Registratie forum?

Graag uw mening over deze website.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Gastje


Quote: Ik weet dat je het belachelijk vindt, maar sommige mensen hebben enorme problemen om hun mailbox bruikbaar te houden tussen alle spam.


Erg hé, in 2006, als er zoveel gratis programma's en middelen tegen spam zijn.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Onze stemming geeft uiteraard een vertekend beeld, want enkel de mensen die al geregistreerd zijn kunnen aan de stemming deelnemen.



In het begin is geopteerd om het registreren niet verplicht te maken om de drempel zo laag mogelijk te houden. Zeker voor jongeren die even vlug een vraagje willen stellen of even willen melden dat ze geslaagd zijn, kan het registreren hen weerhouden om een bericht op het forum te plaatsen.



In principe vormen die topics ook geen probleem. Het probleem zit hem voor 95% is het discussiegedeelte.



Ik zie persoonlijk twee oplossingen:



a.

We gebruiken dit forum nog uitsluitend voor echte vragen i.v.m. de theorie en praktijk. We stimuleren Jozef om het Christophoros forum opnieuw aan te passen en te activeren, zodat daar diepgaandere discussies kunnen gebeuren.



Op ons forum leggen we, zodra ze klikken op &quothier kan je discussieren&quot een link naar christophoros-forum.



b.

Een andere mogelijkheid is het discussiegedeelte van dit forum gewoon te verwijderen.



Het heeft mij drie jaar gekost om met de hulp van Jozef en Benny en anderen van deze site te maken wat hij nu is. Terwijl aanvankelijk de rijscholen negatief stonden t.o.v. mijn site, hebben nu al meer dan 200 rijscholen een duidelijke link gelegd naar onze site. Ook heel wat middelbare scholen hebben dat gedaan. Al het negatieve dat ik over onze site hoor heeft te maken met het forum. Ik wil al de energie die in de site gestoken is niet laten verprutsen door één onderdeel op het forum.



Ik vind het persoonlijk ook erg dat ik, telkens ik eens een paar dagen op vakantie ga, met een zekere angst moet vertrekken omdat ik niet weet wat er nu weer op het forum gaat gebeuren. Dat is geen vakantie meer, maar stress.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Registratie forum?

Bericht door bibi585 »

Er worden hier op het forum nogal vaak meningen en allerhande neergetokkeld door gast en alle varianten van &quotgast&quot.

Dit leid soms tot verwarring en misverstanden met alle gevolgen vandien.

Vaak ook dingen die echt niet door de beugel kunnen en dit kan ook niet de bedoeling zijn.

Door m'n aanwezigheid op andere fora heb ik gemerkt dat dit kan verholpen worden door de mensen te verplichten eerst te registreren voor men een bericht kan plaatsen.

Nadeel is echter dat de drempel om iets op het forum te plaatsen dan een stuk hoger ligt en zo soms waardevolle informatie kan verloren gaan.



Nu had ik graag eens een poll opgestart om de meningen van de forumbezoekers te kennen.

Een hulpmiddel mischien voor de beheerders, want ik dacht niet dat dit al een onderwerp geweest is (alez kvind toch niks), om een eventuele mening te vormen en kenbaar te maken.



Daar gaan we.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een zeer goed initiatief.



Registratie biedt meerdere voordelen:



Niemand anders kan onder jouw loginnaam posten (zolang je je wachtwoord geheim houdt).Je kan een gepost bericht nog wijzigen of verwijderen.Je bent bereikbaar via PB en, als je dat wil, via e-mail. ICQ, AIM, MSN en Yahoo Messenger.Het klopt niet dat registratie zou leiden tot het ontvangen van spam.



Registratie verandert ook niets aan je anonimiteit. We beschikken immers over het IP-adres van de machine van waarop een bericht verzonden werd, zowel voor geregistreerde als voor niet-geregistreerde deelnemers.



Ik vind het een meer dan uitstekend initiatief van Eugeen dat hij wil dat vanaf nu de politiemensen die hier komen posten, zich registreren en naar hem een PB sturen met hun naam, graad en plaats waar ze werken. Het is immers precies met die beroepsgroep dat we hier al heel veel problemen gehad hebben op het forum.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

eugeen schreef: Onze stemming geeft uiteraard een vertekend beeld, want enkel de mensen die al geregistreerd zijn kunnen aan de stemming deelnemen.


