Volgorde

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Kevin V.P.

Volgorde

Bericht door Kevin V.P. »

Ik heb hier nu even wat posts doorgelezen in voorbereiding van mijn theorethisch examen en ik lees elke keer 'eerst proefexamen in reeksen, dan ad randum'.
Ik zie het eigelijk wel wat omgekeerd. Als je eerst alle reeksen maakt is het niet echt meer moeilijk het random examen te maken want je kent alle vragen al van buiten dus hoef je ze met moeite nog te lezen als de vragen hetzelfde zijn weet je wel.

Ook heb ik hier vele malen zien staan het boek van Flor niet te gebruiken omdat het verouderd is, dus gelukkig is het boek dat ik van de rijschool gekocht heb wel up-to-date. :lol:

Ondertussen heb ik al het boek afgewerkt en de site nu beetje aan het doorlezen. Al proefexames gedaan op de site van de vdab en hier (direct random en maar 3 foutjes :lol: dus dat moet wel lukken op het examen neem ik aan) en ben overal zonder problemen geslaagd, al heb ik wel ondervonden dat sommige vragen bij de vdab veel beter zouden kunnen worden gesteld met betere fotos waar je effectief deftig kunt zien wat er op de borden staat.

Mor soit ...
Toch nog even een vraagje ...

De hoofdstukken over milieu en ehbo en al dat soort dingen en die ellenlange lijst van de overtredingen ... worden die effectief gevraagd op het examen of is dat gewoon zo wa ter informatie?

Greetz
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik heb hier nu even wat posts doorgelezen in voorbereiding van mijn theorethisch examen en ik lees elke keer 'eerst proefexamen in reeksen, dan ad randum'.
Ik zie het eigelijk wel wat omgekeerd. Als je eerst alle reeksen maakt is het niet echt meer moeilijk het random examen te maken want je kent alle vragen al van buiten dus hoef je ze met moeite nog te lezen als de vragen hetzelfde zijn weet je wel.
Jij doet het natuurlijk zoals jij wilt. Wij geven enkel de raad hoe je het best doet als je van de eerste keer wil slagen.

De ad randum vragen zijn niet exact hetzelfde als de reeks per reeks.
Om te beginnen zijn er veel meer ad randums dan in de reeksen.
Veel vragen die al hetzelfde zouden zijn hebben daarenboven een andere afbeelding gekregen.

De reden waarom wij het advies geven om eerst de de reeksen te maken is opdat je zeker alle onderwerpen zou tegenkomen waarover GOCA vragen stelt.
De hoofdstukken over milieu en ehbo en al dat soort dingen en die ellenlange lijst van de overtredingen ... worden die effectief gevraagd op het examen of is dat gewoon zo wa ter informatie?
Alle vragen die daarover gesteld worden staan haast letterlijk bij onze proefexamens.

Ik geeft je toch de raad om minstens alle vragen eenmaal reeks per reeks op te lossen. Dan kom je al de meeste examenvragen tegen.

De lijst van de overtredingen moet je niet van buiten kennen. De overtredingen waarover vragen gesteld worden ben je tegengekomen op onze theoriepagina's.

al heb ik wel ondervonden dat sommige vragen bij de vdab veel beter zouden kunnen worden gesteld met betere fotos waar je effectief deftig kunt zien wat er op de borden staat.
Dat zul je tegen VDAB moeten zeggen.
Plaats reactie