Voorlopig Rijbewijs A3 vervallen - wat nu?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Shougo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2008, 21:50

Voorlopig Rijbewijs A3 vervallen - wat nu?

Bericht door Shougo »

Geachten,

Mijn rijbewijs A3 is vandaag om precies te zijn, vervallen.
Ik heb helaas mijn praktijk nog niet gedaan, ik had de vervaldatum volledig uit het oog verloren tot het (nu dus) te laat is.
Ik vroeg mij af, kan ik nu alsnog zonder problemen mijn praktijkexamen afleggen of kan dit nu niet meer? Indien dit niet gaat, moet ik dan opnieuw eerst theoretisch afleggen vooraleer ik praktisch mag afleggen?(Gezien dat mijn rijbewijs dan ong. 5 dagen vervallen zal zijn)

Hopende op een antwoord,

Jonas D.B.
Inazuma
Berichten: 11367
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig Rijbewijs A3 vervallen - wat nu?

Bericht door Inazuma »

Shougo schreef:Mijn rijbewijs A3 is vandaag om precies te zijn, vervallen.

Ik vroeg mij af, kan ik nu alsnog zonder problemen mijn praktijkexamen afleggen of kan dit nu niet meer?
Dat wordt rijschool.


http://wegcode.be/wet.php?wet=9&node=h4afd5#art35

Artikel 35.2°

Om toegelaten te worden tot het praktische examen voor het behalen van een rijbewijs geldig voor de ategorie A3, A, B, B+E of G, legt de kandidaat voor :
1° één der documenten bedoeld in artikel 3, § 1;

2° een van de hierna opgesomde documenten :
a) de aanvraag om een rijbewijs waarop het attest van slagen voor of vrijstelling van het theoretische examen is aangebracht indien het gaat over een kandidaat voor het rijbewijs geldig voor de categorie A3, A, B+E of G.

De kandidaat legt bovendien hetzij een getuigschrift van praktisch onderricht afgegeven door een rijschool, hetzij het Europees rijbewijs of het buitenlands rijbewijs waarvan hij houder is, voor. Die bepaling is niet van toepassing op de kandidaat voor een rijbewijs geldig voor de categorie G.

De aanvraag omvat de verklaring voorgeschreven in artikel 41, § 1 of is vergezeld van, naargelang het geval, één of twee van de attesten voorgeschreven in artikel 41, § 2 en § 3 of in artikel 45, tweede lid.
b) het nog geldige voorlopige rijbewijs. Het voorlopige rijbewijs is, in voorkomend geval, vervolledigd met de vermelding dat de lesuren voorgeschreven na twee mislukkingen gevolgd zijn.
c) Opgeheven (art. 25.3°, K.B. 10-07-2006, B.S. 14-07-2006)
d) een attest waarin bevestigd wordt dat de kandidaat de opleiding gevolgd heeft, bedoeld in artikel 4, 6°;

3° het verzekeringsbewijs inzake de burgerlijke aansprakelijkheid voor het voertuig waarmee hij zich aanbiedt;

6° het gelijkvormigheidsattest voor het voertuig van de categorie A3;



Je moet één van de stukken uit punt 2° voorleggen.

Als je geen geldig voorlopig rijbewijs meer hebt ( b) ) moet het dus één van de andere mogelijkheden zijn ... dan rest alleen de rijschool .
Plaats reactie