ONDERZOEK: Na één jaar rijopleiding met begeleiders

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lars

Bericht door Lars »

Karl schreef:
Lieve schreef:
Hoe maak je de lessen goedkoper?
Zouden opleidingscheques hier een uitkomst kunnen bieden?
Of gaat men dan ook de prijs verdubbelen, zoals ze in het avondonderwijs hebben gedaan dit schooljaar :roll:
Opleidingscheques zijn nu al mogelijk, maar dit biedt maar een korting van 125€ (is wel iets, maar op 1200€ maar 10%) en is enkel voor werkende mensen. Meeste jongeren kunnen er dus geen gebruik van maken.
Opleidingscheques kan je ieder jaar aanvragen en zijn telkens 14 maand geldig. Ik heb ze van 2 jaar opgespaard waardoor ik dus 250 euro korting had. Als je het goed regelt en wat geduld hebt, kan je tot 375 euro korting gaan, maar je moet wel maken dat je cheques geldig zijn voor de ganse duur van je rijlessen. Het is niet genoeg dat ze geldig zijn op de dag van inschrijving. Als lid van bepaalde organisaties, krijg je daarboven nog eens korting (bijvoorbeeld bij de CM heb je 5% korting bij 175 rijscholen)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Er wel op letten dat je opleidingscheques slechts kunt aanvragen tot 2 maand na de start van de opleiding.

http://vdab.be/opleidingscheques/werknemers.shtml
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

Karl schreef:
Lieve schreef:
Hoe maak je de lessen goedkoper?
Zouden opleidingscheques hier een uitkomst kunnen bieden?
Opleidingscheques zijn nu al mogelijk... en is enkel voor werkende mensen. Meeste jongeren kunnen er dus geen gebruik van maken.
Dat ze daar dan maar al eens verandering in brengen!
Ze zouden voor iedereen moeten gelden of voor niemand.
Heel dat systeem van opleidings-cheques trouwens... :roll:
Ik geef een vb: Waarom heeft een bankbediende die een opleiding 'mode' gaat volgen, wel recht op opleidings-cheques en een huisvrouw die dezelfde opleiding wil volgen, niet? Lessen zijn lessen. En zeg me niet dat ze die opleiding nodig heeft voor haar job :lol:
, maar dit biedt maar een korting van 125€ (is wel iets, maar op 1200€ maar 10%)
Dat is inderdaad te weinig om mensen over de streep te trekken. :?
groetjes, Lieve
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

Karl schreef: Opleidingscheques zijn nu al mogelijk, maar dit biedt maar een korting van 125€ (is wel iets, maar op 1200€ maar 10%) en is enkel voor werkende mensen. Meeste jongeren kunnen er dus geen gebruik van maken.
Bij de avondschool is dat 50%.
Als ze dat voor een rijopleiding ook zouden doen, dan zou het wel aanslaan, denk ik :P
groetjes, Lieve
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Lieve schreef:
Karl schreef: Opleidingscheques zijn nu al mogelijk, maar dit biedt maar een korting van 125€ (is wel iets, maar op 1200€ maar 10%) en is enkel voor werkende mensen. Meeste jongeren kunnen er dus geen gebruik van maken.
Bij de avondschool is dat 50%.
Als ze dat voor een rijopleiding ook zouden doen, dan zou het wel aanslaan, denk ik :P
Opleidingscheques krijg je altijd voor de helft van de prijs. Op het gedeelte dat je met opleidingscheques betaalt, bespaar je dus 50%.

Het probleem is dat je slechts voor 250 Euro opleidingscheques per jaar kunt krijgen. Als de cursus die je volgt niet meer dan 250 Euro kost, dan heb je dus inderdaad 50% bespaard, want je moet slechts 125 Euro betalen voor die opleidingscheques ter waarde van 250 Euro.

