gebuisd..

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Julietje

gebuisd..

Bericht door Julietje »

hej,

vandaag de eerste x mijn praktijk gedaan, en terecht gebuisd, wel een domme fout maarja, volgende keer beter

maar nu heb ik wel een vraag ivm één vn de fouten die ik maakte
bij de fouten over de verkeerdsborden stond iets van een bord begin &amp einde bebouwde kom
nu, vanaf het begin begon ik uiteraard vijftig te rijden, en vermits er buiten het bord 'einde bebouwde kom' geen nieuwe snelheidsbepaling stond bleef ik 50 rijden.. dus ik zie écht niet in waarom dat dat een fout is?
Ik moest toch niets 70 ofzo beginnen rijden? :s zolang er geen bord staat is het toch 50, niet?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: vanaf het begin begon ik uiteraard vijftig te rijden, en vermits er buiten het bord 'einde bebouwde kom' geen nieuwe snelheidsbepaling stond bleef ik 50 rijden.. dus ik zie écht niet in waarom dat dat een fout is?
Beste,

Mag ik eerlijk antwoorden?

Ik vind dat men jou moet verplichten om opnieuw theorie-examen af te leggen.

Als je zo iets eenvoudig écht niet weet, dan zullen er heel veel zaken zijn die je niet weet.

Eerst en vooral: begin de theorie te leren op deze site, want de theoriepagina's van de site heb je duidelijk niet geleerd. Want dat staat daar in geuren en kleuren op.

BINNEN DE BEBOUWDE KOM: 50 km/uur.
Eens dat je het bord einde bebouwde kom ziet staan, moet je dus geen 50 meer rijden, behalve als er borden staan die je zeggen dat het moet.
Julietje

Bericht door Julietje »

Je kan nooit ALLES blijven onthouden hé :s

Hoe snel dan wel? Redelijk bizar dat je zomaar mag kiezen dan? :s
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Julietje schreef: Je kan nooit ALLES blijven onthouden hé :s

Hoe snel dan wel? Redelijk bizar dat je zomaar mag kiezen dan? :s
Je mag niet kiezen. De snelheid zonder borden is 90km/u. Het is ook geen kwestie van ALLES onthouden, dit is elementaire kennis. Iemand heeft blijkbaar véél geluk gehad met haar theoretische examen.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Je kan nooit ALLES blijven onthouden hé :s
Julientje,

Wat jij vraagt is een van de gemakkelijkste regels uit het verkeersreglement.

Maar het is duidelijk dat jij echt niet veel weet hoor:

- Je weet niet dat het bord einde bebouwde kom, meteen ook het einde aangeeft van de 50 km/uur.
- Nu zit je met het volgende probleem: hoeveel mag je dan wel rijden.

Dat hangt allemaal met een schakel aaneen. En dat moet je leren en blijven onthouden, als je tenminste ooit wil slagen voor uw praktijkexamen.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Er is toch niets mis dat je buiten de bebouwde kom 50km/h aanhoudt?

Ikzelf woon in Londerzeel, in heel Londerzeel is de maximum snelheid buiten de bebouwde kom 70km/h. Als ik buiten de bebouwde kom rij in een andere gemeente (waar er dus meestal 90km/h gereden mag worden) rij ik eigenlijk nooit rapper dan 70km/h...

Dat hij niet weet hoeveel je buiten de bebouwde komt mag rijden is inderdaad een dikke flater.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Clio-Tuning schreef: Er is toch niets mis dat je buiten de bebouwde kom 50km/h aanhoudt?

Ikzelf woon in Londerzeel, in heel Londerzeel is de maximum snelheid buiten de bebouwde kom 70km/h. Als ik buiten de bebouwde kom rij in een andere gemeente (waar er dus meestal 90km/h gereden mag worden) rij ik eigenlijk nooit rapper dan 70km/h...
Quote: AR 10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, ...
Dit betekent niet dat je exact tegen de maximum toegestane snelheid moet rijden. Maar bij de voorbeelden die je geeft, kan 20 km/h minder aanleiding geven tot hinder van de verkeersdoorstroming en gevaarlijke inhaalbewegingen.

Je kunt hier dan ook voor beboet worden.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Ach, op de baan staan ook soms grote flaters.

Een goede vriendin van me heeft een soortgelijk iets meegemaakt.
Ze komt een bord 'Einde bebouwde kom' tegen, er staan geen andere borden, dus versnelt ze tot net geen 90km/h. Wat verder staan flitspalen, maar ze reed regelmentair, dus geen probleem.
Korte tijd later had ze een boete voor overdreven snelheid in haar brievenbus!
Ze vond het bovendien al bizar dat je op die plek zogezegd 90 km/h mag (ik ken de baan ook en vond het ook bizar), maar ja, geen andere borden dus in principe mag het. Blijkbaar toch niet..

