Opgedreven brommer

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
luc

Bericht door luc »

papier van verlies kost je niets kan je zo gaan halen enkel het chaisisnummer en paspoort nodig, de echte papieren aanvragen moet je in een officiele garage doen van het merk scooter dat je hebt en kost je 60€ deze word wel nagekeken natuurlijk op diefstal

ivm met de in beslag genomen scooter, heb het zelfde aan de hand gehad; resultaat 1 maand kwijt 200€ gerechtskosten 48uur werkstraf
dit voorafgaande van een gesprek ivm de werkstraf en een bezoek aan de rechtbank
op de rechtbank werd me de keuze gelaten: 1800€ boette +200€ gerechtskosten of de werkstraf en gerechtskosten (je moet wel zelf vragen naar die werkstraf)
Er is wel laats een zelfde situatie geweest waardoor de scooter door slijtage harder bleek te gaan en hij is daardoor niet verder vervolgd geweest

ook nog word je in 3jaar nog eens gepakt (ik toch) kan ik 4000€ betalen(ja vier duizend :o )
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: gelijkrichtings attest

Bericht door Inazuma »

lil T schreef: dus het is mogelijk dat ik naar een mbk dealer ga en daar achter een attest kan gaan?
en hoeveel zou dat kosten?
Dat is de normale manier.
Bel even om te vragen of ze een attest van verlies vereisen, of je de bromfiets moet meebrengen ofzo.

Wat het bij MBK kost weet ik ook niet.
Gast

Re:

Bericht door Gast »

GRO schreef:
mogen ze trouwens mijn scooter wel zolang in beslag houden is dit legaal omdat hij niet opgevoerd is denk ik van niet... dan moeten ze een auto ook maar in beslag nemen als hij te hard gaat
Jij maakt een beetje een verkeerde denkfout.

Een auto mag harder KUNNEN rijden dan 120 km/uur. Sommige auto's kunnen makkelijk meer dan 200 km/uur halen.
Je mag er alleen in België niet sneller dan 120 km/uur mee rijden en dan nog op autosnelwegen.

Een bromfiets klasse B MAG NIET SNELLER kunnen rijden dan 45 km/uur.

Als jij een bromfiets hebt die wel sneller kan rijden, dan is het geen bromfiets klasse B. Dan is het zelfs geen bromfiets, want een bromfiets kan niet sneller dan 45 km/uur.

Dat wil dus ook zeggen dat jij geen verzekering hebt voor dat voertuig, want jij hebt waarschijnlijk een verzekering voor een bromfiets.

Dat wil dus ook zeggen dat jij geen rijbewijs hebt voor dat voertuig. Want jij hebt vermoedelijk een rijbewijs voor bromfietsen klasse B, maar dat voertuig van jou is geen bromfiets.

Dat wil dus zeggen dat je met iets rijdt en je bent met niets in orde: geen rijbewijs, geen verzekering en niemand weet wat het eigenlijk is.

Het is normaal dat dat inbeslag wordt genomen. En ook als oude vrouwtjes daarmee rijden, zal het in beslag genomen worden.

Jij hebt wel geluk dat je niet betrokken bent geweest in een ongeval, want dan had jij, of papa en mama alles zelf kunnen betalen.
dat is nou zever :) mijn scooter ging 53 correct :) politie controleerde mij en ging inderdaad 53 op de rollen ze zeiden alleen dat mijn uitlaat wat veel lawaai maakte voor de rest is er niks gezegd ge weest :)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Re:

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: dat is nou zever :) mijn scooter ging 53 correct :) politie controleerde mij en ging inderdaad 53 op de rollen ze zeiden alleen dat mijn uitlaat wat veel lawaai maakte voor de rest is er niks gezegd ge weest :)
Tuurlijk is er niks gezegd.
8 km/u is de bovengrens van de afwijking die men met de rollentest toelaat, met 53 zit je daar net op.
Booster122

Re: Opgedreven brommer

Bericht door Booster122 »

Dag iedereen

Ik heb in januari 2022 een klasse a booster op fb van iemand gekocht maar er stond geen km stand op en natuurlijk na dat ik het heb gekocht ben ik naar garage geweest voor een onderhoud en ik had gevraagd ik mag zonder km stand rijden en die persoon zei ja het is niet verplicht ik België.
En ik wist het reed ongeveer 65 tot 70 km per uur.
Maar ik ben nu opgepakt geweest op de fietspad maar ik reed ongeveer 25 km en natuurlijk deden ze moeilijk en hebben ze het op de rollen gezet wat het blijkt dat 92 km daarna ging het 84km met een persoon erop en daarna weer 92km .
Ik was verbaasd want ik heb eens zo bord tegen gekomen op straat voor zo een teller en het ging Max 67 . Dus wat gebeurt er ze nemen mijn brommer in beslag klein verhoor en daarna werd ik gebeld dat ik de brommer niet meer ging terug krijgen en dat mijn verziekering van de brommer weg valt omdat het boven de 45 km reed en plus ook al is het a klasse het ging te snel ik moest een rijbewijs hebben .

Kan iemand mij alstublieft helpen wat mijn rechten nu zijn als ik recht heb voor mijn brommer terug te krijgen donker. en ja ik begrijp wel voor een aklasse is het te snel maar er stond geen km stand op en de bedoeling was ook om het nog af te stellen .
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Opgedreven brommer

Bericht door Inazuma »

Je rechten zullen zijn dat je je mag verdedigen in de politierechtbank ...

En blij zijn dat er doorgaans enkel vervolgd wordt voor inbreuk op de technische eisen vd bromfiets, want de lijst is lang:

- voertuig technisch niet in orde (motorfiets ipv bromfiets klassen A)
- verzekering niet in orde ""
- inschrijving niet in orde ""
- rijbewijs niet in orde ""


Bromfiets wordt normaal ontdaan van de opdrijf-onderdelen, en nadien kan je 'm (zonder die onderdelen) terugkrijgen als je de rekening betaalt (stalling + werk)
Booster122

Re: Opgedreven brommer

Bericht door Booster122 »

Ja maar ze belden mij paar uur na dat ze me brommer in beslag hadden genomen.
Dat ik het niet meer terug ging krijgen en dat ik moest wachten brief van de rechtbank.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Opgedreven brommer

Bericht door Inazuma »

Heb je toevallig de kranten gehaald ?

https://www.hln.be/oostende/politie-nee ... ~a9685152/


Normaal worden illegale onderdelen gedemonteerd en in beslag genomen, en krijg je bromfiets maand later terug om die te laten in orde zetten.
Vervolgens opnieuw laten testen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220711_92860784


Maar ganse voertuig in beslag nemen en houden tot na vonnis, kan ook ...
Booster122

Re: Opgedreven brommer

Bericht door Booster122 »

Ja het klopt dit artikel ging over mij.


Maar wat ik niet begrijp is dat ik ben gebeld geweest en ze het al hebben laten weten dat ik de brommer niet meer zal terug krijgen terwijl ik nog niet ben voorgekomen …
Plaats reactie