Praktijk Rijbewijs A

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Praktijk Rijbewijs A

Bericht door Gast »

Beste,

Binnekort moet ik het praktijkexamen van de motor afleggen. Dit doe ik met examenbegeleiding via de rijschool en 2u rijles vooraf. Wanneer ik nu niet slaag voor het praktijkexamen, hoef ik dan elke keer 2u rijles en examenbegeleiding te betalen(232€) ? Blijkbaar is het verplicht om 2u rijles te nemen als je de motor van de rijschool gebruikt voor het examen... kan dus een zeer duur grapje worden ?

Mvg.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Als je jezelf goed voorbereid (lees: enkele maanden aan een stuk dagelijks rijden en minstens wekelijks je manoevres herhaaldelijk inoefenen), dan heb je maar één examenpoging nodig.

Je hoeft bovendien je examen niet af te leggen met behulp van de rijschool. Wanneer je je examen aflegt met je eigen motor moet je wel zelf voor een volgwagen met chauffeur zorgen voor het gedeelte openbare weg.

Als je toch examen aflegt met behulp van de rijschool hoef je volgens de letter van de wet slechts één keer die twee uren rijles te nemen. Er staat immers nergens vermeld dat je voor elke poging opnieuw twee uren les moet nemen.
Aan de andere kant is het wel degelijk aan te raden om twee uren les vlak voor het examen te nemen; op die manier kan je de manoeuvres nog eens op een echt examenterrein oefenen en krijg je nog wat last-minute tips mee van je begeleider.
Plaats reactie