Zo'n flaters inzake signalisatie e.d. vind ik al even erg !
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

een gast schreef: Een goede vriendin van me heeft een soortgelijk iets meegemaakt.
Ze komt een bord 'Einde bebouwde kom' tegen, er staan geen andere borden, dus versnelt ze tot net geen 90km/h. Wat verder staan flitspalen, maar ze reed regelmentair, dus geen probleem.
Korte tijd later had ze een boete voor overdreven snelheid in haar brievenbus!
Ze vond het bovendien al bizar dat je op die plek zogezegd 90 km/h mag (ik ken de baan ook en vond het ook bizar), maar ja, geen andere borden dus in principe mag het. Blijkbaar toch niet..
Ik zou zeggen: dat je vriendin het afschrift van het proces-verbaal dat haar toegestuurd werd, nog eens aandachtig herleest. Daar staat in op grond waarvan welke maximum snelheid ter plaatse gold, en hoe snel je vriendin gereden heeft.

Voor een onmiddellijke inning of een minnelijke schikking houdt men bovendien rekening met een marge van 6 km/h bij snelheden tot 100 km/h. Tel daar ook nog eens de afwijking van de snelheidsaanwijzer bij, en de naald moet al dicht bij de 100 km/h staan om geflitst te worden waar je maar 90 km/h mag.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

een gast schreef: Ja wie weet! Maarja, is het niet zo dat als borden niet zichtbaar genoeg zijn, ze niet tellen?
Dat jouw vriendin maar eens probeert te bewijzen dat er, als bij louter toeval, juist op het moment dat zij dat bord naderde, een hevige windvlaag was die de takken van de bomen vóór het bord waaide ...
Peter S

Bericht door Peter S »

Rafael schreef:
Julietje schreef: Je kan nooit ALLES blijven onthouden hé :s

Hoe snel dan wel? Redelijk bizar dat je zomaar mag kiezen dan? :s
Je mag niet kiezen. De snelheid zonder borden is 90km/u. Het is ook geen kwestie van ALLES onthouden, dit is elementaire kennis. Iemand heeft blijkbaar véél geluk gehad met haar theoretische examen.
Dit is wel een kwestie van alles onthouden, als je alles niet onthoud zal je niet ver geraken.

Verder vind ik niet dat de Topicstarter hiervoor moet 'aangevallen' (tussen aanhalingstekens, want ik vind het juiste woord niet) worden.
IEDEREEN kan zaken vergeten, ook als ze in je lange termijngeheugen zijn, en ook als het elementaire kennis is, alle maar dan ook alle zaken kunnen vergeten worden.
Wie weet heeft de topicstarter niet heel hard haar best gedaan om de theorie te leren?
Dan krijg je antwoorden zoals: Beter je theorie opnieuw leren, het is geen kweste van onthouden,...
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Peter S schreef: Dit is wel een kwestie van alles onthouden, als je alles niet onthoud zal je niet ver geraken.

Verder vind ik niet dat de Topicstarter hiervoor moet 'aangevallen' (tussen aanhalingstekens, want ik vind het juiste woord niet) worden.
IEDEREEN kan zaken vergeten, ook als ze in je lange termijngeheugen zijn, en ook als het elementaire kennis is, alle maar dan ook alle zaken kunnen vergeten worden.
Wie weet heeft de topicstarter niet heel hard haar best gedaan om de theorie te leren?
Dan krijg je antwoorden zoals: Beter je theorie opnieuw leren, het is geen kweste van onthouden,...
Je mag het van mij draaien en keren hoe je wil, tot in de eeuwigheid toe, maar als je zulke dingen vergeet, en je ze nadien echt niet kan herinneren (de ts wist nog steeds niet dat de snelheidsbeperking dan 90km/u is) besluit ik dat je gewoon geluk gehad hebt. Dit draait heus niet om vergeten, dit draait om 'niet kennen'. Je rijdt trouwens eerst enkele maanden rond voor je je examen gaat afleggen. Tenzij je elke zondag eens oefent met de bompa tot bij de bakker en terug, ben je echt wel zo'n situatie tegen gekomen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Peter S schreef: Dit draait wel om kennen, want moest je het niet 'kennen' zou je het toch niet kunnen toepassen he?

Maar langs de ene kant begrijp ik je standpunt ook wel, maar je moet zeker niet vergeten dat we allemaal mensen zijn
Tuurlijk, maar mijn reactie is ook te wijten aan het gedrag van 99% van de jongeren. Snel hier wat lezen op de site, theorie examen afleggen, beetje geluk, praktijk examen, weer wat geluk, roze papiertje op zak, en hoppa. Wat maakt dan de rest nog uit? Je ziet hier praktisch niemand terug nadien.. Geen enkele heeft nog enige interesse in het verkeer na het behalen van het roze papiertje. Ik hoop in ieder geval dat de TS nu doorheeft dat ze nog niet toe is aan het roze papiertje, en eens bij die 1% gaat horen, en het verstand heeft om eerst alle theorie nog eens te overlopen, ipv elke keer een nieuw examen af te leggen alsof het een flipperkast is, blijven schieten tot je wint.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Ik ben gisteren uit curiositeit nog eens langs die bewuste baan gereden.
NU pas staat daar een bord met 70 !

Zoals ik al zei reed mijn vriendin net geen 90. Omgerekend zal ze dus ergens vanvoor in de 80km/h aan het rijden geweest zijn. Wat mag als er na Einde bebouwde kom niets anders staat aangegeven.

Dus je ziet, soms..
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Mogelijk stond het bord er al eerder, maar hebben ze nu pas de takken verwijderd die ervoor hingen.
Plaats reactie