examinatorprobleem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
anneke

examinatorprobleem

Bericht door anneke »

hey, ik heb een vraagje: is het wettelijk dat je twee maal dezelfde examinator krijgt?

ik heb donderdag (1 februari) voor de eerste keer mijn praktijk afgelegd--&gt examinator was verschrikkelijk grof &amp maakte constant opmerkingen tijdens het rijden, hij heeft me met opzet zeer zenuwachtig gemaakt en was mistervreden met mijn klein autootje (hij had geen plaats genoeg achteraan), dus zoals ik al voor het vertrek vermoedde, door de commentaar dat hij leverde bij het instappen, was ik gebuisd.
ik ben beleefd gebleven na het horen van al negatieve opmerkingen. ik heb dus direct een andere afspraak gemaakt voor vandaag (6 februari). na 3 kwartier wachttijd, rara wie komt er buiten als examinator?! weer dezelfde man... het verhaal heeft zich herhaald, dus resultaat: weer gebuisd!

ik vraag mij dus af of het wel wettelijk is dat je tweemaal dezelfde examinator krijgt!
groetjes, ann
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: ik vraag mij dus af of het wel wettelijk is dat je tweemaal dezelfde examinator krijgt!
En volgens welke wet zou dat dan niet mogen????

Het enige wat je kan doen als je echt van oordeel bent dat de examinator niet correct gehandeld heeft, is naar de hoofdexaminator gaan en je probleem gaan uitleggen.

Ik begrijp ook niet hoe het komt dat je, als je op 1 februari 2007 examen gaat doen en niet slaagt, dat je 5 dagen later opnieuw gaat.

Eender welke examinator kan zien dat je de 1ste onvoldoende had en niet de moeite hebt genomen om nog enkele weken extra bij te leren.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

In welk examencentrum ben je gegaan?

Jammer dat er zo'n examinotoren bestaan...
gast2

Bericht door gast2 »

Gelijkaardig probleem: http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... highlight=

Het is niet mogelijk om een examinator te weigeren, wel kan je schriftelijk klacht neerleggen tegen de persoon in kwestie..
acces88

Bericht door acces88 »

Shit zeg, net dat topic doorgelezen, raadt eens waar ik mijn examen sebiet ga afleggen: deurne...

Hopen op een kerel? :D

Ik moet zeggen dat ik enorm voorzichtig rijd. Van zodra ik ergens kom waar ik nooit ben geweest rijdt ik zeker 10-15km trager dan de maximumsnelheid, zeker als er wat kruispunten zijn. (Op de rechte stukken met niets te zien rijd ik wel gewoon de voorgeschreven snelheid.) Mijn begeleider zegt dan ook altijd van: je MAG iets sneller rijden, maar ik voel me veilig bij die snelheid, kwestie dat ik ZEKER op tijd kan reageren op onverwachte toestanden...

Nuja, we zien wel. Ik zal jeukpoeder meenemen in de auto, begint het mens te snauwen gooi ik het rustig over haar, terwijl ik mijn arm om de rugleuning leg om achterwaarts te parkeren ... Of extreem veel scheten laten, dat schijnt ook wel gezellig te zijn, met 3 in de auto :twisted: .

Of ook niet :roll:
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

acces88 schreef:Ik moet zeggen dat ik enorm voorzichtig rijd. Van zodra ik ergens kom waar ik nooit ben geweest rijdt ik zeker 10-15km trager dan de maximumsnelheid, zeker als er wat kruispunten zijn. (Op de rechte stukken met niets te zien rijd ik wel gewoon de voorgeschreven snelheid.) Mijn begeleider zegt dan ook altijd van: je MAG iets sneller rijden, maar ik voel me veilig bij die snelheid, kwestie dat ik ZEKER op tijd kan reageren op onverwachte toestanden...
Oppassen dat je het verkeer niet belemmert door te traag te gaan rijden.
75 rijden waar je 90 mag of 35 waar je 50 mag is irritant voor de andere mensen.
En waarschijnlijk ook een reden om je er niet door te laten.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

rijdt ik zeker 10-15km trager dan de maximumsnelheid,
Ik hoop dat je dat niet doet tijdens het praktijkexamen.
Zo verplicht je uw achterliggers om u te moeten inhalen.

Constant veel te traag rijden is ook een overtreding en de examinator zal denken dat je onzeker bent.
Kaiser Sose

Bericht door Kaiser Sose »

Als je al 2x niet geslaagd bent bij dezelfde examinator, probeert het examencentrum wel om de 3e keer een andere examinator te regelen, maar dit is niet verplicht...