Maar onze vriend Karl bedoelt dat die 125 Euro die je maximaal kan besparen met die opleidingscheques, slechts ongeveer 10% is van de totale prijs van een praktijkopleiding die ongeveer 1.200 Euro kost. :wink:
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Lieve »

Jozef schreef:
Lieve schreef:
Karl schreef: Opleidingscheques zijn nu al mogelijk, maar dit biedt maar een korting van 125€ (is wel iets, maar op 1200€ maar 10%) en is enkel voor werkende mensen. Meeste jongeren kunnen er dus geen gebruik van maken.
Bij de avondschool is dat 50%.
Als ze dat voor een rijopleiding ook zouden doen, dan zou het wel aanslaan, denk ik :P
Opleidingscheques krijg je altijd voor de helft van de prijs. Op het gedeelte dat je met opleidingscheques betaalt, bespaar je dus 50%.

Het probleem is dat je slechts voor 250 Euro opleidingscheques per jaar kunt krijgen. Als de cursus die je volgt niet meer dan 250 Euro kost, dan heb je dus inderdaad 50% bespaard, want je moet slechts 125 Euro betalen voor die opleidingscheques ter waarde van 250 Euro.
Oh..., ja natuurlijk, de beperking tot 250€/jaar, had ik over het hoofd gezien :oops:
groetjes, Lieve
I.K

Bericht door I.K »

ja, ik ben dus voor de 3de keer gebuisd terwijl ik 20 u rijles gehad heb, de eerste keer was k gewoon te zenuwachtig dat k alles fout deed & de tweede keer heb k te snel gerede in de bebouwde kom (terecht gebuisd dus !)
de derde keer echter was k ervan overtuigd dat k geslaagd was tot ik terug op het examencentrum kwam & de examinator mij vertelde dat k te dicht bij een geparkeerde auto had gerede, het was al meteen de hoofdexaminator dus klagen kon ik al niet, mijn rijschoolinstructeur is ook een plant geweest want hij heeft er niet eens op gereageerd. Jammer genoeg moet k nu eerst een jaar gaan werke om nog eens examen te kunnen gaan doen want het heeft me al heeeel erg veel geld gekost & ik kan niet met de auto van thuis gaan, dus het moet met de rijschoolwagen ....

zeg nu nog eens dat het geen geldklopperij is ?
angelke

rijschool

Bericht door angelke »

ik heb nu mijn voorlopig rijbewijs al een jaar om met begeleider te rijden, ik wilde met de vader van mijne vriend leren rijden maar heb maar hoogstens 5 keer gereden, ondertussen al van maar geleden waardoor ik beslist heb om via rijschool verder te volgen en ik moet zeggen de rijschool ik zou het iedereen aanraden want die weten meer en die leggen het je beter uit ook dan een vrije begeleiding. ik kijk nu meer in mijn spiegels, mijn remtechniek moet ik nog wat inoefenen en ik hou ook meer zelf de borden in het oog evenveel uren heb ik al gedaan en sta een stuk verder dan ik met mijn begeleider stond. dus ik hoop ook dat die 8 uren verplicht worden, miss zelfs beter 10 uren want ik voel mij al iets meer bekwaam na 10 uur ipv 8 uur nu moet ik er nog 6 doen en dan kan ik alleen gaan rijden. vele groetjes
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

I.K schreef:Jammer genoeg moet k nu eerst een jaar gaan werke om nog eens examen te kunnen gaan doen want het heeft me al heeeel erg veel geld gekost & ik kan niet met de auto van thuis gaan, dus het moet met de rijschoolwagen ....
Dan heb je ook al extra rijlessen moeten volgen na de 2de keer niet geslaagd te zijn ...

Dan zou ik toch even doorbijten, nog wat oefenen als je voorlopige rijbewijs dat toelaat (wanneer loopt het af :?: ) en een vierde keer examen gaan doen als dat nog kan.

Een heel jaar gaan wachten gaat je echt niet beter doen rijden , je moet blijven oefenen of je verleert de nieuwe vaardigheden ...

