vraagje tiptronic

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

vraagje tiptronic

Bericht door Gast »

Hellooo

eerst even melden dat ik door deze site hier geslaagd ben voor mn theorie

nu mijn vraagje, volgende donderdag heb ik mijn eerste praktijk les ( autorijschool)
na mijn 20uren mag ik 3 maanden alleen rijden maar nu is mijn vraag...
mag ik tijdens die 3 maanden met een tiptronic rijden?
ik zou graag een smartje kopen maar ik zie nu dat die allemaal automatisch zijn.
ik zou wel mijn examen met een gewone auto doen (van de rijschool)
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraagje tiptronic

Bericht door Rafael »

Eline schreef: Hellooo

eerst even melden dat ik door deze site hier geslaagd ben voor mn theorie

nu mijn vraagje, volgende donderdag heb ik mijn eerste praktijk les ( autorijschool)
na mijn 20uren mag ik 3 maanden alleen rijden maar nu is mijn vraag...
mag ik tijdens die 3 maanden met een tiptronic rijden?
ik zou graag een smartje kopen maar ik zie nu dat die allemaal automatisch zijn.
ik zou wel mijn examen met een gewone auto doen (van de rijschool)
Ja dat mag. Maar als je je examen met een automaat zou afleggen, wordt dit vermeldt op je rijbewijs, en mag je ook enkel met automaten rijden. Hou er wel rekening mee, dat ze op het examen ook kijken hoe vlot je schakelt. Als je enkel gaat rijden met een automaat, vrees ik dat je dit na 3 maanden niet zo goed gaat lukken. Vergeet dus ook niet om wekelijks of dergelijk goed te oefenen met een manuele versnellingsbak.

Vergeet ook niet dat je met een Smart niet mag rijden bij winden vanaf 120km/u
Gast

Re: vraagje tiptronic

Bericht door Gast »

Rafael schreef:
Eline schreef: Hellooo

eerst even melden dat ik door deze site hier geslaagd ben voor mn theorie

nu mijn vraagje, volgende donderdag heb ik mijn eerste praktijk les ( autorijschool)
na mijn 20uren mag ik 3 maanden alleen rijden maar nu is mijn vraag...
mag ik tijdens die 3 maanden met een tiptronic rijden?
ik zou graag een smartje kopen maar ik zie nu dat die allemaal automatisch zijn.
ik zou wel mijn examen met een gewone auto doen (van de rijschool)
Ja dat mag. Maar als je je examen met een automaat zou afleggen, wordt dit vermeldt op je rijbewijs, en mag je ook enkel met automaten rijden. Hou er wel rekening mee, dat ze op het examen ook kijken hoe vlot je schakelt. Als je enkel gaat rijden met een automaat, vrees ik dat je dit na 3 maanden niet zo goed gaat lukken. Vergeet dus ook niet om wekelijks of dergelijk goed te oefenen met een manuele versnellingsbak.

Vergeet ook niet dat je met een Smart niet mag rijden bij winden vanaf 120km/u
ok bedankt voor de info!! maar is dat echt dat je er niet mee mag rijden bij winden van 120km/h??
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Dat ronde afdekklepje aan de rechter kant van een Smart, is het daarachter dat je het sleuteltje moet steken om hem op te winden?
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: vraagje tiptronic

Bericht door wobotje »

Eline schreef: ok bedankt voor de info!! maar is dat echt dat je er niet mee mag rijden bij winden van 120km/h??
Ik denk dat Rafael maar een grapje maakt, omwille van het toch wel zeer compacte formaat van het wagentje
Het zou wel eens kunnen wegvliegen
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraagje tiptronic

Bericht door Rafael »

Eline schreef: ok bedankt voor de info!! maar is dat echt dat je er niet mee mag rijden bij winden van 120km/h??
Wel, ik heb al Smartjes gezien waar een sticker aan de binnenzijde van de deur kleeft, dat je het ding echt wel beter binnen laat bij rukwinden van 120km/u... Het is en blijft een auto, geen vliegtuig...
Plaats reactie