Ik ben momenteel volop bezig aan het oefenen voor mijn theoretisch rijbewijs, na de theorie te studeren heb ik besloten om de proefexamens op www.gratisrijbewijsonline.be/, opdat ik dan hopelijk zeer voorbereid ben voor mijn echt examen. Echter heb ik hier toch nog enkele vragen over.
- Momenteel kom ik zeer veel dezelfde oefeningen tegen, ondanks de 1150 oefeningen zoals aangegeven op de webpagina. Dit zorgt ervoor dat ik vooral de vragen begin van buiten te kennen, en ik moet alleen nog maar naar de foto te kijken om het antwoord te weten. Wat ik uiteraard zeer jammerlijk vind. Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om continue nieuwe vragen te krijgen en vragen die ik al zeer goed ken over te slaan, anders zal ik waarschijnlijk een vals gevoel van vertrouwen krijgen.
- Puur theoretische vragen:
I. Klopt het dat je mag keren(zonder de berm te gebruiken of oprit van een eigendom) in een straat als er geen wegmarkeringen zijn of als er een onderbroken streep is?
II. Hoe snel mag je rijden over een verkeerskussen, ik had ergens gelezen dat dit 50 km/u is, klopt dit?
III. Moet daarnaast weten welke boetes (= prijs) je kan krijgen voor verschillende overtredingen?
IV. Wat zijn de regels bij het stilstaan en parkeren op een voorrangsweg?
- NVDHbe