Na het verlopen van je huidige voorlopige rijbewijs zonder begeleider zal je ook moeten overschakelen op een voorlopig rijbewijs met begeleider om te kunnen blijven oefenen (na verloop van je huidige voorlopige rijbewijs zonder begeleider verder oefenen met de rijschool gaat veel kosten).
Patrick.G.Landen

niet langer verplicht praktijk in een erkende rijschool

Bericht door Patrick.G.Landen »

Goededag , Eugeen

Ik hoor u al maanden opmerkingen maken vanaf de nieuwe wet is.Van niet langer verplicht praktijklessen in een erkende rijschool te volgen.Ik heb deze Gratis Rijbewijs Online Website vragen en info i.v.m. praktijk forum.Helemaal goed door gelezen.Wat mij onmiddelijke op val.Is dat 75% niet weten wat stage's eigenlijke de bedoeling daarvan zijn.En daarvan kom 50% hier op de forum vertellen als ze niet geslaagd zijn op de praktijkexamen.Dat het allemaal geld moet op brengen of het is altijd de schuld van iemand anders. :shock: Hallo leerlingen zoek het woordt stage op voor je naar de examen gaat.Eugeen ik hoor u nooit zeggen dat je minstens 3 maanden stage gedaan moet hebben om het praktijkexamen te kunnen af leggen veel te kort is.Nog als je leren rijden bij de rijschool of met je begeleider.Het is veel te kort om je praktijkexamen te gaan af leggen.Ik bedoel daarmee,iemand die nog nooit met de auto heeft gereden.Vanaf hij of zij hun voorlopig rijbewijs behaalde heeft.Kun je bijna nooit klaar zijn voor je praktijkexamen af te leggen.Dan is dat probleem al op gelost.Dat ze te snel gaan voor de praktijkexamen af te leggen.
:idea: Leerlingen,als je ziek bent gaat je ook het liefste naar een dokter die jaren stage's heeft gedaan of ga je liever naar een dokter die snel zijn stage's heeft gedaan en zegt we zullen eens proberen je te helpen,als het niet gaat dan doen we nog maar eens tot het gelukt heeft.Je mag zelf kiezen.

Eugeen,ik hoor u ook elke keer zeggen twee maal niet geslaagd op het theorie-examen terug verplicht theorieopleiding volgen in een erkende rijschool.Wat wel heel goed van u,twee maal niet geslaagd zes maanden wachten.Maar wel terug zonder eerst verplicht theorieopleiding te volgen.Het is zo al stress genoeg voor de theorie-examen af te leggen.Zonder dat je elke keer moet denken ik moet binnen twee keren geslaagd zijn.Geeft in de plaats verplicht theorieopleiding in een erkende rijschool voor stage begeleider.Want stage begeleider is niet gemakkelijke.Er komt zoveel bij kijken,dat kun je niet voorstellen.Dat is normaal als iemand die stage begeleider wil zijn.Moet een examen af leggen in een erkende rijschool en jaren in bezit zijn van een rijbewijs.
:shock:
Stage begeleider Je laat ook geen slager in een ziekenhuis werken als dokter.Als je nu in het ziekenhuis ligt.Door wie wil je open gesneden worden in de o.k. Door een slager of door een dokter.Je mag zelf kiezen.

:D Eerst heb ik mijn mening gegeven,zoals je op deze forum heeft gevraagd.
:oops: Nu komen mijn vragen voor jullie allemaal. :idea: Die ik denk beter voor de veiligheid van het verkeer is en ook voor de examinator als je met je eigen auto gaat.

1 ) Waarom geen verplicht theorieopleiding volgen in een erkende rijschool als je stage begeleider wil zijn. :?: :?: :?:

2 ) Waarom niet allemaal 36 maanden voorlopig rijbewijs.Met begeleider of zonder begeleider. :?: :?: :?:

3 ) Waarom Minstens 12 maanden stage gedaan hebben om het praktijkexamen te kunnen af leggen.Met begeleider of zonder begeleider. :?: :?: :?:

4 ) Waarom maken ze geen twee verschillende L. Alleen de rand van de L in een andere kleur.één voor met begeleider en één voor zonder begeleider. :?: :?: :?:

:!: :!: :!: Leerling en stage begeleider :!: :!: :!:
Er bestaat een spreek woordt bij ons.
Je leerde het beste zwemmen als je de leerling onmiddelijke in het diepe water gooide.
:evil: :twisted: Fout :evil: :twisted:
Hij of zij zwemt niet maar probeerde te overleven.
:shock: Dat doen veel stage's begeleiders in het verkeer met de leerlingen.Als je stage begeleider geen goede stage opleiding heeft gekregen van een erkende rijschool. :shock:

:roll: Groeten van uit Landen :lol:
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Geachte heer Patrick G. Landen

Ik heb uw mail 2 x proberen te lezen, maar ik begrijp er geen snars van?
Ik hoor u al maanden opmerkingen maken vanaf de nieuwe wet is.
Ik maak helemaal geen opmerkingen.
Eugeen,ik hoor u ook elke keer zeggen twee maal niet geslaagd op het theorie-examen terug verplicht theorieopleiding volgen in een erkende rijschool.Wat wel heel goed van u,twee maal niet geslaagd zes maanden wachten
Jij hoort mij helemaal niets zeggen. Hier wordt alleen geschreven wat in de wet staat.