In het begin is geopteerd om het registreren niet verplicht te maken om de drempel zo laag mogelijk te houden. Zeker voor jongeren die even vlug een vraagje willen stellen of even willen melden dat ze geslaagd zijn, kan het registreren hen weerhouden om een bericht op het forum te plaatsen.


In principe vormen die topics ook geen probleem. Het probleem zit hem voor 95% is het discussiegedeelte.


Ik zie persoonlijk twee oplossingen:


a.

We gebruiken dit forum nog uitsluitend voor echte vragen i.v.m. de theorie en praktijk. We stimuleren Jozef om het Christophoros forum opnieuw aan te passen en te activeren, zodat daar diepgaandere discussies kunnen gebeuren.


Op ons forum leggen we, zodra ze klikken op &quothier kan je discussieren&quot een link naar christophoros-forum.


b.

Een andere mogelijkheid is het discussiegedeelte van dit forum gewoon te verwijderen.


Het heeft mij drie jaar gekost om met de hulp van Jozef en Benny en anderen van deze site te maken wat hij nu is. Terwijl aanvankelijk de rijscholen negatief stonden t.o.v. mijn site, hebben nu al meer dan 200 rijscholen een duidelijke link gelegd naar onze site. Ook heel wat middelbare scholen hebben dat gedaan. Al het negatieve dat ik over onze site hoor heeft te maken met het forum. Ik wil al de energie die in de site gestoken is niet laten verprutsen door één onderdeel op het forum.


Ik vind het persoonlijk ook erg dat ik, telkens ik eens een paar dagen op vakantie ga, met een zekere angst moet vertrekken omdat ik niet weet wat er nu weer op het forum gaat gebeuren. Dat is geen vakantie meer, maar stress.


Of optie C:



Voor het discussiegedeelte, moet je ingelogd zijn... Ik meen me te herinneren dat dat mogelijk is met een phpBB forum. Dan kunnen de studenten toch nog vragen stellen, zonder te registreren, in de andere delen, maar moet je wel ingelogd zijn, als je wil mee discussieren...



Misschien is dat wel wat?
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik heb tegen verplichte registratie gestemd.

Ook ik denk dat de registratie een te hoge drempel is voor veel mensen, dat was mijn eerste gedachte voordat ik iets gelezen had van een ander.

Die SPAM, dat is voor mij ook een obstakel. Ik heb nu weinig last van SPAM en dat wil ik graag zo houden, ik moet die wildwestpraktijken niet.

Ik heb een goede tip voor iedereen die SPAM wilt voorkomen, maak een 2de mailadres aan speciaal voor wanneer je ergens een emailadreds moet melden. Dan is het niet erg als daar spam komt.



Ik zie ook geen voordeel van registratie. Als je wilt kan je anoniem blijven, dat heeft Rafael al meerdere keren toegelicht.

De bezoeker die een vraag heeft zal zich doorgaans niet gaan registreren daarvoor.

Je zal minder reacties krijgen in het discussiedeel, ook van de goedwillende mensen die een bijdrage leveren aan het forum.

Tine gaat niet meer mee kunnen doen omwille van haar problemen om te kunnen inloggen, heb ik ook een paar dagen gehad overigens toen alles mis was met dit forum.

Het enige voordeel is dat je de mensen uit elkaar kan houden maar dat kan ik nu ook al. Ik heb nog nooit moeite gehad te weten wie wie is. ik meen dat ik Sledge zijn nieuwe naam ook al de 1ste keer had ontdekt.





Als Eugeen toch een speciaal inlogdeel wilt maken dan zou ik er voor pleiten om dat op hetzelfde forum te houden. Het lijkt mij nadelig om met een extra forum te werken. Dat zorgt voor versnippering, de mensen zullen mogelijk minder snel posten. Ofdat jullie nu dit grote forum willen gebruiken of een eigengemaakt forum dat is mij eender zo lang maar het forum met de beste kwaliteit wordt gebruikt, maar wel het beste 1 forum voor 1 website.

