verwarrend

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Roxanne

verwarrend

Bericht door Roxanne »

In het begin vond ik deze site goed, maar zoals bjorn de gast zegt worden sommige vragen inderdaad verkeerd geantwoord. Daarmee bedoel ik dat de antwoorden niet overeenstemmen met de theorieleerstof. Ik weet dat het moeilijk is om zo'n site op te stellen en rekening te houden met alles, maar er zijn toch wel een paar vervelende foutjes in geslopen die tot verwarring leiden. Ik ben het nu meer dan beu want ik heb me rot gevraagd en geen antwoord gekregen en morgen moet ik mijn examen voor de 2e keer gaan doen. Ik was de 1e keer niet geslaagd, terwijl ik goed geleerd en geoefend had, uitsluitend op deze site. Normaal moet zo'n examen niet moeilijk zijn voor mij, want ben een goede student. Op de proefexamens hier haal ik nu niet meer onder de 38/40. Ik hoop dat ik het morgen haal, maar ik ben over enkele punten (zie mijn obsessief vragengestel in de verkeerde topic ja excuses, ik heb mijn examen al gedaan) toch nog onzeker. Als ik die vragen krijg zal ik flippen vrees ik. Adios.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: verwarrend

Bericht door Inazuma »

Roxanne schreef:In het begin vond ik deze site goed, maar zoals bjorn de gast zegt worden sommige vragen inderdaad verkeerd geantwoord. Daarmee bedoel ik dat de antwoorden niet overeenstemmen met de theorieleerstof.


Dit is de tweede draad die je daarover begint.

Noem de vragen die volgens jou fout zijn (reeks nummer), al denk ik dat ik al weet waar de fout gaat zitten ...

Ik ben het nu meer dan beu want ik heb me rot gevraagd en geen antwoord gekregen
Iedereen op deze site stopt er volledig vrijwillig zijn vrije tijd in, naast andere beroepsbezigheden, studies of hobbies ...

Eugeen speelt bijvoorbeeld nog toneel .

en morgen moet ik mijn examen voor de 2e keer gaan doen. Ik was de 1e keer niet geslaagd, terwijl ik goed geleerd en geoefend had, uitsluitend op deze site. Normaal moet zo'n examen niet moeilijk zijn voor mij, want ben een goede student.
Als je morgen examen gaat doen, dan hoop ik dat je er door bent, maar als ik zie welke vragen je stelt, dan moet ik toch wel even in mijn haar krabben ... (en neen, 't zijn geen vlooien die bijten :lol: )

Alles wat je vraagt komt aan bod in de theorie en de oefenvragen, en komt nadien terug in de proefexamens ...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Roxanne schreef:Normaal moet zo'n examen niet moeilijk zijn voor mij, want ben een goede student.
Roxanne, de overgrote meerderheid van diegenen die zich met deze site voorbereiden op het examen, slagen van de eerste keer met glans. Je moet de site dus niet proberen af te breken. Ik heb je vragen gezien, en daaruit blijkt overduidelijk dat je alles behalve ernstig gestudeerd hebt.

Wij gaan er geen uren tijd in steken om hier nog maar eens te schrijven wat je op de site kunt vinden als je een beetje moeite wil doen om aandachtig te lezen wat er staat.

Mensen die ernstig studeren en dan nog vragen hebben, helpen we graag.
Gast

Bericht door Gast »

Jozef schreef:
Roxanne schreef:Normaal moet zo'n examen niet moeilijk zijn voor mij, want ben een goede student.
Roxanne, de overgrote meerderheid van diegenen die zich met deze site voorbereiden op het examen, slagen van de eerste keer met glans. Je moet de site dus niet proberen af te breken. Ik heb je vragen gezien, en daaruit blijkt overduidelijk dat je alles behalve ernstig gestudeerd hebt.

Wij gaan er geen uren tijd in steken om hier nog maar eens te schrijven wat je op de site kunt vinden als je een beetje moeite wil doen om aandachtig te lezen wat er staat.