Sorry, voor de rest vind ik je bericht wel mooi versierd, maar ik begrijp echt niet wat je wil zeggen. En ik heb de tijd niet om het te ontcijferen.

Het zou al helpen als je een zin volledig schrijft en pas een punt zet op het einde van een zin.
Wat mij onmiddelijke op val.
Mij valt op dat dit geen zin is. :lol:

Dat is geen zin, maar een stuk van een zin.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: niet langer verplicht praktijk in een erkende rijschool

Bericht door Stefan Peeters »

Beste Patrick.G.Landen, ik ga je vragen even proberen te ontleden:
Patrick.G.Landen schreef:En daarvan kom 50% hier op de forum vertellen als ze niet geslaagd zijn op de praktijkexamen.Dat het allemaal geld moet op brengen of het is altijd de schuld van iemand anders.
Hier geef ik je gelijk, wie niet slaagt is nooit zelf de oorzaak, het zijn altijd de anderen.
Patrick.G.Landen schreef:Het is zo al stress genoeg voor de theorie-examen af te leggen.Zonder dat je elke keer moet denken ik moet binnen twee keren geslaagd zijn.
Goed. Maar wees nu eens eerlijk: wie de stress van het theoretisch rijexamen niet aankan, die wil je toch niet in een auto tegenkomen?
Wanneer je niet rustig 50 vragen kan beantwoorden over een onderwerp waar je aan kon studeren zolang je wil, met de hulp van allerhande media, zoals bv. deze website, dan kan je zeker niet rustig blijven aan het stuur van een wagen in een drukke situatie (of is het niet de bedoeling dat een bestuurder-met-rijbewijs ook eens in Antwerpen-centrum rondrijdt?)
Patrick.G.Landen schreef: :D Eerst heb ik mijn mening gegeven,zoals je op deze forum heeft gevraagd.
:oops: Nu komen mijn vragen voor jullie allemaal.
Oesje, de eerste vragen waren blijkbaar alleen voor Eugeen, en ik heb me daar al mee bemoeid... maar ik ga toch verder doen, hoor :wink:
Patrick.G.Landen schreef:1 ) Waarom geen verplicht theorieopleiding volgen in een erkende rijschool als je stage begeleider wil zijn. :?: :?: :?:
2 ) Waarom niet allemaal 36 maanden voorlopig rijbewijs.Met begeleider of zonder begeleider. :?: :?: :?:
Ik denk dat je die vragen hiereens moet stellen.
Dat is de man die het allemaal verzonnen heeft, en die (helaas) waarschijnlijk zelf de gevolgen niet moet verantwoorden...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Zo te zien is de site van landuyt uyt de luycht :lol:
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Inazuma schreef:Zo te zien is de site van landuyt uyt de luycht :lol:
Kheb ook precies zo'n vermoeden.
De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen

Meer informatie

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

Voor offline gebruikers

U kunt nog steeds geabonneerde feeds en sommige onlangs bekeken webpagina's weergeven.
Geabonneerde feeds weergeven

Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Feeds en vervolgens op de feed die u wilt weergeven.

Onlangs bezochte webpagina's weergeven (werkt mogelijk niet voor alle pagina's)

Klik op Extra en vervolgens op Offline werken.
Klik op de knop Favorietencentrum , daarna op Geschiedenis en vervolgens op de webpagina die u wilt weergeven.

Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Inazuma schreef:Zo te zien is de site van landuyt uyt de luycht :lol:
Zal tijdelijk geweest zijn, ik heb de link gecontroleerd bij het posten, en op dit moment werkt hij ook.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie