Opgedreven brommer

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Scooter tunning is not a crime !
Zonder goedkeuring wijzigingen aanbrengen aan een goedgekeurde bromfiets is dus wel a crime ...


Je mag aan een bromfiets in principe niets verbouwen, of je moet er toestemming voor hebben :


http://wegcode.be/wet.php?wet=24&node=art4#art4p6


Elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het proces-verbaal van goedkeuring, wordt bekrachtigd met een afwijking van dit laatste.

Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de fabrikant of zijn gemachtigde wordt het verzoek niet ingewilligd tenzij met de toestemming van de fabrikant of zijn gemachtigde.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

ik heb een advocaat bij mijn verzekering, en er is alleen een meting op de rollerbank gebeurd, ik had ook tegen de agent gezegd dat hij er zelf maar eens op moest rijden, want op kilomatric gaat hij maar 57 a 58 km per uur als ik op de weg rijd gas open....
heb je misschien enig idee van de boete alvast bedankt..
Pegasus-4 Life
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

je mag dus je eigen eigendom niet mooi maken bv andere stickers eventueel andere pinkers, luchthappertje ?
en al die uitgebouwde auto's dan ? daar zeggen ze niks van, ik begrijp hoe de situatie in elkaar zit met de boete's van opvoeren, maar dit vind ik maar niks dat je je eigen egendom niet mag opfleuren.....

nogmaals het bewijs dat we niet baas mogen zijn over onszelf..
Pegasus-4 Life
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

AnnekeFirefox schreef:ik heb een advocaat bij mijn verzekering, en er is alleen een meting op de rollerbank gebeurd, ik had ook tegen de agent gezegd dat hij er zelf maar eens op moest rijden, want op kilomatric gaat hij maar 57 a 58 km per uur als ik op de weg rijd gas open....
heb je misschien enig idee van de boete alvast bedankt..
Je hebt dus al zelf toegegeven dat je bromfiets 12 a 13 km/uur te hard gaat :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

AnnekeFirefox schreef:je mag dus je eigen eigendom niet mooi maken bv andere stickers eventueel andere pinkers, luchthappertje ?
en al die uitgebouwde auto's dan ? daar zeggen ze niks van, ik begrijp hoe de situatie in elkaar zit met de boete's van opvoeren, maar dit vind ik maar niks dat je je eigen egendom niet mag opfleuren.....

nogmaals het bewijs dat we niet baas mogen zijn over onszelf..
Uitgebouwde auto's worden opnieuw gekeurd, zijn de verbouwingen binnen de normen zeggen ze inderdaad niets maar als het niet binnen de normen gedaan is kan je hem terug afbreken.

Bij een bromfiets een stikker opplakken zal geen probleem zijn (maar niet zoals een andere gast het wou doen door er een "duits politiebrommertje" van te willen bijeenplakken)
m.a.w. als je binnen de normen blijft zal je ook geen problemen hebben.

Als je met verlichting gaat spelen ben je meestal al direct verkeerd bezig.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

ik zal het hele verhaal vertellen op 9 september 2007 heb ik mijn kersverse tgb 507 gehaald bij een erkend scooterhandelaar, rond de periode van kerstmis was er op het nieuws een filmpje van een vrachtwagen die scooters plat reed omdat ze te hard gingen(was in oostende op het strand) ben toen een week later naar de politie van onze gemeent geweest omdat ik bang was dat dit ook mijn lot misschien kon zijn omdat hij op kilomatric inderdaad gelijk jij zegt behoorlijk hard gaat, heb hem daar preventief laten testen en hij was in orde 53 km per uur min tolerantie 45 km/per uur, ik ging er van uit dat ik in orde was en heb zo nog een 5 maanden rond gereden, tot 2 mei 2008 om 13u10 in hechtel werd ik daar aangehouden, en ik was vriendelijk tegen de agent en hij vroeg mogen we hem op de rollen zetten, waardoor ik zei doe maar hij is toch in orde, enkele minuten later gaf hij 66 per uur aan in onbelaste toestand...... en als ik er op zat 61.... ik wist niet wat met me gebeurde.. daar ging mijn scooter...en ik die dacht dat ik in orde was.. niet dus... nu ken je mijn verhaal..nu zul je denken ik zou er mee verder gaan , dat heb ik willen doen, maar in het kantoor zeggen ze dat ze dat liever niet doen(scooter 2de keer op rollen) en dat je dan naar rechtbank van eerste aanleg moet.. en dat je dan je scoot nog langer moet missen...en dat hoeft niet voor mij, ben hem al lang genoeg kwijt..
mogen ze trouwens mijn scooter wel zolang in beslag houden is dit legaal omdat hij niet opgevoerd is denk ik van niet... dan moeten ze een auto ook maar in beslag nemen als hij te hard gaat

grtz Anneke :(

by the way--> enig idee van mijn boete.. thx :cry: :(
Pegasus-4 Life
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

mogen ze trouwens mijn scooter wel zolang in beslag houden is dit legaal omdat hij niet opgevoerd is denk ik van niet... dan moeten ze een auto ook maar in beslag nemen als hij te hard gaat
Jij maakt een beetje een verkeerde denkfout.