Mensen die ernstig studeren en dan nog vragen hebben, helpen we graag.
Ik ben geslaagd met 38/40. Goed, laten we al die vragen dan negeren, maar bij de proefexamens kloppen toch enkele antwoorden niet hoor. Moet ik nu al die proefexamens opnieuw gaan maken om ze te detecteren? Ik weet ook niet welk serienummer het was, maar 1 vraag weet ik nog heel goed, en die heb ik nog al gezegd. De vraag met het bord van de verhoogde inrichting. Of die naast of een paar meter voor de verhoogde inrichting staat. Daar werd 2 keer anders op geantwoord. Logisch is eigenlijk een eindje ervoor, maar toch kan het verwarring scheppen. En even voor de duidelijkheid, ik probeer de site niet af te breken, want ik heb eerder ook al gezegd dat het een moeilijk en bewondernswaardig karwei is om zoiets op te stellen. Ik probeer gewoon de foutjes die erin geslopen zijn te corrigeren? Maar blijkbaar kan dat niet op prijs gesteld worden, helaas. Alleen positieve commentaar is hier welkom heb ik al gemerkt. Ik ben ook niet uitsluitend negatief, trouwens. Petje af voor degenen die hier hun vrije tijd in steken, maar toch hoop ik dat deze fout aangepast kan worden.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Ik ben geslaagd met 38/40.
Allez proficiat.
Ik had er eerlijk gezegd geen goed oog in ...

Ik probeer gewoon de foutjes die erin geslopen zijn te corrigeren? Maar blijkbaar kan dat niet op prijs gesteld worden,
Als je kan zeggen over welke vraag het gaat wordt dat bekeken en indien nodig aangepast, maar alle vragen bekijken is veel werk , zelfs als ze allen over vergoogde inrichtingen gaan.


BTW : niet alles wat er als verhoogde inrichting uit ziet, is ook een verhoogde inrichting waarop de bijzondere verkeersregels uit Artikel 22ter gelden ...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Anonymous schreef:Ik ben geslaagd met 38/40.
Proficiat. Wist je de antwoorden of heb je toevallig goed gegokt? :mrgreen:
Anonymous schreef:Goed, laten we al die vragen dan negeren, maar bij de proefexamens kloppen toch enkele antwoorden niet hoor. Moet ik nu al die proefexamens opnieuw gaan maken om ze te detecteren? Ik weet ook niet welk serienummer het was, maar 1 vraag weet ik nog heel goed, en die heb ik nog al gezegd. De vraag met het bord van de verhoogde inrichting. Of die naast of een paar meter voor de verhoogde inrichting staat. Daar werd 2 keer anders op geantwoord. Logisch is eigenlijk een eindje ervoor, maar toch kan het verwarring scheppen.
Zoals Inazuma reeds zei maakt het wel een verschil waar, hoe en in welke combinatie die borden zijn aangebracht.
En moest je het nog niet weten, de wetteksten van de wegcode zitten vol met instinkers en onduidelijkheden. Die zijn ook voor ons soms verwarrend.
Anonymous schreef:En even voor de duidelijkheid, ik probeer de site niet af te breken, want ik heb eerder ook al gezegd dat het een moeilijk en bewondernswaardig karwei is om zoiets op te stellen. Ik probeer gewoon de foutjes die erin geslopen zijn te corrigeren? Maar blijkbaar kan dat niet op prijs gesteld worden, helaas. Alleen positieve commentaar is hier welkom heb ik al gemerkt.
Opbouwende kritiek wordt zeker op prijs gesteld. Zorg dan wel dat je zelf weet waarover je spreekt.
Anonymous schreef:Ik ben ook niet uitsluitend negatief, trouwens. Petje af voor degenen die hier hun vrije tijd in steken, maar toch hoop ik dat deze fout aangepast kan worden.
Zeg dan eens
1. over welke vraag het gaat
2. wat het foute antwoord is en vooral
3. WAAROM het antwoord fout is. Liefst met een link naar de wegcode.
Nu weten we niets, behalve dat volgens jou een verkeerde oplossing gegeven wordt op een vraag ergens in de proefexamens.

