Wat te doen voor en na het examen (gemeentehuis etc.)

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Jan-dr
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007, 22:59

Wat te doen voor en na het examen (gemeentehuis etc.)

Bericht door Jan-dr »

Ik ga morgenmiddag m'n theoretisch examen gaan afleggen in sint denijs westrem. Dankzij De Site is het leren vlot gegaan.

Maar welke documenten moet ik hiervoor meepakken behalve m'n identiteitskaart(=/= paspoort) en 15 €.

En wat moet ik doen ALS ik geslaagd ben?
Moet 1 van m'n ouders meegaan en welke documenten moet ik hierbij meehebben?

Ter Info: ik ben van plan om het volledig vrije model te nemen, zelfstandig leren voor theorie en zelfstandig (met ouders) leren rijden.

grtz

Jan
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Wat te doen voor en na het examen (gemeentehuis etc.)

Bericht door wobotje »

Jan-dr schreef:Maar welke documenten moet ik hiervoor meepakken behalve m'n identiteitskaart(=/= paspoort) en 15 €.
Je hebt niets anders nodig.
Jan-dr schreef:En wat moet ik doen ALS ik geslaagd ben?
Als je geslaagd bent zul je een aanvraagformulier meekrijgen voor een voorlopig rijbewijs.
Dat vul je in en je gaat ermee naar je stadhuis.
Jan-dr schreef:Moet 1 van m'n ouders meegaan en welke documenten moet ik hierbij meehebben?
Nee, je ouders moeten niet mee.
Je hebt je aanvraagformulier, identiteitskaart, 2 recente pasfoto's en €16 nodig.
Jan-dr
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007, 22:59

Bericht door Jan-dr »

Oké, bedankt, dan zal ik straks nog iets laten weten ofdat ik geslaagd ben ofniet.
Jan-dr
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007, 22:59

Bericht door Jan-dr »

Zo, ik ben geslaagd met 46/50 en dat dankzij deze site :)

Morgenvroeg voor school nog naar het gemeentehuis en het is in orde.

groeten
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Proficiat ;)
De Wilde Eddy
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2007, 17:46

Re: Wat te doen voor en na het examen (gemeentehuis etc.)

Bericht door De Wilde Eddy »

wobotje schreef:
Jan-dr schreef:Maar welke documenten moet ik hiervoor meepakken behalve m'n identiteitskaart(=/= paspoort) en 15 €.
Je hebt niets anders nodig.
Jan-dr schreef:En wat moet ik doen ALS ik geslaagd ben?
Als je geslaagd bent zul je een aanvraagformulier meekrijgen voor een voorlopig rijbewijs.
Dat vul je in en je gaat ermee naar je stadhuis.
Jan-dr schreef:Moet 1 van m'n ouders meegaan en welke documenten moet ik hierbij meehebben?
Nee, je ouders moeten niet mee.
Je hebt je aanvraagformulier, identiteitskaart, 2 recente pasfoto's en €16 nodig.
Foutje! Een voorlopig rijbewijs aanvragen kost "slechts" 9 euro! Voor een een "vast" rijbewijs betaal je 16 euro en veranderen van rijbewijs of categorie kost 11 euro.
Wij, instructeurs moeten om de 5 jaar een geneeskundig onderzoek ondergaan en moeten dan telkens een nieuw rjbewijs aanvragen... dus iedere 5 jaar 11 euro + pasfoto's... ik vraag me af waar voor die extra onkosten goed zijn (maar nu wijk ik wel af... :lol: )
Plaats reactie