6j geleden 1x niet geslaagd voor theorie

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
Domien

6j geleden 1x niet geslaagd voor theorie

Bericht door Domien »

Hallo,

6 jaar geleden ben ik niet geslaagd op mijn theorie en ben nadien niet meer geweest. Ik zou nu graag de draad terug willen oppikken en terug mijn theorie examen gaan afleggen.

Is deze niet geslaagde poging nog altijd geldig en moet ik 12u theorieles volgen indien ik niet slaag deze keer? Of is deze poging vervallen aangezien het al zo lang geleden is en heb ik nu terug 2 kansen?

Groeten

Domien
GRO
Administrator

Re: 6j geleden 1x niet geslaagd voor theorie

Bericht door GRO »

Normaal staat dat nog in de computers. Dus slagen deze keer.
bert.covens

Re: 6j geleden 1x niet geslaagd voor theorie

Bericht door bert.covens »

Domien schreef: 22 dec 2024, 12:44 Is deze niet geslaagde poging nog altijd geldig ?

Ja.
Domien schreef: 22 dec 2024, 12:44 en moet ik 12u theorieles volgen indien ik niet slaag deze keer ?
Ja, in dat geval, ben je verplicht om 12u theorieles te volgen bij een erkende rijschool.
Het attest dat je die lessen gevolgd hebt, moet je de volgende keer dat je theorie-examen gaat afleggen, voorleggen op het examencentrum.

Voor het Vlaamse Gewest :
Je attest dat je 12u theorie gevolgd hebt bij een erkende rijschool, is 3 jaar geldig.
Binnen die 3 jaar, mag je zo vaak herkansen voor je theorie-examen als nodig.
Let wel: herkansen kan en mag nooit op dezelfde dag.

Voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest :
Na elke 2 opeenvolgende keren dat je niet slaagt in je theorie-examen, ben je opnieuw verplicht om 12u theorieles te volgen bij een erkende rijschool voordat je mag herkansen voor je theorie-examen.
Ook hier geldt: je mag nooit herkansen op dezelfde dag.
Domien schreef: 22 dec 2024, 12:44 Of is deze poging vervallen aangezien het al zo lang geleden is en heb ik nu terug 2 kansen ?
Neen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie