Papieren oude brommer

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Ron

Papieren oude brommer

Bericht door Ron »

Beste,

Ik ben van plan om een originele Honda z50a bromfiets te kopen (2de hands). Deze zijn geproduceerd vanaf eind jaren '60 tot begin jaren '70.

Welke papieren zijn er allemaal nodig om deze legaal in te schrijven... is een 50cc en ben in bezit van rijbewijs B gedurende 1,5 jaar.

Originele documenten zijn moeilijk te vinden... tevens gelijkvormigheidsattest is opniew aan te vragen denk ik... waar kan ik dit aanvragen en hoeveel zou me dit ongeveer kosten (waar dien ik op te letten)?

Alvast veel dank
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

1. Rijbewijs B is voldoende. Je moet dus geen A3 meer halen.

2. Documenten van de bromfiets.

De verkoper moet die aan jou geven.
Zonder die documenten mag je er niet mee rijden en is het dus verloren geld.
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Papieren oude brommer

Bericht door Inazuma »

Ron schreef:Ik ben van plan om een originele Honda z50a bromfiets te kopen (2de hands). Deze zijn geproduceerd vanaf eind jaren '60 tot begin jaren '70.

Welke papieren zijn er allemaal nodig om deze legaal in te schrijven... is een 50cc en ben in bezit van rijbewijs B gedurende 1,5 jaar.
Een bromfiets wordt niet ingeschreven in België.

Je moet wel uitkijken dat hij aan de andere voorwaarden voor een bromfiets voldoet : max 25 km/u (klasse A) of 45 km/u klasse B .

Rijdt hij sneller dan 45 km/u is het een motorfiets en moet je 'm wel inschrijven, en een rijbewijs A of B (minstens 2 jaar) hebben.

Originele documenten zijn moeilijk te vinden... tevens gelijkvormigheidsattest is opniew aan te vragen denk ik... waar kan ik dit aanvragen en hoeveel zou me dit ongeveer kosten (waar dien ik op te letten)?
Kan je normaal opvragen bij Honda.
Kosten verschillen per merk. Geen idee wat Honda vraagt.


"Moeilijk te vinden documenten" kan op gestolen goed wijzen - wees daar voorzichtig mee.

Waarom zoekt de verkoper de papieren niet bijéén of vraagt hij ze zelf niet opnieuw aan :?:


Als je 'm toch zonder papieren wil kopen :

Zorg dat je in elk geval een verkoopsovereenkomst met de verkoper opstelt, met vermelding van prijs, chassis en motornummer, en als de papieren niet opduiken, de vermelding waarom de verkoper ze niet meer heeft.
Plaats reactie