mogelijke fout in vragen

Graag uw mening over deze website.
wimpie

mogelijke fout in vragen

Bericht door wimpie »

Ik denk dat er een foutje zit in vraag 76 van 'Parkeren &amp Stilstaan'.

Vraag luidt 'Is het toegestaan om langs de rand stil te staan?'

Volgens mij stilstaan wel, parkeren niet. Dit wordt ook aangeven door de oplossing die volgt wanneer je voor JA kiest (onderbroken streep -&gt stilstaan toegelaten, parkeren niet).

Maar je bent verplicht om NEE te klikken voor je naar de volgende vraag mag gaan!

Of zie ik dit verkeerd?


BTW:

Ben vandaag geslaag voor theorie-examen (45/50 correct) mede dankzij deze site (had ook 'Rijbewijs zonder omwegen' cd-rom).

Heb min of meer alle vragen gisteren afgelopen en geprobeerd!

Dit moet zowat de compleetste en meest up-to-dateë handleiding zijn die je in heel België kan verkrijgen en dan nog gratis erbovenop.

Heb hem bij 'Mijn Favorieten' geplaatst en zal hem zeker nog niet gauw wegdoen.

Het probleem is dat hij niet echt bekend is bij het brede publiek. Toen ik op deze kwam, kon ik m'n ogen nauwelijks geloven.
Jammer eigenlijk, deze moet echt gepromoot worden.

KEEP IT UP
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:
Als je wil stilstaan is het idd aangewezen om dit op de voorziene strook te doen naast de rijbaan.
Niet enkel aangewezen, het is verplicht
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: mogelijke fout in vragen

Bericht door Inazuma »

Proficiat met het examen
wimpie schreef: Volgens mij stilstaan wel, parkeren niet.
Het antwoord dat je moet geven is nochtans het juiste hoor :


23.1. Elk stilstaand of geparkeerd voertuig moet worden opgesteld :
1° Rechts ten opzichte van zijn rijrichting
Indien het een rijbaan is met éénrichtingsverkeer, mag het evenwel langs de ene of langs de andere kant opgesteld worden.

2° Buiten de rijbaan op de gelijkgrondse berm of, buiten de bebouwde kommen, op eender welke berm.

Indien het een berm betreft die de voetgangers moeten volgen, moet langs de buitenkant van de openbare weg een begaanbare strook van ten minste 1,50 meter breed vrijgelaten worden.

Indien de berm niet breed genoeg is, moet het voertuig gedeeltelijk op de berm en gedeeltelijk op de rijbaan opgesteld worden.

Indien er geen bruikbare berm is, moet het voertuig op de rijbaan opgesteld worden.


Als het kan, moet je dus buiten de rijbaan parkeren én stilstaan.


Bovendien is het rechts van deze wegmarkering gelegen deel van de weg voorbehouden voor stilstaan en parkeren :

Afbeelding

75.2. Markeringen die de denkbeeldige rand van de rijbaan aanduiden.

Een brede witte doorlopende streep mag op de rijbaan aangebracht worden om de denkbeeldige rand van die rijbaan aan te duiden.

Het aan de andere kant van deze streep gelegen deel van de openbare weg is voorbehouden voor het stilstaan en parkeren, behalve op autosnelwegen en autowegen.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

http://www.soundandvision.be/rijbewijs/ ... eren76.htm

Naast de rijbaan is er een denkbeeldige lijn die de rand van de rijbaan aangeeft.
De strook daarnaast is bedoeld voor stilstaan en parkeren.

De site is dus juist.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

eugeen schreef: http://www.soundandvision.be/rijbewijs/ ... eren76.htm

Naast de rijbaan is er een denkbeeldige lijn die de rand van de rijbaan aangeeft.
De strook daarnaast is bedoeld voor stilstaan en parkeren.

De site is dus juist.
Ah ja, stom!

Als je wil stilstaan is het idd aangewezen om dit op de voorziene strook te doen naast de rijbaan.

Gewoon geen rekening mee gehouden...
Plaats reactie