Zoals iemand al zei, je kan perfect enkel registratie verplichten voor het discussiedeel dus er is geen nood aan een 2de forum speciaal daarvoor.





Overigens, mocht Jozef een eigen forum opstarten of herstarten dan wens ik hem veel succes daarmee en dan zal ik zeker eens komen kijken.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Quote: Geplaatst: Za Jul 08, 2006 1:41 am Onderwerp:


--------------------------------------------------------------------------------



Eugeen schreef:

Erg hé, in 2006, als er zoveel gratis programma's en middelen tegen spam zijn.


Inderdaad, Eugeen. Er wordt mij elke dag enorm veel spam toegestuurd, maar ik heb er hoegenaamd geen last van.


Dit is dan ook een zeer flauw excuus om zich niet te registreren.
Ik vind dit zeker geen flauw excuus. SPAM is gewoon superambetant, simple as that. Ik neem het van jullie aan dat er gratis software is tegen spam maar ook dat geeft weer overlast. Het kost extra geheugen van mijn toch al kleine harde schijf (slechts 60 GB, ik wist niet beter toen ik mijn 1ste PC kocht) en vele kleine programma's nemen samen veel ruimte in beslag, nietwaar? De e-mail gaat ongetwijfeld trager zijn door het SPAMfilter. Jouw mailbox zit sneller vol. Het kost weer tijd om dat antispamprogramma te zoeken en te installeren.


Ik zelf ken geen antispamprogramma's omdat ik tot nu toe redelijk weinig last heb gehad. Ik heb nu alleen 2 keer in een korte tijd één of andere klotereclame gekregen in het Frans nogwel

We zitten hier in Vlaanderen en niet alleen krijg ik aggressieve reclame maar ook nog eens in een vreemde taal.




Quote: Dit is dan hun probleem, niet het onze. Het behoort niet tot de doelstellingen van deze site om computeranalfabeten op te leiden.
Nee Jozef, dat is het probleem van de beheerder en de moderators want die mensen gaan gewoon niet meer reageren. Voor die mensen is dat een heel wat kleiner probleem hoor, die vinden ergens anders wel op de een of andere manier hun antwoord.

Enneh, doelstelling of niet het het is wel zo vriendelijk als je mensen goed en duidelijk voorlicht over wel of geen spam.


Quote: Juist. Maar die zullen in de toekomst noch hier, noch op het Christophoros Forum een lang leven leiden, dat kan ik je verzekeren. Ik heb één keer mijn website door enkele ongure elementen zien kelderen een tweede keer overkomt me dat niet meer, wees gerust.
Gelijk heb je!



Quote: je kan hier bijvoorbeeld geen verzekeringsmaatschappij aanbevelen, in het besef dat de site gesponsord wordt door de KBC, die zelf verzekeringen aanbiedt
Dat wist ik nog niet, daar verschiet ik van.

Gelukkig is de PB er nog als oplossing.









Nog even een algemene opmerking over de politieagenten op dit forum.

Ik heb me nooit gestoord aan eender welke uitlating van één van hun, ik zou ook niet één partij als schuldige willen aanwensen. Waar 2 kijven hebben 2 schuld.

Ik ben van mening dat sommige topics over de politie wel heer erg snel gesloten werden maar goed, iedereen zijn eigen mening daarover.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: Ik neem het van jullie aan dat er gratis software is tegen spam maar ook dat geeft weer overlast. Het kost extra geheugen van mijn toch al kleine harde schijf (slechts 60 GB, ik wist niet beter toen ik mijn 1ste PC kocht) en vele kleine programma's nemen samen veel ruimte in beslag, nietwaar? De e-mail gaat ongetwijfeld trager zijn door het SPAMfilter. Jouw mailbox zit sneller vol. Het kost weer tijd om dat antispamprogramma te zoeken en te installeren.
Dat hoeft allemaal niet. Een ernstige Internetprovider, zoals Telenet, helpt je met spam. Je hebt twee mogelijkheden:



ofwel ontvang je de berichten, zodat je geen bericht mist dat ten onrechte als spam zou gemerkt zijn, maar het onderwerp is voorafgegaan door [SPAM], zodat je e-mailclient die berichten er automatisch kan uithalen en afleiden naar de schrootpers.



ofwel ontvang je dergelijke berichten helemaal niet.
Marc Annemans
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2005, 00:00

Bericht door Marc Annemans »

BBB schreef: Ik heb nog nooit moeite gehad te weten wie wie is. ik meen dat ik Sledge zijn nieuwe naam ook al de 1ste keer had ontdekt.