Een auto mag harder KUNNEN rijden dan 120 km/uur. Sommige auto's kunnen makkelijk meer dan 200 km/uur halen.
Je mag er alleen in België niet sneller dan 120 km/uur mee rijden en dan nog op autosnelwegen.

Een bromfiets klasse B MAG NIET SNELLER kunnen rijden dan 45 km/uur.

Als jij een bromfiets hebt die wel sneller kan rijden, dan is het geen bromfiets klasse B. Dan is het zelfs geen bromfiets, want een bromfiets kan niet sneller dan 45 km/uur.

Dat wil dus ook zeggen dat jij geen verzekering hebt voor dat voertuig, want jij hebt waarschijnlijk een verzekering voor een bromfiets.

Dat wil dus ook zeggen dat jij geen rijbewijs hebt voor dat voertuig. Want jij hebt vermoedelijk een rijbewijs voor bromfietsen klasse B, maar dat voertuig van jou is geen bromfiets.

Dat wil dus zeggen dat je met iets rijdt en je bent met niets in orde: geen rijbewijs, geen verzekering en niemand weet wat het eigenlijk is.

Het is normaal dat dat inbeslag wordt genomen. En ook als oude vrouwtjes daarmee rijden, zal het in beslag genomen worden.

Jij hebt wel geluk dat je niet betrokken bent geweest in een ongeval, want dan had jij, of papa en mama alles zelf kunnen betalen.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

ik weet dit allemaal, waarom je zo een hoge boete krijgt als je scooter te rap gaat. mij gaat het erom ik ben er altijd van uit gegaan dat ik in orde was, omdat ze me ergens al het bewijs geleverd hadden dat ik in orde was, dat toen hij op de rollen is geweest in ons plaatselijk politie bureel was hij wel in orde, en nu ineens niet meer!?
maar mijn vraag blijft waarom nemen ze een scooter zo lang in beslag ?? :(
Laatst gewijzigd door AnnekeFirefox op 24 jun 2008, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Pegasus-4 Life
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

ik widt dit allemaal, ivm waarom je zo een boete krijgt
Dat is Chinees hoor.
Gast

Bericht door Gast »

Bij een bromfiets een stikker opplakken zal geen probleem zijn (maar niet zoals een andere gast het wou doen door er een "duits politiebrommertje" van te willen bijeenplakken)
Dat was ik :p
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

was anders wel grappig zicht geweest maar inderdaad zoals Benny al zei er zijn mooiere stickers :lol:

grtz
Pegasus-4 Life
lil T

gelijkrichtings attest

Bericht door lil T »

hoj,

kan iemand me helpen???
ik zit namenlijk diep in de problemen!!!
als ik een gelijkvormigheids attest wil gaan aanvragen zetten ze hem dan op de rollen ofzo?
of kijken ze gewoon na ofdat hij niet gestolen is enzo?
laat alstublieft iets weten
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ LilT

Ik begrijp uw noodkreet niet?
Rijd je soms met een opgedreven gestolen bromfiets?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: gelijkrichtings attest

Bericht door Inazuma »

lil T schreef:als ik een gelijkvormigheids attest wil gaan aanvragen zetten ze hem dan op de rollen ofzo?
of kijken ze gewoon na ofdat hij niet gestolen is enzo?
Heb je de bromfiets zelf nieuw gekocht, of tweedehands ?
Als je nieuw kocht, kent de verkoper je als klant.
Kocht je tweedehands : eerst proberen of je de verkoper nog kan contacteren en naar het gelijkvormigheidsattest vragen.


De politie levert geen gelijkvormigheidsattesten af.

De invoerder / merkverdelers van het bewuste merk doen dat.
Eventueel vragen zij wel dat je een attest van verlies van dat officiële papier haalt bij de politie.
lil T

Re: gelijkrichtings attest

Bericht door lil T »

Inazuma schreef:
lil T schreef:als ik een gelijkvormigheids attest wil gaan aanvragen zetten ze hem dan op de rollen ofzo?
of kijken ze gewoon na ofdat hij niet gestolen is enzo?
Heb je de bromfiets zelf nieuw gekocht, of tweedehands ?
Als je nieuw kocht, kent de verkoper je als klant.
Kocht je tweedehands : eerst proberen of je de verkoper nog kan contacteren en naar het gelijkvormigheidsattest vragen.


De politie levert geen gelijkvormigheidsattesten af.

De invoerder / merkverdelers van het bewuste merk doen dat.
Eventueel vragen zij wel dat je een attest van verlies van dat officiële papier haalt bij de politie.
dus het is mogelijk dat ik naar een mbk dealer ga en daar achter een attest kan gaan?
en hoeveel zou dat kosten?
Plaats reactie