Voorlopig rijbewijs veranderd na examen, terug 2x kans?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Olleke

Voorlopig rijbewijs veranderd na examen, terug 2x kans?

Bericht door Olleke »

Hallo,

ik heb 2 april 2007 mijn theoretisch rijexamen afgelegd. En heb toen eerst praktijk"lessen" gehad van mijn vader.
Toen in september hebben we besloten om toch maar 20u rijschool te doen, aangezien dat makkelijker was voor ons. Na deze 20u ben ik direct rijexamen gaan doen (toen nog met mijn 36maanden voorlopig rijbewijs), ik ben toen niet geslaagd en ben toen mijn rijbewijs gaan laten veranderen naar een 18maanden. Nu staat natuurlijk mijn "mislukte" rijexamen poging hier niet op aangegeven.

Nu was mijn vraag:
Heb ik nu opnieuw 2 kansen (eerdat je 6u rijschool moet volgen) of nog gewoon 1 kans?

Alvast bedankt!
Mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

ja, want je hebt nu een rijbewijs 18 maanden
Olleke

Bericht door Olleke »

Dus ik heb terug 2kansen?
Want het antwoord is nogal dubbelzinnig... sorry!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Van zodra je overstapt naar het rijbewijs 18 maanden (en je dus 20 uur praktijkles hebt gevolgd) heb je opnieuw 2 kansen voor je 6 uur extra praktijkopleiding moet volgen
Olleke

Bericht door Olleke »

Pas op: dit is niet waar!

Ben vandaag dit dus gaan doen, krijg ik mooi deksel op de neus!
36€ moeten betalen en geen examen mogen afleggen, want die 20u lessen tellen dan niet...
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

@ Eugeen: De eerste examenpogingen waren wel met een VRB 36M, maar hij/zij had toen de 20u rijles al gevolgd! Die 20u blijven 3 jaar geldig om een VRB 18M aan te kunnen vragen, maar ná zijn/haar tweede mislukte poging zijn er dus geen praktijklessen meer gevolgd, en dat moet wel, hoeveel rijles je daarvoor ook al gehad hebt...
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

Olleke schreef:Pas op: dit is niet waar!

Ben vandaag dit dus gaan doen, krijg ik mooi deksel op de neus!
36€ moeten betalen en geen examen mogen afleggen, want die 20u lessen tellen dan niet...
ik ben niet mee. wààrom precies heb je geen examen mogen afleggen? je hebt nog maar één examenpoging gedaan, je zou sowieso examen hebben mogen afleggen, zelfs al had je je rbw36mnd nog gehad.
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Olleke

Bericht door Olleke »

Nee.
Ik was dit al gaan doen in december. Heb toen rijbewijs 18maanden gehaald. Hebben ze geen stempel op gezet, dus dacht ' terug 2 kansen', heb het hier voor alle zekerheid gevraagd...

Ik dus in augustus terug geweest, gebuisd (om héél domme reden, omdat ik afrem op motor?). Slechts 1 stempel (plaats 1 op rijbewijs). Dus wou dit gisteren opnieuw doen... Helaas!
Foute info dus! Vind dit wel jammer, want nam dit als een betrouwbare site aan...
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

Olleke schreef:Nee.
Ik was dit al gaan doen in december. Heb toen rijbewijs 18maanden gehaald. Hebben ze geen stempel op gezet, dus dacht ' terug 2 kansen', heb het hier voor alle zekerheid gevraagd...

Ik dus in augustus terug geweest, gebuisd (om héél domme reden, omdat ik afrem op motor?). Slechts 1 stempel (plaats 1 op rijbewijs). Dus wou dit gisteren opnieuw doen... Helaas!
Foute info dus! Vind dit wel jammer, want nam dit als een betrouwbare site aan...
ah, dus ge hebt één keer met rbw36mnd examen gedaan, één keer met rbw18mnd, en nu ge de tweede keer met rbw18mnd examen wou gaan doen hebben ze u op de dag van het examen geweigerd omdat ge uw twee kansen hebt gehad en ge 6u had moeten bijvolgen? ik zou dan wel uw 36euro teruvragen, want ze hadden u dat dan ook kunnen vertellen toen ge uw examen ging boeken hé ...
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Maar hoe zit het nu juist, word die teller terug op 0 gezet als je van VRB36M naar VRB18M gaat of niet?
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

BuBbA schreef:Maar hoe zit het nu juist, word die teller terug op 0 gezet als je van VRB36M naar VRB18M gaat of niet?
blijkbaar niet. ergens niet logisch, want ge hebt zo maar eventjes 20u les gevolgd om dat te kunnen omwisselen.
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Olleke

Bericht door Olleke »

Had me via internet ingeschreven...
En nee, geen 36€ terug dus.

@ BuBbA: nope teller wordt niet op 0 gezet!
599

Bericht door 599 »

Wat een afzetterij! :evil:
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

Elke V schreef:
BuBbA schreef:Maar hoe zit het nu juist, word die teller terug op 0 gezet als je van VRB36M naar VRB18M gaat of niet?
blijkbaar niet. ergens niet logisch, want ge hebt zo maar eventjes 20u les gevolgd om dat te kunnen omwisselen.
als je VRB 36M hebt, dan 20u neemt en omschakelt naar 18M, dan zit in die 20u wél de nodige 6 uur.
MAAR: zoals ik eerder al zei: deze persoon heeft de 20u vóór de mislukte examenpogingen gehad, en je moet NA twee mislukkingen telkens weer 6 uur volgen. Wel logisch, want ook al heb je al 20u gehad, als je daarna weer 2x buist, wil dat zeggen dat je best nog eens 6u neemt, want blijkbaar waren die vroegere 20u niet genoeg...
Olleke

Bericht door Olleke »

Ik snap het antwoord nu wel...
Maar heb er nu niets meer aan. Jammer van de foute info!
Plaats reactie