theoretisch examen: ogentest

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Bentium

theoretisch examen: ogentest

Bericht door Bentium »

hey,


ik ga donderdag mijn theoretisch examen doen en ik merkte dat ze een oogtest doen. Nu weet ik dat mijn ogen maar zo-zo zijn (niet de beste, maar ook niet de slechtste). Ik zou nu graag weten hoe ik kan herkennen of ik daar met zenuwen naar toe moet gaan (omdat mijn ogen slecht zijn).

Ik kan op een autostrade (niet als chauffeur :twisted: ) de borden lezen van op +-100m en en gewone borden (verbodsborden ed) op een 40-50tal meter
dit dan overdag en niet bij vermoeide ogen


is dit genoeg?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

E
E
E
E

Voorbeeld naar welke richting wijst het middelste streepje.
(De é's staan natuurbijk in verschillende richtingen)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

eugeen schreef:E
E
E
E

Voorbeeld naar welke richting wijst het middelste streepje.
(De é's staan natuurbijk in verschillende richtingen)
Naar dezelfde richting als het bovenste en onderste streepje :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: theoretisch examen: ogentest

Bericht door Inazuma »

Bentium schreef: Ik kan op een autostrade (niet als chauffeur :twisted: ) de borden lezen van op +-100m en en gewone borden (verbodsborden ed) op een 40-50tal meter
dit dan overdag en niet bij vermoeide ogen

is dit genoeg?
een bord als Afbeelding maar op 40-50 meter :?:


Da's wel erg nipt ...
Bentium

Bericht door Bentium »

ik gok maar he :)

ik heb wel het gevoel dat ik genoeg afstand (lees tijd) heb om te reageren op borden
Lotte
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 aug 2007, 18:30

Bericht door Lotte »

Daar ga ik het denk ik ook maar nipt goed op doen op die oogtest :? Heb zo wat hetzelfde probleem als jij, geen supergoede ogen maar ook niet superslecht.
Kris81
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:54

Bericht door Kris81 »

Lotte schreef:Daar ga ik het denk ik ook maar nipt goed op doen op die oogtest :? Heb zo wat hetzelfde probleem als jij, geen supergoede ogen maar ook niet superslecht.
Ik had mijn bril mee, maar dat was totaal niet nodig. Je moet haast blind zijn om de richting van die E niet te zien :D
Jonas

reactie: ogentest

Bericht door Jonas »

Hoi,
even een vraag:
voor het rijbewijs A3,
is daar een oogtest voor noodzakelijk???


het is nogal erg bealngrijk om het zeker te weten...

groeten
Jonas
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Goca schreef:Op het einde van het theorie-examen, en indien u geslaagd bent en nog niet in het bezit van een rijbewijs bent, legt u een leestest af. De kandidaat die niet voldoet bij de leestest, moet een onderzoek bij een vrij gekozen oogarts ondergaan.
Aangezien je voor A3 gaat, veronderstel ik dat je nog geen rijbewijs hebt en moet je dus een leestest ondergaan.

Vanwaar de vrees voor de leestest?
klasina
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:17
Locatie: een NLse in Turnhout

Bericht door klasina »

Kris81 schreef:
Lotte schreef:Daar ga ik het denk ik ook maar nipt goed op doen op die oogtest :? Heb zo wat hetzelfde probleem als jij, geen supergoede ogen maar ook niet superslecht.
Ik had mijn bril mee, maar dat was totaal niet nodig. Je moet haast blind zijn om de richting van die E niet te zien :D
Daar ben ik het mee eens. Dat is de meest nietszeggende leestest die ik ooit ben tegengekomen :roll:
Lotte
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 aug 2007, 18:30

Bericht door Lotte »

Hehe idd, echt wel duidelijk, ik was ook danig verbaasd. Allé die letterkes kon ik echt van keiver lezen, maar dan denk ik ook nog van "ja da's gwn 1 bepaalde letter kunnen zien en richting zeggen, een verkeersbord duidelijk aflezen van ver en al rijdend..."
Asterion

Bericht door Asterion »

Bij mij hebben ze geen oogtest gedaan maar wel aangeduid dat ik gunstig ben bevonden voor de oogtest.

een vriendin van me heeft wel een oogtest moeten doen.

Hangt af van dag tot dag denk 'k
Arno
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2007, 13:38
Locatie: Willebroek

Bericht door Arno »

En wat als je voor die oogtest niet geslaagd bent?
Vervalt dan je geslaagde theorie-examen?
Gewoon even een vraag waar ik nieuwsgierig naar ben. :lol:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Arno schreef:En wat als je voor die oogtest niet geslaagd bent?
Vervalt dan je geslaagde theorie-examen?
Gewoon even een vraag waar ik nieuwsgierig naar ben. :lol:
Neen de uitslag van je examen blijft geldig, maar je moet wel eerst naar de oogarts want anders ga je je voorlopig rijbewijs niet krijgen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
8-)

Bericht door 8-) »

Wat ik mij afvraag is of de oogtest wordt afgenomen oog per oog. Dus bv. eerst enkel het linkeroog en dan enkel het rechteroog? Of moet je de tekens kunnen zien met beide ogen tegelijk? :wink:

Zou ik graag weten omdat ik één slechter oog heb en één perfect. Mijn ene goede oog corrigeert mijn slechte oog. En als ik met beide ogen kijk zie ik dus bijna perfect :). Apart is het voor mij dus wat moeilijker...
Plaats reactie