In vraag 10946 wordt gevraagd:
Welk van deze borden heeft betrekking op de M.T.M. van een auto?
A. 1 + 2.
B. 2 + 3 + 4.
C. 3 + 4.
Deze borden zijn:
1 --> Verbodsbord waar linksafslaan verboden is met een M.B.T van +3,5 ton.
2 --> Verbodsbord waar sneller rijden dan 50km/u verboden is bij een M.T.M van +3,5 ton
3 --> Verbodsbord waar toegang voor bestuurders van voertuigen met een M.B.T van +3,5 ton voor het vervoer van zaken verboden is
4 --> Verbodsbord waar bestuurders van voertuigen of slepen gebruikt voor het vervoer van zaken, waarvan de M.T.M +3,5 ton bedraagt niet links mag inhalen.
Zo staan deze uitgelegd in het handboek.
Op de vraag wilde ik dus antwoorden met 2 + 4. Maar dit was geen optie. Het juiste antwoord volgens de site is B (2 + 3 + 4). Kan iemand me dit uitleggen? Ik vind het moeilijk om te weten wanneer een bord bezig is over de M.B.T of de M.T.M. Ik dacht dat ik ermee weg was, maar na deze oefening dus niet meer.
Vraag 10946
-
- Administrator
Re: Vraag 10946
De wet is gewijzigd.
Het bord met de camion is ook MTM geworden
Geheugensteun: SCIP voor MTM.
S SNELHEID
C CAMION
I INHALEN
P PARKEREN
Het bord met de camion is ook MTM geworden
Geheugensteun: SCIP voor MTM.
S SNELHEID
C CAMION
I INHALEN
P PARKEREN
Wat voor mij helpt is gewoon onthouden dat het M.B.T enkel betrekking heeft op 2 soorten borden:
1) De ronde rode borden met cijfers erin staan
2) De ronde rode borden die u niet toelaten naar links of rechts bij een kruispunt te rijden en onder een blauwe bord met vaak op geschreven '+3.5t'
1) De ronde rode borden met cijfers erin staan
2) De ronde rode borden die u niet toelaten naar links of rechts bij een kruispunt te rijden en onder een blauwe bord met vaak op geschreven '+3.5t'
-
- Administrator
Bij optie 2 is men nooit helemaal zeker. Heeft ook te maken met het bord dat bij de weg staat waarheen men afslaat.
In Wallonie plaatst men een onderbord als 2 op MTM slaat.
In Wallonie plaatst men een onderbord als 2 op MTM slaat.