Vraag 30 - STILSTAAN en PARKEREN

Graag uw mening over deze website.
Jenne

Vraag 30 - STILSTAAN en PARKEREN

Bericht door Jenne »

Ik wil mijn auto parkeren op de rijbaan voor een oversteekplaats voor fietsers.

Hoeveel meter vrije ruimte moet ik tussen de oversteekplaats en mijn auto laten?

Afbeelding

Het antwoord volgens de tekst is natuurlijk minimum 5 meter (antwoord A). Maar op de foto is naast de oversteekplaats ook een bushalte te zien, en dit zou betekenen dat het antwoord nu antwoord B (B. Minimum 15 meter.) zou moeten zijn.
Heb ik een foutje gevonden?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 30 - STILSTAAN en PARKEREN

Bericht door Inazuma »

Jenne schreef:
Het antwoord volgens de tekst is natuurlijk minimum 5 meter (antwoord A). Maar op de foto is naast de oversteekplaats ook een bushalte te zien, en dit zou betekenen dat het antwoord nu antwoord B (B. Minimum 15 meter.) zou moeten zijn.
Niet 15m van de (overigens onreglementaire) oversteekplaats
Wel 15m van het haltebord.




Alleen als de afstand van bushaltebord tot (langs deze kant) voorbij de oversteekplaats kleiner is dan 10m, kan het halte bord wat veranderen aan de situatie
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dus is het antwoord 5 meter

Want het bordje dat de bushalte aangeeft staat minstens 5 meter voorbij de oversteekplaats.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Re: Vraag 30 - STILSTAAN en PARKEREN

Bericht door gast »

Inazuma schreef:
Jenne schreef:
Het antwoord volgens de tekst is natuurlijk minimum 5 meter (antwoord A). Maar op de foto is naast de oversteekplaats ook een bushalte te zien, en dit zou betekenen dat het antwoord nu antwoord B (B. Minimum 15 meter.) zou moeten zijn.
Niet 15m van de (overigens onreglementaire) oversteekplaats
Wel 15m van het haltebord.




Alleen als de afstand van bushaltebord tot (langs deze kant) voorbij de oversteekplaats kleiner is dan 10m, kan het halte bord wat veranderen aan de situatie
Dat was ongeveer wat ik bedoelde het perspectief van de foto maakt het een beetje moeilijk om de afstand hier de schatten
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

eugeen schreef: Dus is het antwoord 5 meter

Want het bordje dat de bushalte aangeeft staat minstens 5 meter voorbij de oversteekplaats.
Nu, volgens mij is het daar ook een kruispunt
Is er rechts ook een weggetje / pad Dat lijkt alvast zo.
In dat geval : 5m van de (verlenging van de) rand van de rijbaan daarvan parkeren


Foto's kiezen om verkeersregels te illustreren, het is verdorie géén gemakkelijke job
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Foto's kiezen om verkeersregels te illustreren, het is verdorie géén gemakkelijke job
Niet te vergeten dat dit een echte situatie is en je dus al wreed moet nadenken
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Ik wil mijn auto parkeren op de rijbaan voor een oversteekplaats voor fietsers.

Hoeveel meter vrije ruimte moet ik tussen de oversteekplaats en mijn auto laten?
En zeggen dat de vraag zo simpel is.

Een gouden regel bij het examen: lees de vraag en geef antwoord op de vraag Ga het nooit te ver zoeken.
Plaats reactie