dubbele voorrang

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
eliasheuninck
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jun 2007, 11:48

dubbele voorrang

Bericht door eliasheuninck »

hallo,

Ik reed net in een buurt waar ik nog niet veel geweest was en had last van voorrangs-aanduidingen.

--Ik rij op een baan van 70. Geregeld staan er die "raketjes" dat ik voorrang heb.

--Enkele keren kwam het voor dat ik een straat nader zonder dat er zo'n raket stond.

--Ik moet dus voorrang geven, maar ik merk, bij het voorbijrijden van de straat, dat er haaietanden op de weg geschilderd zijn, en dat zij dus voorrang moeten verlenen.

-- Zo'n situatie zorgt voor verwarring.

--Is het dan een geval van foute signalisatie?
--Wat doe je dan best?

groet
Elias
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dit zou kunnen betekenen dat jij ofwel het voorrangsbord niet zien staan hebt, ofwel dat het voorrangsbord om een of andere reden er niet meer staat.

Uiteraard zorgt dit, zoals je schrijft voor onnodige verwarring
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: dubbele voorrang

Bericht door Stefan Peeters »

eliasheuninck schreef:--Is het dan een geval van foute signalisatie?
--Wat doe je dan best?
Je kan altijd de wegbeheerder contacteren om dit te melden. Zoals Eugeen vermeldt, is het mogelijk dat de signalisatie om een of andere reden verdwenen is.
Hier kan je daarvoor terecht...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
eliasheuninck
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jun 2007, 11:48

Bericht door eliasheuninck »

merci voor het antwoord, Het waren een aantal straten achtereen, dus lette ik direct extra op, waardoor ik er bijna zeker van ben dat er geen borden stonden. Maar ik moet er zeker nog eens langsrijden om't te checken. Dan zal ik de wegentelefoon bellen :-)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

eliasheuninck schreef:Dan zal ik de wegentelefoon bellen :-)
Mag ik je vragen om het antwoordt wat je van hun krijgt hier ook te posten :?: want we zijn er wel benieuwd naar :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: dubbele voorrang

Bericht door Stefan Peeters »

eliasheuninck schreef:Ik moet dus voorrang geven, maar ik merk, bij het voorbijrijden van de straat, dat er haaietanden op de weg geschilderd zijn, en dat zij dus voorrang moeten verlenen.
Haaientanden op zich hebben geen waarde; stond er in de straat bij de haaietanden ook een bord B1 (omgekeerde driehoek)?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Kennymans

Bericht door Kennymans »

eugeen schreef:Dit zou kunnen betekenen dat jij ofwel het voorrangsbord niet zien staan hebt, ofwel dat het voorrangsbord om een of andere reden er niet meer staat.

Uiteraard zorgt dit, zoals je schrijft voor onnodige verwarring
Ik kom dat veel tegen in Gent, geen voorrangsbord dus ik moet voorrang geven, in die straat van rechts staan er tanden + een bord dat ze voorang moeten geven en indien nodig stoppen maar wat moet je dan doen op het rijexamen? voorrang geven of heb ik voorrang?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Kennymans schreef: Ik kom dat veel tegen in Gent, geen voorrangsbord dus ik moet voorrang geven, in die straat van rechts staan er tanden + een bord dat ze voorang moeten geven en indien nodig stoppen maar wat moet je dan doen op het rijexamen? voorrang geven of heb ik voorrang?
Dat je dat eens tegenkomt gebeurt wel, dat je het veel tegenkomt zou zeker en vast niet mogen.

Zeker dat je geen bordje mist ?
Gast

Bericht door Gast »

Zeker dat je geen bordje mist ?
jep & mijn vader wet het zelf ook niet wie er dan voorrang heeft
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:
Zeker dat je geen bordje mist ?
jep & mijn vader wet het zelf ook niet wie er dan voorrang heeft

Dan kan je de plaats waar de borden ontbreken doorgeven aan de wegbeheerder.
wooter
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 okt 2006, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door wooter »

Kennymans schreef:maar wat moet je dan doen op het rijexamen? voorrang geven of heb ik voorrang?
Jij moet enkel kijken naar de borden die voor jou geldig zijn. Als onderstaande borden er niet staan voor jou, moet je dus voorrang aan rechts verlenen.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie