Vraagjes

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
ikkemikke

Vraagjes

Bericht door ikkemikke »

Ik heb 2 vraagjes :)

1) Soms zijn er op de baan van die parkeervakken geschilderd. Mag je daarover rijden als je moet uitwijken voor iets of als je bijvoorbeeld moet draaien in een smalle straat? Of mag je daar nooit overrijden?

2) Als je aan een licht moet afslagen en rechts van jou staat een strook voor bussen mag je daar dan gaan opstaan? Heb al gehoord dat er in Kontich veel van die stroken zijn.

mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12767
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Heb jij via onze site de theorie geleerd? Of ben jij intussen al veel vergeten?

1. Eigenlijk mag dat niet.

2. Je mag dan zelfs op de busstrook rijden naar het eerstvolgende kruispunt toe.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb gewoon al zoveel verschillende dingen en ervaringen gehoord dat ik het niet goed meer weet :)

Dus eigenlijk mag je altijd op die busstrook rijden als je zou willen? :o
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4323
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Anonymous schreef:Dus eigenlijk mag je altijd op die busstrook rijden als je zou willen? :o
Neen, enkel om van richting te veranderen.

72.5. Op een rijbaan met het verkeersbord F17, is de rijstrook die afgebakend is met brede onderbroken strepen en waarin het woord "BUS" is aangebracht, voorbehouden aan voertuigen van geregelde openbare diensten voor gemeenschappelijk vervoer en aan voertuigen bestemd voor het ophalen van leerlingen.
Het woord "BUS" en het verkeersbord F17 worden herhaald na ieder kruispunt. (...)
De andere voertuigen mogen hierin slechts rijden om van richting te veranderen.
Laatst gewijzigd door Stefan Peeters op 20 mei 2008, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12767
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Natuurlijk mag dat niet zomaar.

Enkel als je een kruipunt nadert en je wilt afslaan.
Plaats reactie