ik ga donderdag mijn theoretisch examen doen en ik merkte dat ze een oogtest doen. Nu weet ik dat mijn ogen maar zo-zo zijn (niet de beste, maar ook niet de slechtste). Ik zou nu graag weten hoe ik kan herkennen of ik daar met zenuwen naar toe moet gaan (omdat mijn ogen slecht zijn).
Ik kan op een autostrade (niet als chauffeur ) de borden lezen van op +-100m en en gewone borden (verbodsborden ed) op een 40-50tal meter
dit dan overdag en niet bij vermoeide ogen
Bentium schreef:
Ik kan op een autostrade (niet als chauffeur ) de borden lezen van op +-100m en en gewone borden (verbodsborden ed) op een 40-50tal meter
dit dan overdag en niet bij vermoeide ogen
Daar ga ik het denk ik ook maar nipt goed op doen op die oogtest Heb zo wat hetzelfde probleem als jij, geen supergoede ogen maar ook niet superslecht.
Lotte schreef:Daar ga ik het denk ik ook maar nipt goed op doen op die oogtest Heb zo wat hetzelfde probleem als jij, geen supergoede ogen maar ook niet superslecht.
Ik had mijn bril mee, maar dat was totaal niet nodig. Je moet haast blind zijn om de richting van die E niet te zien
Goca schreef:Op het einde van het theorie-examen, en indien u geslaagd bent en nog niet in het bezit van een rijbewijs bent, legt u een leestest af. De kandidaat die niet voldoet bij de leestest, moet een onderzoek bij een vrij gekozen oogarts ondergaan.
Aangezien je voor A3 gaat, veronderstel ik dat je nog geen rijbewijs hebt en moet je dus een leestest ondergaan.
Lotte schreef:Daar ga ik het denk ik ook maar nipt goed op doen op die oogtest Heb zo wat hetzelfde probleem als jij, geen supergoede ogen maar ook niet superslecht.
Ik had mijn bril mee, maar dat was totaal niet nodig. Je moet haast blind zijn om de richting van die E niet te zien
Daar ben ik het mee eens. Dat is de meest nietszeggende leestest die ik ooit ben tegengekomen
Arno schreef:En wat als je voor die oogtest niet geslaagd bent?
Vervalt dan je geslaagde theorie-examen?
Gewoon even een vraag waar ik nieuwsgierig naar ben.
Neen de uitslag van je examen blijft geldig, maar je moet wel eerst naar de oogarts want anders ga je je voorlopig rijbewijs niet krijgen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Wat ik mij afvraag is of de oogtest wordt afgenomen oog per oog. Dus bv. eerst enkel het linkeroog en dan enkel het rechteroog? Of moet je de tekens kunnen zien met beide ogen tegelijk?