Wel typisch dat iemand die niet slaagt het op de examinator probeert te steken...
Je kan beter aan je tekortkomingen werken, ipv gewoon nog maar eens proberen.
Er is nog nooit iemand gebuisd omdat de auto een beetje klein was :)

Dat niet elke examinator de vriendelijkheid zelve is, daar kan ik me wel iets bij voorstellen :wink:
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Kaiser Sose schreef:Wel typisch dat iemand die niet slaagt het op de examinator probeert te steken...
Inderdaad, kandidaten die niet geslaagd zijn, zijn niet altijd bereid om hun fouten en tekortkomingen te erkennen.

Maar los daarvan: dat vrouwmens daar in Deurne, die is niet alleen onvriendelijk hoor. Met alles wat we er al van gehoord en gelezen hebben, moet dat er één zijn waar echt wel héél veel kosten aan zijn.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Er is nog nooit iemand gebuisd omdat de auto een beetje klein was
Er zijn wel mensen gebuisd om andere onterechte redenen evenals er mensen geslaagd zijn om onterechte redenen. Het blijft mensenwerk en wij mensen maken nu eenmaal veel fouten.
Geen enkele beginnende chauffeur kan al perfect rijden, daarvoor ben je een beginner. Sommige examinatoren zullen hiermee wellicht onvoldoende rekening houden.
Als de examinator de leerling dan ook nog eens nerveus maakt door onbeleefd (geen hand geven, niet voorstellen, niet vriendelijk zijn) of zelfs onbeschoft (zagen terwijl de leerling aan het rijden is itt constructieve kritiek geven, kandidaat uitschelden) te zijn, dan zal een beginner ver onder zijn niveau presteren.
Mijn examinator was enkel niet beleefd, wel correct volgens de regels maar hij had gewoon niet de normale fatsoensnormen. Ik vond dat storend en in hoeverre dat mijn prestatie negatief beïnvloedde weet ik niet(het zal zeker niet bevorderlijk zijn :wink:) maar ik reed volgens mijn instructeur slechter als anders. Op de terugweg merkte mijn instructeur na een korte tijd al op dat ik weer soepeler reed dan tijdens het examen.

Aangezien er op dit forum meer over geklaagd wordt dat de examinatoren onvriendelijk zijn vraag ik mij af ofdat monopolist GOCA hier wel voldoende aandacht aan besteedt. Het nadeel van een monopolist is dat er geen concurrentieprikkel is en dat ze daardoor niet afgestraft worden voor een gebrekkige service, een gebrekkige dienstverlening of een te hoge prijs. Als ik dan verneem dat veel examinatoren gefrustreerde ex-instructeurs zijn dan is het voor mij al duidelijker hoe het precies zit.


Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat je altijd in beginsel moet nagaan ofdat de kritiek terecht is en daarbij rekening moet houden met eventuele blinde vlekken. De instructeur die ook bij het examen is kan er objectiever naar kijken.
Kaiser Sose

Bericht door Kaiser Sose »

Als ik dan verneem dat veel examinatoren gefrustreerde ex-instructeurs zijn dan is het voor mij al duidelijker hoe het precies zit.
Mijn ondervinding is net het omgekeerde: De ex-instructeurs die ik als examinator tegenkom zijn net veel menselijker en kunnen leerlingen vééél beter inschatten...
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Kaiser Sose schreef:
Als ik dan verneem dat veel examinatoren gefrustreerde ex-instructeurs zijn dan is het voor mij al duidelijker hoe het precies zit.
Mijn ondervinding is net het omgekeerde: De ex-instructeurs die ik als examinator tegenkom zijn net veel menselijker en kunnen leerlingen vééél beter inschatten...
Allé, ik zal dat maar van jou aannemen. Ex-instructeur of niet, het GOCA zou hier eens wat aandacht aan moeten besteden.
gast43

Bericht door gast43 »

Ik ben deze week mijn examen gaan doen (in DEURNE :) ) en ik denk dat ik weet over wie jullie het hebben wanneer jullie 'dat vrouwmens' zeggen.
Ik had echter een andere (vrouwlijke) examinator die uitermate vriendelijk was. Zowel voor, tijdens als na het examen.
Ze gaf me een ontspannen gevoel en ik was dan ook vlot geslaagd.
Dit alles om maar te zeggen dat het niet allemaal slecht is en er zeker en vast nog vriendelijke examinators zijn...
Plaats reactie