Eerlijkheidshalve, BBB, daar hoef je nu ook geen slimme of een al te snuggere voor te zijn hoor. Zelfs al ben je niet gewoon van alcohol te drinken en je had een halve fles cognac jaak gemaakt, dan nog kon je dit met gemak achterhalen. Weliswaar misschien troebel, maar toch.



En zoals u meedeelde, BBB, dat alcohol bijzonder slecht is voor de gezondheid, met een ferme scheut in de kraag liet het dan toch nog toe dat het gezond verstand ook nog zijn werk deed.



Uiteraard, toegegeven, geen gezond boerenverstand.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: Ofdat jullie nu dit grote forum willen gebruiken of een eigengemaakt forum dat is mij eender zo lang maar het forum met de beste kwaliteit wordt gebruikt, maar wel het beste 1 forum voor 1 website.
Het probleem is dat er vrijwel alleen maar op het subgedeelte &quotHier kan je discussiëren&quot van dit forum geregeld ongewenste ontsporingen van de draden plaatsvinden. Ik begrijp perfect dat Eugeen de voorkeur geeft aan de homogeniteit van het forum, en van &quotHier kan je discussiëren&quot een link wil maken naar het Christophoros Forum. Christophoros is overigens een partner van Gratis Rijbewijs Online. Op het oude Christophoros Forum stond trouwens een logo van deze site als link er naartoe.


Ik begrijp trouwens volkomen de rechtmatige verzuchting van Eugeen: hij wil met een gerust gemoed op vakantie kunnen gaan, zonder zich voortdurend te moeten afvragen of zijn forum niet op stelten staat.


Aangezien het nieuwe Christophoros Forum technisch niet door een externe forumhoster zoals xsbb zal beheerd worden, maar door mij, zal het ook meer mogelijkheden bieden.


Ik wil proberen op het nieuwe Christophoros Forum geen registratieplicht in te voeren om er te kunnen posten.

Quote: Overigens, mocht Jozef een eigen forum opstarten of herstarten dan wens ik hem veel succes daarmee en dan zal ik zeker eens komen kijken.
Hartelijk dank, BBB.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Ik onthoudt mij uit de stemming en wel omdat de gebruikersgroep die dit onderwerp aanbelangt er niet aan kan deelnemen. Zij die geregistreerd zijn, hebben daar duidelijk geen problemen mee en kunnen slechts gissen over de redenen waarom Gasten niet zouden registreren.



Als je registratieplicht invoert, verhoog je de drempel voor mensen die snel even een vraagje komen stellen en niet door het hele registratieproces willen gaan. Zonder registratieplicht is deze drempel er niet. Maar het mes snijdt natuurlijk langs twee kanten: ook regelmatige posters zijn niet verplicht zich te registreren (hoewel we van hen kunnen zeggen dat ze een morele verplichting hebben).

Aangezien de meeste eenmalige Gasten vooral behoren tot de doelgroep van de site (ouderen en jongeren die met hun rijopleiding bezig zijn) lijkt het mij niet onlogisch dat vooral hen tegemoet gekomen wordt.



De mensen die vrezen dat registratie bij dit forum hun dagelijkse portie spam zal verhogen geef ik de raad om meer dan één e-mailadres te gebruiken: eentje voor spam en forumberichten en eentje voor privegebruik.

Een spamadres kan je bijvoorbeeld maken bij www.gmail.com (ik heb nog een paar honderd invites staan, mocht dat het probleem zijn ...). Gmail biedt trouwens ook een POP interface aan, zo kan je je mail lezen in je vertrouwde mail client spam wordt automatisch weggefiltert, zonder extra software.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Bertje schreef: Als je registratieplicht invoert, verhoog je de drempel voor mensen die snel even een vraagje komen stellen en niet door het hele registratieproces willen gaan.


