Vraagje

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gwen

Vraagje

Bericht door Gwen »

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm. oefenvraag 84 na het hoofdstuk &quotstilstaan &amp parkeren&quot.

Deze luidt als volgt:

16 februari Ik wil mijn auto parkeren 4 meter voorbij het zebrapad op de plaats waar het vraagteken staat. Is dit toegelaten? Ja of nee?

Enerzijds dacht ik: neen, want je moet (volgens de theorie dat ik in het boek las) minstens 5 meter van het zebrapad verwijderd staan. Op de vraag staat er 4 meter.
Anderzijds keek ik naar het bord en was mijn antwoord: &quotja&quot. (wat dus later ook zo bleek te zijn uit de oplossing).

Is er een fout in de vraag geslopen of is het effectief maar 4 meter dat je van een zebrapad verwijderd moet zijn?

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord op mijn vraag!

Gwen
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraagje

Bericht door Inazuma »

Gwen schreef:
16 februari Ik wil mijn auto parkeren 4 meter voorbij het zebrapad op de plaats waar het vraagteken staat. Is dit toegelaten? Ja of nee?

Enerzijds dacht ik: neen, want je moet (volgens de theorie dat ik in het boek las) minstens 5 meter van het zebrapad verwijderd staan. Op de vraag staat er 4 meter.
Anderzijds keek ik naar het bord en was mijn antwoord: &quotja&quot. (wat dus later ook zo bleek te zijn uit de oplossing).
Artikel 24: Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

4° op de oversteekplaatsen voor voetgangers, op de oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen en op de rijbaan op minder dan 5 meter voor deze oversteekplaatsen
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Dus met andere woorden, als je rechts van de weg parkeerd moet je met de voorkant van de wagen 5 meter van het zebrapad blijven maar als je voorbij het zebrapad parkeerd is die 5 meter niet van toepassing en mag je er net voorbij parkeren als er niets anders is van markeringen die dat verbied.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Afbeelding Parkeren vraag 84
Quote: Enerzijds dacht ik: neen, want je moet (volgens de theorie dat ik in het boek las) minstens 5 meter van het zebrapad verwijderd staan
Dit staat op de site:
Quote: PARKEREN EN STILSTAAN ZIJN VERBODEN OP DE RIJBAAN (NIET OP DE BERM)

1.
Op de rijbaan op en op minder dan 5 meter voor een oversteekplaats voor voetgangers.

(STILSTAAN en PARKEREN zijn er verboden op RIJBAAN)
En zeggen dat alles zo mooi op de site staat uitgelegd en toch met een handboek werken.

Waarom volg je toch niet de leermethode van deze site? Deze is zonder handboek. Je leert wat en daarover maak je oefenvragen Deze oefenvragen en hoofdstukken komen niet overeen met handboeken. daarenboven staat op de theoriepagina's van de site aangeduid wat men heel vaak vraagt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Deze oefenvragen en hoofdstukken komen niet overeen met handboeken.
Meestal heb je gelijk Eugeen maar dit staat wel juist in de oefenboeken
(wees wegwijs toch) maar de meeste gebruikers lezen dit veel te snel, vandaar dat er van die foutjes gebeuren.

Dus denk ik dat dit detail ook aan Gwen onsnapt is
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie