zenuwen voor praktijkexamen

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Jos

zenuwen voor praktijkexamen

Bericht door Jos »

Over enkele dagen heb ik mijn praktijkexamen. Ik rijdt al een jaar (rijschool + begeleiding), maar een week geleden is er plots een hevige spanning ontstaan. De laatste dagen heb ik elke dag een "oefenexamen" afgelegd. Eén uur geconcentreerd rijden en op elk detail letten. Ik betrap me niet snel op een fout en ook mijn vader vindt het prima, toch ben ik extreem zenuwachtig.
Is het examen echt een kansspel zoals sommige beweren, een geldklopperij? Je hoort zoveel verhalen, daarmee.
Een geruststelling zou veel doen, als deze tenminste terecht is!

MVG
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Er zijn er veel die van de eerste keer slagen. Er zijn er ook veel die dat niet doen.

Van hen die niet slagen zijn er die zeggen: "het lag aan mij". Anderen zeggen: "het lag aan de examinator", "het lag aan die fietser", "het lag aan die tegenligger"...

De ene leerling is de andere niet en de ene examinator is de andere niet. Uiteraard moet je ook wat geluk hebben. Maar wees gerust, iemand die alles perfect doet zal zeker slagen.

Lees ook even het topic PRAKTIJKEXAMEN !!! en ik hoop volgende week jouw verslag te mogen lezen.

Veel succes en laat de zenuwen best thuis.
Scarface
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 jul 2007, 02:45

Bericht door Scarface »

Je moet niet zenuwachtig zijn. Als je goed genoeg kan rijden zal je normaal slagen, als je tenminste geen pech hebt. Ik was ook enorm zenuwachtig maar achteraf gezien was dat voor niks nodig. Ik was geslaagd en vond de examinator correct. Maar geluk blijft natuurlijk nog altijd voor een deel meespelen en daar kan je niet veel aan doen.
Plaats reactie