Het is daarom dat ik dat forumgedeelte (alles behalve discussie) registratievrij wil houden. Dat is bestemd voor diegenen die een rijbewijs willen halen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Als oud-gebruiker van het Christophoros-forum kan ik dit alleen maar toejuichen


Ik niet , niks slecht over het Christopohoros-forum.

Maar het feit dat we zo een maatregelen moeten treffen stemt mij meer dan droevig



En met problemen te verplaatsen lossen we ook niets op.

er kunnen 2 dingen gebeuren:

Met een registratieplicht te plaatsen op een bepaalde topic kan je niet vermijden dat de andere topics geen gevaar lopen want wie de boel op stelten wil zetten heeft 2 mogelijkheden ofwel door zich te registreren zonder vermelding van zijn beroep, ofwel op andere topics proberen de boel op gang te trekken.



Ofwel gaan we ons kapot discussiëren op het Christopohoros-forum en dat vind ik ook geen goed idee.



Ik heb voorlopig nog niet gestemd omdat ik eerst zoveel mogelijk informatie van verschillende kanten wil bekijken.



Ik ben waarschijnlijk zeer naief maar ik hou de deur nog altijd voor iedereen open.

Eender wie mag met mij over zijn mening discussiëren ook al wordt hij als rotte appel bekeken. Kan het niet op het forum mag het ook in mijn pb.

Als er volgens mijn mening iemand te ver gaat op het forum plaats ik eerst een waarschuwing naar de betrokkene toe en heeft dit niet het gewenste resultaat zet ik er een slot op.



Dit is mijn recht als moderator en zolang Eugeen me niet terugfluit blijf ik op die mannier werken.



Ik zou niets liever zien moest er alsnog een samenwerking komen tussen alle partijen maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn vrees ik
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Goed...



Het spam gedeelte. Je hoeft niet eens een extra emailadres aan te maken hiervoor. Je surft bvb naar http://trashmail.net en maakt een forwarder aan. Zo krijg je een NEP emailadres, dat enkele mailtjes doorstuurt naar jouw goede adres. Je kan kiezen hoeveel mailtjes, of je kan kiezen hoelang ze mogen doorsturen. Na die periode, vervalt je NEP emailadres, en komt er niets meer van aan in je goede emailaccount. As simple as that.



Het anonimiteit gedeelte. Met of zonder registratie wordt je ip-adres opgeslagen. Via dit ip-adres kunnen ze (Je provider) achterhalen vanaf waar het bericht kwam. Dit doen ze niet voor een futiliteit, maar bij ernstige overtredingen wel. Als je je zou registreren, komt hier gewoon bovenop dat je een vaste naam kan kiezen, kan zelfs een schuilnaam zijn, je geboortedatum, en nog wat gewone informatie. Hier geef je dus zelf met vrij, wat je zelf wil. De gegevens die XSBB vraagt, zijn afgeschermd voor de forumeigenaar (Eugeen), en zullen ook enkel gebruikt worden in geval van ernstige overtredingen. Dus hoe je het ook draait of keert, als je serieus in de fout gaat, en wetten begint te overtreden, vinden ze je toch, geregistreerd of niet.



Dat het veel tijd in beslag zou nemen, je registreert je eenmalig, duurt ongeveer 5 minuutjes, en je moet bij andere postings vanaf dan geen naam meer invoeren, en niemand kan onder jouw naam posten. Dat lijkt me die 5 minuten toch wel waard.


Eugeen schreef: Het is daarom dat ik dat forumgedeelte (alles behalve discussie) registratievrij wil houden. Dat is bestemd voor diegenen die een rijbewijs willen halen.


Dat is ook waar ik in dit geval voor zou kiezen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Eugeen schreef: Erg hé, in 2006, als er zoveel gratis programma's en middelen tegen spam zijn.
Inderdaad, Eugeen. Er wordt mij elke dag enorm veel spam toegestuurd, maar ik heb er hoegenaamd geen last van.


