!!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door de rijprof »

@ Leergierige beginner,
Nu zeg je dat je er langs 2 kanten kon langsrijden en in je vorige bericht zei je dat de examinator probeerde om je erin te luizen... :roll:
Wees nu eens eerlijk. :evil:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Stefan Peeters »

Wanneer ik het goed gelezen heb was er eerst een punt waar hij op 2 manieren kon naast rijden, en dan meteen daarna zou de examinator hem verkeerd gestuurd hebben.

Ik vermoed eerder dat er op de plaats waar de examinator hem "verkeerd" stuurde, ook meerdere mogelijkheden waren. En dat hij daar de verkeerde gekozen heeft.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Leergierige beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 nov 2009, 09:00

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Leergierige beginner »

Tuurlijk, want zo gaat dat altijd. De leerlingen zijn in fout ... Prachtig toch om altijd zo overtuigd te zijn van jullie recht. Waarom zou ik dan nog durven om als 'stomme beginneling' klacht in te dienen tegenover die 'altijd gelijkhebbende' examinators. Goed gezegd en nu wordt meteen ook heel veel duidelijk.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Benny Stinkens »

Leergierige beginner schreef:Tuurlijk, want zo gaat dat altijd. De leerlingen zijn in fout ... Prachtig toch om altijd zo overtuigd te zijn van jullie recht. Waarom zou ik dan nog durven om als 'stomme beginneling' klacht in te dienen tegenover die 'altijd gelijkhebbende' examinators. Goed gezegd en nu wordt meteen ook heel veel duidelijk.
Of je het nu geloofd of niet mijn beste, maar een examinator en een instructeur zijn niet de beste maatjes.

Ik ben al sinds 1995 actief en heb nog nooit meegemaakt dat een examinator iemand ergens in gestuurt heeft waar dit niet mocht en ook nog nooit dat er iemand tenonrechte gebuisd is.

Wat ik wel al heel veel heb meegemaakt is dat leerlingen en vooral begeleiders er vast van overtuigd zijn dat zij de perfecte chauffeur geweest zijn op hun examen en de examinator de amateur is die hun verkeerd beoordeeld heeft.

Het zal wel voor iedereen duidelijk zijn dat noch de Rijprof, Xantingo of iemand anders aanwezig waren op jou examen en dus eigenlijk niet kunnen oordelen over de feiten die jij hier verkondigd.

Ze hebben wel dezelfde ervaringen als ik vandaar deze reactie.

Jij heb jou mening neergepend en zij de hunne, de gebruikers die dit lezen zullen wel hun eigen conclusie trekken en als je wilt reclameren over jou "onterechte behandeling" en je wilt dat niet doen t.o.v. de examinators is dat jouw keuze.

Ik wil wel nog even de opmerking geven dat dit geen discustieforum is en verwacht dat het hier dus stopt.
Voor de rest wens ik je nog veel succes bij je volgend examen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door de rijprof »

Tuurlijk, want zo gaat dat altijd. De leerlingen zijn in fout ... Prachtig toch om altijd zo overtuigd te zijn van jullie recht. Waarom zou ik dan nog durven om als 'stomme beginneling' klacht in te dienen tegenover die 'altijd gelijkhebbende' examinators. Goed gezegd en nu wordt meteen ook heel veel duidelijk.
Is het dan zo moeilijk om toe te geven dat je nog niet klaar was voor een vast rijbewijs.
Waarom is het altijd een ander zijn schuld?
Waarom kun je niet gewoon de fout bij jezelf zoeken?
Wij zijn er om je te helpen en raad te geven zodat je de volgende keer meer kans maakt.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Krikke

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Krikke »

Ik ben vandaag voor de 2de maal in kontich mijn examen gaan afleggen en opnieuw hebben ze mij gebuisd :(
Vorige keer was dat meer dan terecht aangezien het parkeren toen grandioos mislukt is maar vandaag had ik (ondanks enkele foutjes) toch het gevoel dat ik mijn rijbewijs wel verdiende.

Niet vertragen voor een straatje dat voorrang heeft (er was wel geen auto toen), op een kruispunt niet ver genoeg rijden vooraleer te beginnen afdraaien (ookal was er geen tegenligger die achter mij door zou moeten kunnen rijden en het niet kijken in de linker spiegel als ik op een strook reed om af te slaan waren mijn kritiekpunten. Bij die laatste keek ik in mijn achteruitkijkspiegel en zag ik geen auto én ik voegde direct in vanwaar het mocht, net na gearceerde vakken dus. De kans dat er dan opeens een auto links van mij zou verschijnen is dan wel héél klein.

Met die eerste fout ben ik het wel eens, maar ik heb ik het verleden al veel voorbij die plek gereden en ik weet dat daar nooit iemand uitkomt, ma soit, daar had de examinator een punt... met de rest daarentegen :?
Vanaf het moment dat ik die mens zag had ik al het gevoel van 'aiai, da ziet er mij ne kwaaie uit' en gelijk heb ik nog gekregen ook. Vooral het feit dat ik nu veel geld kan gaan betalen voor de rijschool maakt mij nu wel een beetje 'pissed'.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door de rijprof »

@ Krikke,
Jij vindt dit misschien lichte fouten, maar ze kunnen gevaarlijk zijn.
Met 6 uur rijschool zal je waarschijnlijk wel wat bijleren.
Bekijk het positief en bekijk het als een investering in de toekomst.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Inazuma »

Krikke schreef:Niet vertragen voor een straatje dat voorrang heeft (er was wel geen auto toen),
Kon je ook ruim op voorhand zien dat er geen auto was, of was het meer "een geluk dat er geen auto was" :?:
op een kruispunt niet ver genoeg rijden vooraleer te beginnen afdraaien
Is vooral gevaarlijk indien je daardoor op de ingeslagen weg onvoldoende ver naar rechts rijdt.
Bij die laatste keek ik in mijn achteruitkijkspiegel en zag ik geen auto én ik voegde direct in vanwaar het mocht, net na gearceerde vakken dus. De kans dat er dan opeens een auto links van mij zou verschijnen is dan wel héél klein.
Er zijn me gisterenavond op korte tijd enkele tientallen voertuigen gepasseerd over een verdrijvingsvlak.
Doordat er daar zo vaak overheen gereden wordt, was de wegmarkering in de regen nog maar moeilijk zichtbaar ...

Neem niet zomaar aan dat er niemand zal rijden omdat het niet mag.
Met die eerste fout ben ik het wel eens, maar ik heb ik het verleden al veel voorbij die plek gereden en ik weet dat daar nooit iemand uitkomt
Een zeer slechte instelling Krikke, want ooit komt er uit zo'n weg waar nooit iemand uit komt, toch wel eens iemand uit ...
ma soit, daar had de examinator een punt... met de rest daarentegen :?
Het is al dikwijls hier op het forum geschreven : het opstapelen van kleine(re) fouten op het examen kan je uiteindelijk ook buizen.
Het moet niet noodzakelijk 1 grote blunder zijn.

Wat heb je gekregen, een onvoldoende (voorrang) en 2 maal voorbehoud (spiegel, afslaan):?:
Gast

Re:

Bericht door Gast »

