Opnieuw beginnen ...

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sara2

Opnieuw beginnen ...

Bericht door Sara2 »

Hallo!

Een aantal jaren geleden deed ik enkele pogingen om mijn rijbewijs te halen.
Ik wil nu opnieuw beginnen. Ben ik verplicht om lessen te volgen?

Alvast bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Als je theorie-examen nog geen drie jaar geleden is afgelegd, kan je naar het gemeentehuis een voorlopig rijbewijs (36 maanden) gaan halen om met begeleider te rijden.

Ofwel 20 uur praktijkles volgen (gevolgd hebben) in een rijschool en een voorlopig rijbewijs 18 maanden gaan halen om alleen te oefenen.

Is je theoretisch examen al langer dan 3 jaar geleden afgelegd, dan moet je opnieuw theorie doen ook.
Sara2

Bericht door Sara2 »

Bedankt!

Mijn theoretisch examen is al langer dan drie jaar geleden afgelegd. Kan ik - nadat ik het examen opnieuw heb afgelegd - een voorlopig rijbewijs (om met begeleider te rijden) halen op het gemeentehuis, of ben ik verplicht om toch eerst praktijklessen te volgen?
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

voor een voorlopig rijbewijs met begeleider moet je geen lessen nemen, het mag natuurlijk wel.
Gast

Bericht door Gast »

Hey, ik zit met een gelijkaardige vraag. Vorig jaar heb ik mijn theoretisch examen afgelegd en ben ik direct een voorlopig rijbewijs gaan halen. ( met een begleider-type drie). Nu, dit voorlopig rijbewijs vervalt over 2 weken en ik kan onmogelijk nog een afspraak maken voor een praktisch examen..
Telt die regeling van drie jaar ook voor mijn geval? Want ik dacht dat dit enkel voor de nieuwe regeling telde?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Hey, ik zit met een gelijkaardige vraag. Vorig jaar heb ik mijn theoretisch examen afgelegd en ben ik direct een voorlopig rijbewijs gaan halen. ( met een begleider-type drie). Nu, dit voorlopig rijbewijs vervalt over 2 weken en ik kan onmogelijk nog een afspraak maken voor een praktisch examen..
Telt die regeling van drie jaar ook voor mijn geval? Want ik dacht dat dit enkel voor de nieuwe regeling telde?
Die drie jaar geldt ook voor jou.

Je kan je huidige voorlopige rijbewijs omwisselen voor een voorlopig rijbewijs met begeleider onder de nieuwe wetgeving.

Kost je een paar pasfoto's en wat euro's en een tripje langs het gemeentehuis.
Plaats reactie