Typfout?

Graag uw mening over deze website.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Typfout?

Bericht door gast »

Op de pagina NIEUWE RIJOPLEIDING staat het volgende:

. Met dit document ga je ...
... naar het gemeentehuis als je wil leren rijden met begeleider (lees verder: Mogelijkheid 1)
... of naar de rijschool als je alleen wil leren rijden (lees verder: Mogelijkheid 2)

Is dit mss een typfout, want als je naar een rijschool gaat is het dan niet om met een begeleider te leren rijden, en naar een gemeentehuis als je alleen wil leren rijden of ben ik hier verkeerd. Kan je dan ook uitleggen waar ik fout zit
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

De begeleider die hier bedoeld wordt is een privébegeleider, geen rij-instructeur.
Als je naar het gemeentehuis gaat om een voorlopig rijbewijs aan te vragen, zonder dat je 20 uur praktijkles hebt gevolgd in een rijschool, dan ga je een voorlopig rijbewijs krijgen waarmee je enkel met een privébegeleider mag rijden.
Als je daarentegen met dat document naar een rijschool stapt om 20 uur rijles te volgen, mag je daarna een voorlopig rijbewijs aanvragen waarmee je zonder enige vorm van begeleiding mag rondrijden.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Ok, bedankt. Ik denk toch maar dat ik naar de rijschool ga. Want met je ouders leren rijden is denk ik ook niet alles. Ze hebben zelf nooit een praktisch examen moeten afleggen. En mijn vader heeft nogal veel kritiek. Maar weet iemand toevallig wat dat zoal kost 20 uur les?
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

De 20 uren les kosten geloof ik zo'n 800 euro, ik hoop dat je niet al te veel schrikt.
Je moet er dan nog de examenkosten bij tellen.

Tip: Een foute gewoonte afleren is veel moeilijker dan een goede gewoonte aanleren. Zie dus dat je meteen goed leert rijden, als je het niet goed leert dan kan je dat later alsnog veel geld gaan kosten.
Als je lessen volgt, wat ik verstandig vind als je een goede instructeur krijgt, informeer dan ook eens bij jouw vrienden zodat je enig idee hebt over welke rijinstructeur goed is. Ik heb 1 slechte gehad en 1 goede en dat had niet alleen te maken met in hoeverre het klikt.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Benny Stinkens schreef: BBB schreef
Quote: De 20 uren les kosten geloof ik zo'n 800 euro, ik hoop dat je niet al te veel schrikt.
Het zal eerder rond de 1000 euro zijn
995€ om precies te zijn
Nuja, 't is z'n geld wel waard vind ik.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

BBB schreef
Quote: De 20 uren les kosten geloof ik zo'n 800 euro, ik hoop dat je niet al te veel schrikt.
Het zal eerder rond de 1000 euro zijn
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Benny Stinkens schreef: Freddy schreef
Quote: Nuja, 't is z'n geld wel waard vind ik.
Dat vindt ik nu eens een positiefe instelling

Ik hoop dan ook dat je een goede instructeur hebt zodat het geld (wat natuurlijk veel is ) toch een goede investering in je verdere leven betekend.
jup. Had een vreed goeie instructeur, hij woont zelfs in hetzelfde dorp, dus heb toch geregeld tot aan m'n deur mogen rijden op't einde van de les indien dat paste voor hem . Heb nu ondertussen ongeveer een maandje m'n L
Je leert echt wel veel bij in die rijlessen, en vooral, ze kunnen u duidelijk vertellen welke kruispunten enzo je mogelijks kan tegenkomen op het examen. + ze weten goed waarop te letten enzo .
Ahja, en ze zagen zo niet zoals m'n ouders

Met die laatste zin bedoelek vooral dingen als dit:
- m'n ma zit dikwijls al te zagen van ja, ge moogt ier maar 50 als ge nogmaar 45 rijdt. Of, ge moogt ma 70 op't moment dat je 65 rijd enzo...
In de rijles zei de instructeur enkel maar van ja, vergeet ge niet iets als'k een beetje te snel ging rijden. (Had de 1ste 2lessen een redelijk zware voet, die is ondertussen lichter geworden ).

- Bij't afslaan durft m'n ma geregeld nog es ne opmerking geven dak moet opletten voor fietsers enzo, terwijl ze ziet dat ik al gekeken heb enzo... Wat denkt ze dat ik in de rijles zitten doen heb. kaart spelen zeker... In de rijles zelf zei hij niks als hij zag dat ge alles goed deed, enkel wanneer het nodig was maakte men een opmerking.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Freddy schreef
Quote: Nuja, 't is z'n geld wel waard vind ik.
Dat vindt ik nu eens een positiefe instelling

Ik hoop dan ook dat je een goede instructeur hebt zodat het geld (wat natuurlijk veel is ) toch een goede investering in je verdere leven betekend.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie