Ik kom hier even langs,
heb niet alle commentaren gelezen,
maar deze vond ik wel interessant.
Wat ik belangrijk vind heb ik in 't rood gezet:
eugeen schreef:Van: Rijschool
Aan: Eugeen Van Aerschot
Onderwerp: VERSLAG ONDERZOEK
Beste,
Graag toch nog een reactie i.v.m het onderzoek.
Al jaren vraag ik dat men een stop zet op het feit dat men een onbeperkt aantal keren examen mag afleggen na elkaar, zowel theorie als praktijk! Of dat nu met een begeleider of met een rijschool gebeurt, het maakt niet uit. Vandaag is het zo dat je elke dag theorie ex kan afleggen tot wanneer je geslaagd bent. Praktijk ex idem dito, er zal wel een rijschool zijn die je na 2 maal snel 6 uur praktijk kan geven, er is toch geen werk. Zo kan je op 1 maand tijd zonder probleem bv 4 examens afleggen, zelfs meer. Natuurlijk is het dan een geldklopperij, en natuurlijk zijn de examencentra en sommige rijscholen hier ook geen vragende partij. Kwestie van de daguren vol te krijgen. Waarom na 2 mislukte examens bv niet 6 maanden wachten voor je uw volgende examen mag afleggen? Dit is toch ook zo in het gewone onderwijs, daar moet je uw jaar zelfs overdoen. Het PROBEREN zou snel gedaan zijn. Dit systeem past men in Duitsland al jaren toe. Bij de publieke opinie zal men hier natuurlijk weinig goedkeuring voor krijgen.
met vriendelijke groeten,
Guy Mets
Ik ben voorstander van vrije begeleiding.
Maar als duidelijk is dat de begeleider het onvoldoende kan (omdat je twee keer niet slaagt bvb.), is verplichte professionele begeleiding onvermijdelijk.
Nú is het probleem dat de lessen te duur zijn
en dat daarom vaders en moeders minder makkelijk zullen toegeven dat ze het misschien niet aankunnen.
"Toch maar eerst zelf proberen, dan sparen we zoveel geld uit".
Maak de lessen goedkoper, dan gaan veel mensen kiezen voor het
gemak van een professionele rij-instructeur. Want geef toe, het is veel gemakkelijker om je kind te
laten opleiden dan om het zelf te doen.
Alleen wie overtuigd is van zijn eigen rij-capaciteiten (al dan niet terecht), doet het dan nog zelf.
De rijscholen hebben dan ook weer meer werk.
Dan blijft enkel nog de discussie over:
Hoe maak je de lessen goedkoper?