Dit is dan ook een zeer flauw excuus om zich niet te registreren. En het zal al helemaal geen excuus meer zijn om zich te registreren op het Christophoros Forum, waar het discussiegedeelte van deze site zeer binnenkort zal naar gelinkt worden. Het Christophoros Forum zal immers op mijn eigen domein christophoros.be ondergebracht worden. En dit domein zal, zolang het mij toebehoort, volledig zelfbedruipend en 100% onafhankelijk van derden zijn, wijl het beleid ervan tevens inhoudt dat gegevens van bezoekers niet overgemaakt worden aan derden (tenzij ik ertoe verplicht word in het raam van een gerechterlijk onderzoek).

Gastje schreef: Ik weet dat je het belachelijk vindt, maar sommige mensen hebben enorme problemen om hun mailbox bruikbaar te houden tussen alle spam.
Dit is dan hun probleem, niet het onze. Het behoort niet tot de doelstellingen van deze site om computeranalfabeten op te leiden.

Gastje schreef: Wat Eugeen met die meldingsplicht wil bereiken is me niet helemaal duidelijk.

Agenten die positief willen meewerken zullen een hogere drempel voorgeschoteld krijgen en misschien afhaken.
Politiemensen die er zich van bewust zijn in welke mate een niet gering aantal van hun collega's het hier verknald hebben, en zelf te goeder trouw zijn, zullen maar al te goed de vraag van Eugeen begrijpen om blijk te geven van hun hoedanigheid als politieman of -vrouw.

Quote: Bezoekers die keet willen schoppen zullen zich door registratieplicht niet laten afschrikken.

Trolls vind je evengoed op forum met verplichte registratie als op andere.
Juist. Maar die zullen in de toekomst noch hier, noch op het Christophoros Forum een lang leven leiden, dat kan ik je verzekeren. Ik heb één keer mijn website door enkele ongure elementen zien kelderen een tweede keer overkomt me dat niet meer, wees gerust.

Quote: Agenten die anoniem willen posten en dit niet zeggen kunnen dat nog steeds even goed zonder de meldingsplicht.
Inderdaad. Maar dan weten ze ook heel goed dat ze hier niet meer beschouwd zullen worden als politiemensen. Als ze als &quotburger&quot in plaats van als politieman of -vrouw wensen op te treden op dit forum, is dit uiteraard hun volste recht. We hebben dat zelfs liever dan forumdeelnemers die beweren tot de Politie te behoren, doch hier alleen maar wat onzin komen uitkramen.


Aan diegenen die zich, via een PB aan Eugeen met hun naam, graad en plaats van tewerkstelling, kenbaar maken als échte politiemensen, vragen we evenwel dat ze zich bewust zouden zijn van hun verantwoordelijkheid bij hun deelname aan dit forum in die hoedanigheid. De argeloze forumbezoeker gaat er namelijk van uit dat &quotde Politie&quot het wel zal weten. Ik hoop dan ook dat deze politiemensen, bewust van het vertrouwen dat in hen gesteld wordt, het forum niet zullen misbruiken om, zoals vaak op een ander bekend verkeersgerelateerd forum gebeurt, onjuiste informatie te verstrekken over het verkeersrecht.

Quote: Persoonlijk vind ik het discussieforum geen meerwaarde voor deze site, integendeel.

Maar wat wij willen maakt uiteindelijk niet uit.

Het is wat de admins met de site willen doen dat moet primeren.
Het komt mij niet toe hierover een uitspraak te doen die enkel Eugeen toekomt. Als moderator is het mijn taak het forum te leiden in de geest van zijn objektieven met zijn forum en site.



Op het Christophoros forum bepaal ik de stragegie en het beleid. Ik zal daar rekening houden met de wensen van de bezoekers, in de mate dat ze verenigbaar zijn met de doelstellingen van het forum en de site waarvan het deel uitmaakt.



Alleszins zal er op het Christophoros forum zo mogelijk nog meer vrijheid van meningsuiting geboden worden dan hier (je kan hier bijvoorbeeld geen verzekeringsmaatschappij aanbevelen, in het besef dat de site gesponsord wordt door de KBC, die zelf verzekeringen aanbiedt). Anderzijds zal er zeer kort op de bal gespeeld worden wat betreft een aangename en beschaafde omgang met elkaar.
Plaats reactie