15 jaar en 9 maanden (2)

Vraag hier tips en hulp van anderen.
1nUx
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2008, 21:31
Locatie: Waarschoot

15 jaar en 9 maanden (2)

Bericht door 1nUx »

ik heb een vraagje op 13 april mag ik men voorlopig rijbewijs afleggen A3 noemt da denk ik,maar als ik geslaagt ben mag ik al dan voor men 16 op de baan met een brommer ? en tot hoe lang is dat geldig voorlopig
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Je bedoelt waarschijnlijk dat je het theoretisch examen gaat afleggen. Wanneer je daar geslaagd bent kan je je voorlopig rijbewijs gaan afhalen, maar pas wanneer je 16 geworden bent:

Artikel 6
De scholing op basis van een voorlopig rijbewijs is aan de volgende voorwaarden onderworpen :
1° De kandidaat :
(...)
h) moet de leeftijd bereikt hebben van 16 jaar voor de categorie A3 (...)
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

xantingo schreef:Je bedoelt waarschijnlijk dat je het theoretisch examen gaat afleggen. Wanneer je daar geslaagd bent kan je je voorlopig rijbewijs gaan afhalen, maar pas wanneer je 16 geworden bent:

Artikel 6
De scholing op basis van een voorlopig rijbewijs is aan de volgende voorwaarden onderworpen :
1° De kandidaat :
(...)
h) moet de leeftijd bereikt hebben van 16 jaar voor de categorie A3 (...)
ja maar hoe lang mag ik dan vanaf men 16 met dat voorlopig rijbewijs mee rond rijde ? tot het vervalt ?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef: ja maar hoe lang mag ik dan vanaf men 16 met dat voorlopig rijbewijs mee rond rijde ? tot het vervalt ?
Tot het vervalt, inderdaad.

En dat is na 12 maanden.
Zorg dat je tijdig examen gaat doen dus, en hou minstens nog wat reservetijd voor een eventuele herkansing.
Plaats reactie