niet geldt voor de fietsers.
Aan welke kant staan die voertuigen geparkeers (toegestaan of niet) als je er in "jouw" richting in rijdtqbertq schreef:C1 met een onderbord van het model M.2.
Nu het probleem, als wij binnen rijden is ook meestal de school in de straat gedaan en rijden de fietsers tegen de richting de straat in als dat op een normale manier is kruisen we net met 20 Ã 30 cm overschot en raken wij net de spiegels van de geparkeerde auto's niet.
Het is niet de afbeelding die telt, maar de definitie in de wegcodeNu de nieuwe rage bakfietsen, hangfietsen, fietsenkar die kunnen toch niet voldoende afstand houden mogen die ook van die uitzondering gebruikmaken hun afbeelding zie ik niet op het onderbord M.2. staan.
2.15.1. "Rijwiel" : elk voertuig met twee of meer wielen, dat wordt voortbewogen door middel van pedalen of van handgrepen door één of meer van de gebruikers en niet met een motor is uitgerust, zoals een fiets, een driewieler of een vierwieler.
De fiets is dus maar een bijzondere vorm van een rijwiel.
Een fietser is dus de bestuurder van een fiets, niet zomaar van om het even welk type rijwiel ...
Volgens Van Dale
fiets (de; fietsen)
1 voertuig met twee in elkaars verlengde geplaatste wielen, dat men voortbeweegt door op de pedalen te trappen
De uitzondering is nadrukkelijk voor fietsers, niet voor enige andere bestuurders.
Hoewel dat (alleen) bij de rijwielen niet nadrukkelijk vermeld is, wijzigt een aanhangwagentje bij andere voertuigtypes de aard van het voertuig niet.
Moet er iemand uitwijken om die geparkeerde auto's voorbij te rijden ?qbertq schreef:De auto's staan aan beide zijde van de straat geparkeerd zoals het toegelaten is.
MAW, zijn ze voor 1 van de 2 richtingen een hindernis
Als ze voor geen van beide of voor beide wel een hindernis zijn, zijn we weer bij af natuurlijk ...
Als iedereen moet uitwijken voor een hindernis (de geparkeerde wagens - moet iedereen de ander daarbij ook voorrang verlenen ... patstelling dus.qbertq schreef:De auto's staan allen in 1 richting en vormen voor beide weggebuikers een hindernis en rond 15:30u staat die straat volgeparkeerd
Maar slechts de fietsers mogen er door, de andere rijwielen hebben geen uitzondering gekregen.