kan dit?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

kan dit?

Bericht door Gast »

Mijn Examinator zat naast mij, leek me heel onverantwoord trouwens want ik rijd met busje (een oude blauwe ford transit) en we hebben 3 zitplaatsen vooraan en drie achteraan. Hij heeft dus achteraan rechts plaats genomen en dan vond m dat m niet genoeg kon zien dus kwam m vanvoor zitten (in plaats van vanachter in het midden te gaan zitten waar m alles wel kan zien maar bon...) MAAR hij heeft volledig rechts plaatsgenomen ipv vooraan in het midden (waar de begeleider moet zitten normaalgezien, aangezien iemand aan de handrem moet kunnen...). Mijn moeder heeft dan achteraan in het midden plaatsgenomen. Mag hij dat doen? Vooraan volledig rechts gaan zitten zonder dat er dan iemand in het midden zit die ook aan de handrem kan?

En bij het parkeren heeft m mij met ons busje tussen 2 auto's in een rij laten parkeren op een parkeerplaats die 40cm te smal was (in de breedte) voor ons busje, als je meet vanaf de buitenkant van de witte lijn. Moet er normaal geen rekening gehouden worden met de grootte van je wagen?

Groetjes,

Laura
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Het tussen parkeren lijkt me sterk, normaal laten ze je achter een ander voertuig parkeren. Dat je voertuig te breed was, kan een foute inschatting zijn van hem. Had je voor de rest wel goed geparkeerd dan? Max. 30 cm van de boord?
Gast

Bericht door Gast »

Nee hoor, het ging helemaal niet goed toen (politie stond achter me te wachten enz dus veel te veel zenuwen) en de parkeerplaats was verhoogd waardoor ik dacht dat ik tegen borduur zat terwijl dat niet zo was enz maar ik ben na mijn examen teruggereden en heb m op 3cm van de borduur geplaatst (want ik kan de bus wel goed parkeren :)) en toen stond mijn linkerwiel op 40 cm afstand van de buitenkant van de witte lijn...Er was in de lengte wel voldoende plaats tussen de 2 voertuigen want de parkeerplaats was veel langer dan normaal maar dus wel veel te smal en dat gaf mij ook wel een foute perceptie. Ik hoop dat mijn examinator van morgen wat beter kan schatten dan :) Laura
Gast

Bericht door Gast »

Maar kan je ook antwoorden op mijn eerste vraag?Bedankt!
Groetjes, Laura
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Hij mag vooraan zitten, maar hij moet de handrem binnen handbereik hebben. Dus daar ging hij toch de mist in als ik me niet vergis.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ik dacht dat de begeleider de handrem binnen bereik moest hebben, niet de examinator.
Plaats reactie