vragen
vragen
1)Als het slecht weer is moet je je snelheid toch aanpassen of als je dit doet kan je door de examinator gebuisd worden.
2)bij voorrang van rechts.situatie:je komt op een kruispunt en je moet rechtdoor.er komt een auto van rechts en deze heeft voorrang en moet jou straat inrijden,maar ze zijn aant het werken en daarom staat er een hek op het rijvak langst jou.daardoor kan de auto die van rechtskomt nie indraaien en geeft teken dat je moogt doorrijden.moet je dan doorrijden of kan je daardoor gebuisd worden,omdat je geen voorrang van rechts verleend?
3)Hoeveel fouten mag je eigenlijk maken op een examen en wat verstaat men onder zo een fout?
2)bij voorrang van rechts.situatie:je komt op een kruispunt en je moet rechtdoor.er komt een auto van rechts en deze heeft voorrang en moet jou straat inrijden,maar ze zijn aant het werken en daarom staat er een hek op het rijvak langst jou.daardoor kan de auto die van rechtskomt nie indraaien en geeft teken dat je moogt doorrijden.moet je dan doorrijden of kan je daardoor gebuisd worden,omdat je geen voorrang van rechts verleend?
3)Hoeveel fouten mag je eigenlijk maken op een examen en wat verstaat men onder zo een fout?
Re: vragen
jeroen18 schreef:1)Als het slecht weer is moet je je snelheid toch aanpassen of als je dit doet kan je door de examinator gebuisd worden.
Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.Goca belangrijke punten schreef:Hoe past u uw snelheid aan? Heeft u inzicht in het verkeer? Aanpassen van de snelheid aan de verkeersomstandigheden, naleven van de snelheidsbeperkingen, naderen van een hindernis, enz...
Het niet aanpassen van je snelheid zal je dus eerder een buis opleveren.
In dat geval zorg je ervoor dat je zeker eerst gestopt bent voor de persoon die van rechts komt.jeroen18 schreef:2)bij voorrang van rechts.situatie:je komt op een kruispunt en je moet rechtdoor.er komt een auto van rechts en deze heeft voorrang en moet jou straat inrijden,maar ze zijn aant het werken en daarom staat er een hek op het rijvak langst jou.daardoor kan de auto die van rechtskomt nie indraaien en geeft teken dat je moogt doorrijden.moet je dan doorrijden of kan je daardoor gebuisd worden,omdat je geen voorrang van rechts verleend?
Als die persoon dan teken doet dat je mag doorrijden omdat hij anders niet in die straat kan, rij dan door.
yo
ik moet woensdag(6/3/2007) mijn examen gaan doen in Alken.
heb nog 2 vragen.
1)als je moet keren in een straatn als je dan nr links zijt gedraaid,als je dan achteruit wil rijden mag je dan je stuur stilstaand draaien of moet je heel stilletjes acheruitrijden en terwijl snel draaien?
2)weet mss iemand of de examinatoren in Alken streng zijn of ...?
ik moet woensdag(6/3/2007) mijn examen gaan doen in Alken.
heb nog 2 vragen.
1)als je moet keren in een straatn als je dan nr links zijt gedraaid,als je dan achteruit wil rijden mag je dan je stuur stilstaand draaien of moet je heel stilletjes acheruitrijden en terwijl snel draaien?
2)weet mss iemand of de examinatoren in Alken streng zijn of ...?
Je moet heel lichtjes in beweging zijn vooraleer je aan je stuur draait. De examinator zal je niet buizen als je het niet doet, maar je doet het best gewoon zoals het hoort. Doe je het toch stilstaand, zal je auto veel meer slijtage oplopen.jeroen18 schreef:1)als je moet keren in een straatn als je dan nr links zijt gedraaid,als je dan achteruit wil rijden mag je dan je stuur stilstaand draaien of moet je heel stilletjes acheruitrijden en terwijl snel draaien?
Maar even 'streng' als overal denk ik...jeroen18 schreef:2)weet mss iemand of de examinatoren in Alken streng zijn of ...?
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Ik geef les in Bree en in Alken.2)weet mss iemand of de examinatoren in Alken streng zijn of ...?