Gast schreef:Ik ben vanmorgen mijn rij-examen gaan afleggen in Kontich en was niet geslaagd. Ik kreeg de uitleg dat ik te nonchalant ben. Ik zit te rustig in de auto en ga ervan uit dat alles wel in orde zal komen. Als ge spreekt van ne examintor die u perse wil buizen. Keiveel streken, keimooi AN praten,... Ik reed perfect, parkeerde perfect en keerde perfect, maar ja, dat was blijkbaar nog ni voldoende. Zijn rede was dat ik 33 of mss 35 reed waar ik 30 mocht en dat kon hij niet toelaten! Zeikerd!
Mijn rij-instructeur zei dat als ik iemand anders had gehad als examinotor ik er wrs wel was doorgeweest. geldklopperij!
Andere keer beter, zeker!
nee dit klopt, ik was gisteren ook mijn examen gaan doen in kontich en ben niet geslaagd vanwege ik''fouten'' had gemaakt, ik reed ergens waar je 30 mocht 35 daarvoor had ik al onvoldoende, ja ik had ook vergeten mijn richtingsaanwijzer te gebruiken bij het parkeren , maar het is idd gelklopperij, hei zei: ja het maakt ni uit of je scheef staat geparkeerd, het is het voorbereide van het parkeren, je mede bestuurders verwittigen dat jij gaat parkeren, maar ik wil ervoor wedden moest ik scheef geaprkeerd staan had hij dat ook opgeschreven ; haha!, en was er grotendeels niet door omdat ik niet keek naar voorrang van rechts, kzag dat er niemand aankwam maar ik vertraagde niet :D, en tijdens mijn bochten duwde ik steeds mijn koppeling in terwijl je gewoon in 2de moet bollen :D haha 1ste julie beter hoopk

x maar sit is idd GELDKLOPPERIJ ! want als je rijschool pakt met begeleider op je exaam ben je er zowiezo door !
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Re:

Bericht door Rafael »

Gast schreef:x maar sit is idd GELDKLOPPERIJ ! want als je rijschool pakt met begeleider op je exaam ben je er zowiezo door !
Je kan gewoon (nog) niet rijden, daarom is het geen geldklopperij.
  • Richting niet aangegeven tijdens parkeren
  • Voorrang van rechts niet voldoende gekeken
  • 5 km/u sneller dan toegelaten
  • Levensgevaarlijk rijden door ontkoppeld te rijden
Met of zonder rijschool, je bent méér dan terecht gebuisd. Werken aan die punten en volgende keer beter, succes!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door GRO »

@ Gast

Wanneer mag een examinator volgens jou een onvoldoende geven, zonder dat jij het geldklopperij vindt?
Enkel als je tijdens het examen iemand hebt doodgereden?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door de rijprof »

x maar dit is idd GELDKLOPPERIJ ! want als je rijschool pakt met begeleider op je exaam ben je er zowiezo door !
Als je met een rijschoolauto + instructeur examen zou afleggen, maak je vanzelfsprekend meer kans als je vooraf nog 2 uur rijles volgt.
En weet je waarom?
Omdat je begeleider je niet genoeg op je fouten heeft gewezen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Gast »

Ik ben vandaag mijn rijexamen gaan doen voor de 2 keer zonder vooraf lessen te hebben gevolgd in de rijschool en...Geslaagd :)! Daarom wil jullie enkele tips geven (ik deed het wel met een automatiek). Wees zelfzeker. Het is normaal dat je stress hebt (dat heeft iedereen) Maar blijf in jezelf geloven en zeg tegen jezelf tijdens het examen meermaals dat je het kan. Dit werkt echt. Laat je niet afleiden door andere bestuurders. Jij bent op de baan en volgt de regels zoals het moet. De anderen moet zich maar aanpassen en geduld hebben. Kijk goed naar elke verkeersbord, pas je snelheid aan naar de situaties en dan komt alles snor. Veel succes aan allen die er nog voor moeten gaan. Lukt het de eerste keer niet, leer uit je fouten en blijf oefenen. Uiteindelijk komt er een dag dat het je zal lukken ;)!
Gast

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Gast »

Ik ga aflegen in kontich maar ven daar zelf nooit geweest is dit dan wel en goed idee? Rijschool heeft dit geregeld
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door GRO »

Je moet natuurlijk overal kunnen rijden, maar het examen gaan afleggen in een stad waar je nooit geweest bent is natuurlijk niet echt een voordeel, integendeel.
Waarom heb je geen rijschool gekozen in het gebied dat je wel kent?
Plaats reactie