Op deze manier kom je binnenvallen als iemand die gisteren een vraag stelt en liefst eergisteren een antwoord krijgt. Die krijg je dan, van 2 mensen dan nog, die onafhankelijk van elkaar tegelijkertijd opzoekingen zitten te doen die je per slot van rekening zelf met enige moeite ook had kunnen doen.
Of denk je dat er geen tijd kruipt in het beantwoorden van uitgebreide vragen als degene die je gisteren stelde?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

't heeft toch al iets opgebracht, 'k heb ondertussen een paar kleine dingen gevonden 8)


Maar 't heeft niks met verhoogde inrichtingen te maken ...
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Ik heb deze week ook nog een klein foutje gemeld aan eugeen, die heeft het onmiddelijk aangepast. :wink:
Roxanne

Bericht door Roxanne »

xantingo schreef:
Anonymous schreef:Ik ben geslaagd met 38/40.
Proficiat. Wist je de antwoorden of heb je toevallig goed gegokt? :mrgreen:

Is dat een echte of een retorische vraag? Uch, soms moet je eens iets loslaten weet je... Ik ben geslaagd en niet door toeval, dankjewel voor de gemeende proficiat.
Gast

Bericht door Gast »

vraag A3-73(in het proefexamen stond dit erbij) is volgens mij toch fout
het toont een bord dat een gemeente aangeeft en niets anders
de vraag is als je hier moet of mag op het fietspad rijden
Het antwoord volgens jullie is MOET, maar je kan dit toch niet weten want dit bord geeft toch niet aan als je een bebouwde kom binnengaat of niet? en er staat nergens hoe snel je mag rijden...

Ik heb me ook uitsluitend voorbereid op deze site en dacht dat ik het goed kon, ik heb alle vragen minstens 2 keer opgelost en dan kom ik het examen en krijg ik vragen waarvan ik nooit soortgelijke op deze site heb gezien... Ik doe het morgen opnieuw en ik hoop dat dit niet opnieuw gebeurt
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Afbeelding

<hr>A3 - 73<hr><br>
Je rijdt met een bromfiets klasse B.<br>
Voorbij deze verkeersborden ...<br><br>
A/ ... mag je op het fietspad rijden.<br>
B/ ... moet je op het fietspad rijden.<br>
C/ ... mag je niet op het fietspad rijden.


Wat is nu toch het probleem met deze vraag????

Staat er een bord C43 met een snelheidsbeperking tot max.50 km/uur?
NEEN
Is dit een bord F1 dat het begin van een bebouwde kom aangeeft?
NEEN
Staat er op de foto een bord C43 waarop max 70 km/uur staat.
JA

DUS: je moet met een bromfiets VOORBIJ DEZE BORDEN op het fietspad rijden.

Verkeersinzicht is niet alleen mooi weten wat je moet doen als er een bordje staat van begin bebouwde kom of een bordje ZONE 30.
Je moet ook op andere plaatsen weten wat je moet doen.
Je moet dus weten dat een PLAATSNAAMBORD geen begin van een bebouwde kom aangeeft en zien dat er een bord MAX 70 staat.
Dus voorbij dit bord mogen voertuigen sneller dan 50 km/uur rijden.
Dus met een bromfiets moet je op het fietspad rijden.


Als je dit al verwarrend noemt of fouten op de site..., dan zijn we goed bezig.
Als je op zo'n vragen niet vlot correct kunt antwoorden, ben je niet klaar om examen A3 te gaan afleggen.

Ik heb me ook uitsluitend voorbereid op deze site en dacht dat ik het goed kon
Je moet, zeker bij het GOCA examen, bij een aantal vragen ook een beetje nadenken.
Anders ga je denken dat je te doen hebt met strikvragen. Maar dit zijn geen strikvragen. Dit zijn gewoon echte verkeerssituaties.
en er staat nergens hoe snel je mag rijden...
Er vloog net een grote vogel voorbij het bord MAX 70 KM/UUR toen jij die vraag oploste zeker????
Plaats reactie