Vraag rijbewijs A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Kilian

Vraag rijbewijs A3

Bericht door Kilian »

Hallo,

ik studeer de theorie van het rijbewijs A3 uit het boek DE BROMFIETS van A tot A THEORIEBOEK(Flor Koninckx).
Bij het onderwerp:
de plaats op de openbare weg,

staat er in vet gedrukt deze beschrijving:

"Buiten de bebouwde kom hebben de bestuurders van een bromfiets klasse B de keuze tussen het fietspad en de rijbaan, tenzij een verkeersbord hen verplicht of verbiedt om het fietspad te gebruiken. Binnen de bebouwde kom moeten de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B altijd op de rijbaan."

Ik ben KBC-cliënt en kom op deze site een proefexamen voor A3 afleggen en bij vragen 41-60 is er een vraag waarbij op de foto een bebouwde-kom-bord van "Heist-op-den-Berg" getoond wordt.
De vraag luidt als volgt:
Mag ik voorbij dit bord met een bromfiets klasse B op het fietspad blijven rijden?
Volgens de bovenstaande beschrijving uit mijn theorieboek zou dit antwoord "NEEN" moeten zijn, maar ik kwam tot de vaststelling dat het goede antwoord "JA" was.
Kan iemand mij met dit probleem helpen?
Met dank vooraf,

Kilian [/u]
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Kilian schreef
Kan iemand mij met dit probleem helpen?
Het is heel gemakkelijk om jou te helpen hoor, daar heb ik maar 1 zinnentje voor nodig :wink:

Gooi je boek van onzen flor zover en zo hard als je kunt weg en begin te leren volgens onze site want wat jij hier geschreven hebt is wetgeving van de tijd toen de dieren nog spraken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Kilian

Bericht door Kilian »

Bedankt...
ik zal inderdaad leren van jullie site,
maar dit boekje heeft me wel €15 gekost :(

P.S.: Ik had in mijn eerste post een typfout geschreven (het was A tot Z theorieboek, niet A tot A)

Bedankt voor de hulp alleszins.

Groeten, Kilian
Kilian