praktijkopleiding veranderen...

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
spidyke

praktijkopleiding veranderen...

Bericht door spidyke »

Hallo :)
Ik vraag me nu al een tijdje echt iets af en hoop dat jullie het antwoord weten...
Ik heb mijn theoretisch examen gedaan eind juli 2006. Ik leer rijden zonder rijschool, mijn ouders gaan het me leren. Ik zou het praktijk examen moeten afleggen tussen 9 en 12 maanden.
Door omstandigheden heb ik nog niet veel kunnen rijden en die datum komt alsmaar dichterbij, ik vrees dat het niet meer gaat lukken.

Kan ik veranderen om mijn examen later af te leggen zodat ik meer tijd krijg om het te leren? Zoja, hoe moet ik dit doen?
De nieuwe reglementering spreekt van het praktisch examen op 18 maanden tijd, of op 3 jaar tijd af te leggen...

Kunnen jullie me de juiste info geven aub?

Alvast bedankt...

Ellen
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Ik leid uit je post af dat je een voorlopig rijbewijs uit het oude model hebt.
In dat geval kan je inderdaad overschakelen naar het nieuwe model, waardoor je afhankelijk van het type, 18 of 36 maand de tijd hebt om te oefenen.

Hoe dat precies in zijn werk gaat, weet ik niet, maar misschien eens vragen op je stad/gemeente?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ga naar het gemeentehuis en vraag een nieuw voorlopg rijbewijs 36 maanden met begeleider.
spidyke

Bericht door spidyke »

ok :D
Hartelijk dank...
Ik doe dit zo snel mogelijk

Kus

Ellen
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Wel controleren of je begeleider nog voldoet aan de voorwaarden: hij moet 8 jaar zijn rijbewijs hebben.
Plaats reactie