begrenzer op scooter

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

begrenzer op scooter

Bericht door AnnekeFirefox »

Hallo,

hier ben ik weer met een vraag, ik heb maar besloten dat ik de snelheidsovertreding ga aanhouden van in mei, dus ik ga mijn scooter laten afstellen, want rondrijden op een bromfiets die 8 km te hard gaat geeft me geen goed gevoel, ik heb dus mijn handelaar gesproken over het afstellen en die vertelt me dat het enige wat hij kan doen is een flensje aan de uitlaat laten lassen (katalysator) maar dan gaat hij niet meer goed optrekken, en gaat hij regelmatig stilvallen bij optrekken.....geen oplossing dus... hij kon ook nog de varioring gaan veranderen :? maar volgens hem gaat hij dan veel te veel toeren maken, en als de gewichtjes gewisseld worden ook.... nu was ik terstraks aan het surfen op internet en las daar iets over toerental begrenzers, daar stond iets op van een pinnetje in steken en dan hard rijden en eruit op begrensde snelheid 45 zoals ik wil, mij gaat het niet om hard te rijden maar 45, als ik een begrenzer laat leggen en ik laat bijvoorbeeld het gaatje waar dat pinnetje in moet dicht lassen, en rij dan altijd op begrensde snelheid 45, kunnen ze me dan iets maken, want dan rijd ik met begrenzer 45 en op rollerbank ook vermoed ik, mijn vraag is dus is dit wettelijk, rekening houdende met het gaatje dicht lassen en geen andere oplossing voor afstellen...
Pegasus-4 Life
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Dat was toch nog een redelijk nieuwe bromfiets, of vergis ik me :?:



In principe mag je zelf geen enkele wijziging aan een bromfiets aanbrengen, tenzij met de instemming van de fabrikant of zijn gemachtigde (invoerder ; dealer)

De fabrikant / zijn gemachtigde moet ervoor zorgen dat de bromfiets die hij aan jou verkoopt, voldoet aan de wettelijke normen en aan het bijhorende PVG - zonder allerhande gebricoleer.
Dat wil ondermeer zeggen dat je bromfiets B maar 45 km/u mag kunnen rijden.

Indien dat niet het geval is, zijn de invoerder en verkoper in gebreke gebleven , en moeten zij hun fout rechtzetten.
Gast

Bericht door Gast »

Die toerental begrenzers zijn niet goed voor je scooter naart schijnt

Bij het optrekken hoor je hem veel toeren maken & als hij bijna op zen top snelheid zit zakt hij ineens weg in toeren, met als gevolg dat hij netjes max 45 haalt. :/

+ die begrenzers zijn illegaal en niet gemaakt voor langdurig gebruik :o
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

[quote="Inazuma"]Dat was toch nog een redelijk nieuwe bromfiets, of vergis ik me :?:



Bromfiets is ook redelijk nieuw, is van 9 september 2007 en heeft 14000 kilometer al, maar hij is als A klasse van het fabriek gekomen, maar mijn handelaar zei dat het geen probleem was van het een B klasse te maken, andere ring erin, en papiertjes veranderen, is gebeurd dus, ik rijd dus eigenlijk op een A klasse rond die ze naar een B hebben omgebouwd, hij zei dat dit mocht dus vertrouw ik op mijn handelaar.... maar hij heeft altijd wel kwaaltjes gehad, toen ik hem die dag ging halen(9 september) merkte ik dat hij totaal niet optrok en te weinig toeren maakte dus ook regelmatig gewoon uitviel bij het optrekken, terwijl de tgb 507 bij veel van mijn vrienden bekend staat om het goed optrekken en vlot rijden, toen heeft de handelaar er wat aan gedaan dat hij beter optrok maar niet sneller ging, maar toen maakte hij ineens heel veel toeren, en toen heeft hij een ringetje veranderd en loodjes en toen reed hij ideaal, niet harder en ook niet te veel toeren meer...... en hier zit ik nu en moet hij afgesteld worden en weet ik me geen raad...geen begrenzer dan...dan denk ik dat er niet veel oplossingen zijn... :cry:
Pegasus-4 Life
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

AnnekeFirefox schreef
ik rijd dus eigenlijk op een A klasse rond die ze naar een B hebben omgebouwd, hij zei dat dit mocht dus vertrouw ik op mijn handelaar....
Ik niet :roll:

Het is zeer moeilijk om de papiertjes te veranderen, dus vraag ik me af hoe hij dit gedaan heeft en vooral waarom :?:

Je bromfiets is nog geen jaar oud en heeft al 14000 km :?:
Voor een auto is dit weinig maar voor een bromfiets vind ik dit veel.

Ik zou de tekst van Inazuma nog eens goed doorlezen als ik jou was :wink:

De fabrikant / zijn gemachtigde moet ervoor zorgen dat de bromfiets die hij aan jou verkoopt, voldoet aan de wettelijke normen en aan het bijhorende PVG - zonder allerhande gebricoleer.
Dat wil ondermeer zeggen dat je bromfiets B maar 45 km/u mag kunnen rijden.

Indien dat niet het geval is, zijn de invoerder en verkoper in gebreke gebleven , en moeten zij hun fout rechtzetten.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

hoe hij dit gedaan heeft en vooral waarom :?:

hij zei dat hij alleen een groter varioringetje moest steken en een groter sproeikopje of zoiets, de rede waarom ik had een gele tgb 507 bestelt maar wel een B klasse, hij belde me op om te zeggen dat het fabriek een verkeerde had opgestuurd(A klasse), dus ik zeg ok dan wacht ik nog wel even, en daarop zei hij, ik kan hem voor je ombouwen, dus ik zeg is dat wettelijk ?
en hij zegt ja dat moet geen probleem zijn, ik vraag gewoon nieuwe papieren aan....

Je bromfiets is nog geen jaar oud en heeft al 14000 km :?:
Voor een auto is dit weinig maar voor een bromfiets vind ik dit veel.

ik rijd iedere dag van het schooljaar (ma-vrij) naar school in Maaseik, heen en weer is dat min 70km per dag, dus tel maar uit vanaf 9 september :) :)
Pegasus-4 Life
Plaats reactie