Mijn ervaring is dat in Bree de wegen rustig en gemakkelijk zijn, maar de examinatoren eisen het puntje op de i
In Alken zijn de wegen niet zo rustig (ik denk aan Hasselt en Runkst vooral) maar de examinatoren zien ietsjes meer door de vingers.
De reden daarvan is dat in Runks meer de wet van de sterkste wordt toegepast door je "medeweggebruikers" en de examinatoren maar al te goed weten dat het perfect rijden daar zo goed als onmogelijk is.
Hoe dan ook in beide gevallen zul je moeten bewijzen dat je kunt rijden
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Re: vragen
Als je 't voertuig van rechts op tijd zag komen moet je natuurlijk vroeger (voor 't hek) stoppen zodat hij wel door kan...wobotje schreef:In dat geval zorg je ervoor dat je zeker eerst gestopt bent voor de persoon die van rechts komt.jeroen18 schreef:2)bij voorrang van rechts.situatie:je komt op een kruispunt en je moet rechtdoor.er komt een auto van rechts en deze heeft voorrang en moet jou straat inrijden,maar ze zijn aant het werken en daarom staat er een hek op het rijvak langst jou.daardoor kan de auto die van rechtskomt nie indraaien en geeft teken dat je moogt doorrijden.moet je dan doorrijden of kan je daardoor gebuisd worden,omdat je geen voorrang van rechts verleend?
Als die persoon dan teken doet dat je mag doorrijden omdat hij anders niet in die straat kan, rij dan door.
Mag je kiezen, afhankelijk van hoe ver het rood licht nog is, kan je de beste uitkiezen. Zijn de lichten bvb nog ver, kan je rustig uitbollen en terugschakelen. Is het echter al kortbij, kan je afremmen met enkel de voetrem, maar vergeet niet dat je pas ontkoppelt vanaf ongeveer 1.200 tpm.jeroen18 schreef:ah k
bedankt
als je moet stoppen aan een rood licht,moet je dan trggeschakeld 5,4,3,2 of moet je van 5de op de rem en na stoppen in 1ste zetten om te vertrekken?
Voorbeelden zijn:jeroen18 schreef:en hoeveel fouten mag je maken tijdens het examen en wat verstaat men dan onder zo'n fout?vbn?
- Snelheidsovertredingen, zowel te snel als te traag
- Voorrang van rechts vergeten
- Verkeer hinderen door te kort in te voegen
- Richtingaanwijzer niet gebruiken
- ...
Je kan zelf wel een aardig hoopje fouten verzinnen.
Mag je dan ook draaien als uw ontkoppeling en gaspedaal zo in gedrukt zijn dat je eigenlijk stilstaat ?Rafael schreef:
Je moet heel lichtjes in beweging zijn vooraleer je aan je stuur draait.
Nog een vraagje: moet je elke keer als je je een (reeks) geparkeerde auto('s) voorbijrijdt, je linker en achteraf je rechter richtingaanwijzers aanzetten?
bedankt voor de respons
Ja.s@r@h schreef:Nog een vraagje: moet je elke keer als je je een (reeks) geparkeerde auto('s) voorbijrijdt, je linker en achteraf je rechter richtingaanwijzers aanzetten?
bedankt voor de respons
Art 13 schreef:Alvorens een manoeuvre of een beweging uit te voeren die een zijdelingse verplaatsing vereist of een wijziging van richting veroorzaakt, moet de bestuurder zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken met de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing of de wijziging van richting uitgevoerd is.
Als je stilstaat ben je niet in beweging. Op het examen zal je hiervoor niet gebuisd worden, maar het is wel sletig op je auto.s@r@h schreef:Mag je dan ook draaien als uw ontkoppeling en gaspedaal zo in gedrukt zijn dat je eigenlijk stilstaat ?
Je ontkoppelingspedaal en je gaspedaal tegelijk induwen en toch blijven stilstaan heeft enkel tot gevolg dat je motor veel lawaai gaat maken en dat is nergens goed voor.
Je moet je richtingaanwijzers gebruiken bij elke uitwijking die je moet maken, al is het voor een stuk straatmeubilair of een geparkeerde of stilstaande wagen.s@r@h schreef:Nog een vraagje: moet je elke keer als je je een (reeks) geparkeerde auto('s) voorbijrijdt, je linker en achteraf je rechter richtingaanwijzers aanzetten?