Rollerbanken onjuist !!

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Rollerbanken onjuist !!

Bericht door AnnekeFirefox »

hallo,

ik heb mijn scooter terug sinds donderdag en had me toen voorgenomen dat ik hem ging laten testen bij de politie voor mijn juiste snelheid te meten omdat ze op 2 mei een snelheid van 53 km per uur hadden vastgesteld (61-tolerantie) ben daarvoor naar politie rechtbank geweest en ben daar vrijgesproken geweest. Vandaag om 17u45 ben ik naar de politie van Neerpelt geweest om daar mijn scooter eens te laten controleren, en ik dacht dat het ongeveer hetzelfde zou uitkomen, maar niet dus verschiet niet hij ging nu ineens 77 kilometer per uur als ik erop zit ! dit kan toch niet scooter heeft 3 maanden stil gestaan vanaf 2 mei, en hij zou nu ineens 17 kilometer per uur harder gaan...... terwijl ik rond kerstmis ook daar ben geweest in Neerpelt en toen ging hij 45 (53-tolerantie) ik snap het niet... ik zit met mijn handen in mijn haar kan iemand me helpen.....
p.s kilometerteller geeft 58 a 60 per uur aan
dus de 53 die politie van leopoldsburg heeft vastgesteld kan kloppen en wil hem ook laten af stellen.....maar ik zou graag 2 dezelfde testen willen en geen testen met 20 kilometer verschil...

groetjes..
Pegasus-4 Life
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Is je bromfiets tijdens de gedwongen stilstand nagekeken op niet-originele onderdelen en eventuele aanpassingen :?:

m.a.w : zijn er enige werkzaamheden aan uitgevoerd :?:


Het is niet normaal dat een voertuig dat maandenlang stil stond, plots sneller zou lopen - het tegendeel is eerder te verwachten.


Als je een beetje van techniek kent, kijk dan of in de luchtaanvoer nergens iets open ligt, los hangt, of op 1 of andere manier "valse lucht" kan trekken.


Maakt hij meer lawaai dan voordien :?:
(op 3 maanden zal de uitlaat wel niet doorgeroest of intern weggeroest zijn - maar kijk er eens in met een zaklamp)
Laatst gewijzigd door Inazuma op 13 aug 2008, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Of de uitlaat (knalpot) van aan de motorblok tot waar de rook eruit komt nog steeds identiek is en alle bouten er zijn, en stevig vastgedraaid, of eventueel roest.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

ik heb alles na gekeken en niks verdachts gezien want op kilometer loopt hij nog altijd hetzelfde, die zelfde dag heeft mijn pa achter me gereden met de gps en die gaf aan dat ik rond de 50 per uur reed als ik op mijn kilometerteller 60 (max snelheid) aangaf, dus wij terug gebeld naar politie en die zeiden dat de rollerbanken daar niet geeikt zijn, ik snap niet dat hij mijn scooter zo getest heeft en ook nog zonder daar iets van te zeggen.....
Pegasus-4 Life
Plaats reactie