morgen examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
J.O.S.

morgen examen

Bericht door J.O.S. »

Morgen mijn langverwacht praktische rijexamen gaan doen...


Ik ben eens curieus... Zal zeker laten weten hoe het is geweest.





En ja ik ben bloednerveus



groetjes
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Alvast veel succes.
J.O.S.

Bericht door J.O.S. »

Gebuisd...

Best terecht hoor!


Ben een straat ingereden waardat ik niet in mocht... moest nog maar een halve kilometer rijden en was terug op het examencentrum

Achja, volgende keer beter
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

Bericht door THE driver »

Quote:

Best terecht hoor!


Ben een straat ingereden waardat ik niet in mocht... moest nog maar een halve kilometer rijden en was terug op het examencentrum

Achja, volgende keer beter

Als ik dit lees geef je mij de indruk dat je het praktijkexamen aflegt alsof je een parcours met hindernissen moet afeggen,kom je heelhuids voorbij al de hindernissen dan ben je geslaagd alsof met een computerspelletje bezig bent!Als je een dergelijke fout maakt geeft dit aan dat je nog niet genoeg naar de borden kijkt en moet je daar op oefenen,en niet gokken op de volgende spelronde.
J.O.S.

Bericht door J.O.S. »

Quote: Als ik dit lees geef je mij de indruk dat je het praktijkexamen aflegt alsof je een parcours met hindernissen moet afeggen,kom je heelhuids voorbij al de hindernissen dan ben je geslaagd alsof met een computerspelletje bezig bent!Als je een dergelijke fout maakt geeft dit aan dat je nog niet genoeg naar de borden kijkt en moet je daar op oefenen,en niet gokken op de volgende spelronde.
Was zeker niet zo bedoelt!

Ik beschouw het verkeer niet als 'een computerspelletje'... verre van integendeel.
Ik was er zelf zwaar van onder de indruk (van de grove fout die ik maakte)!

En als je de exacte omstandigheden moet weten waarom ik het bord niet had gezien:

1. paal waarop bord stond, stond scheef als een hark
2. bovendien was het bord ook nog eens gedraaid (dwz niet volledig tegenovergesteld mij)
3. vlak achter een slecht geknipte haag

Ik ben ook maar een mens en ja... een mens maakt nu eenmaal fouten.

Quote: Achja, volgende keer beter
Wat moet ik dan zeggen: &quotWelnee, volgende keer slechter&quot?

Mag een mens zich geen positieve moed inpraten?
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

Bericht door THE driver »

[quote=]

En als je de exacte omstandigheden moet weten waarom ik het bord niet had gezien:

1. paal waarop bord stond, stond scheef als een hark
2. bovendien was het bord ook nog eens gedraaid (dwz niet volledig tegenovergesteld mij)
3. vlak achter een slecht geknipte haag
[/quote]

Je weet al wel goed hoe je uw aanrijdingsformulier gaat invullen, je zou er ook nog bij kunnen schrijven dat het regende,
M.a.w. je geeft toe dat je terecht gebuisd bent,maar eigenlijk ligt het niet aan jezelf maar aan dat bord,het volgende excuus zal zijn
&quotdat je daar nog nooit was geweest.&quot
Oefenen is de boodschap
J.O.S.

Bericht door J.O.S. »

Het regende idd en ik was er idd nog nooit geweest...

Maar dat laat niet staan dat ik de fout niet op mij neem...

En tot een aanrijding was het nooit gekomen hoor (enkel plaatselijk verkeer was er toegelaten, dus je kon er veilig inrijden... maar ik was natuurlijk geen plaatselijk verkeer).
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

Bericht door THE driver »

Quote:

En tot een aanrijding was het nooit gekomen hoor (enkel plaatselijk verkeer was er toegelaten, dus je kon er veilig inrijden... maar ik was natuurlijk geen plaatselijk verkeer).

Gelukkig maar ! zou ik zeggen, maar aan je theoretische kennis schort ook wat? waarom zou jij geen tegenligger kunnen krijgen op die plaats?
Wat betekent volgens jou &quotUitgezonderd plaatselijk Verkeer&quot
Hoe geraakt dat plaatselijk verkeer weer uit die straat?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@THE driver:

Ik kan jouw negatieve reacties moeilijk verzoenen met de opbouwende ingesteldheid die van een rijschoolinstructeur mag verwacht worden.

J.O.S. heeft van bij het begin de eerlijkheid gehad te erkennen dat hij terecht niet geslaagd is. Hij biecht zijn fout op, waar hij zelf zwaar van onder de indruk was.

Dat hij de schandelijke omstandigheden toelicht die bijgedragen hebben tot zijn fout, zodat ze, zeker voor een beginneling en onder de stress van het examen, begrijpelijk is (ook al valt ze niet goed te keuren, maar dat doet J.O.S. ook niet), betekent niet dat J.O.S. een excuus zoekt.

Rekening houdend met de beschrijving die J.O.S. geeft, is het trouwens zeer de vraag in hoeverre het verkeersbord in kwestie nog rechtsgeldig is.

Ik lees nergens in de berichten van J.O.S. dat hij geen tegenligger zou kunnen ontmoeten op die plaats. Als hij schrijft dat hij die straat veilig kon inrijden, bedoelt hij wellicht dat hij geen verboden richting ingereden is (verkeersbord C1) en geen weg waarvan de toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder verboden is (verkeersbord C3).

Dat J.O.S. de moed erin houdt en hoopt dat hij volgende keer wel zal slagen, kan ik enkel maar toejuichen.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ The Driver,

Ik kan persoonlijk je reactie ook niet goed volgen.

Jongeren hebben meestal een hele uitleg waarom ze niet geslaagd zijn.
. De fout van de examinator die slechte info gaf
. De examinator zat te babbelen
. Een andere weggebruiker beging een overtreding
. etc etc.

Ik vermoed dat jij zelf een hele resem van deze excuses kent.

Nu post hier iemand:
Quote: Gebuisd...

Best terecht hoor!

Ben een straat ingereden waardat ik niet in mocht... moest nog maar een halve kilometer rijden en was terug op het examencentrum

Achja, volgende keer beter
Ik heb onvoldoende en dat was terecht. Volgende keer beter.

Ik zie hier weinig jongeren melden dat ze terecht onvoldoende hebben. En dat ze zich voornemen om het volgende keer beter te doen is toch normaal???
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

J.O.S. schreef: En tot een aanrijding was het nooit gekomen hoor (enkel plaatselijk verkeer was er toegelaten, dus je kon er veilig inrijden... maar ik was natuurlijk geen plaatselijk verkeer).
Dit vat ik niet. Als je je examen aflegt, ben je &quotdoorgaand verkeer&quot. Geen plaatselijk. Als de examinator zegt dat je de volgende links moet, en daar staat een bordje met &quotplaatselijk verkeer&quot, dan neem je die niet, maar pas de volgende. Ik ken er die hier voor gebuisd zijn... Of ligt dit weer puur aan de examinator?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Rafael schreef: Dit vat ik niet. Als je je examen aflegt, ben je &quotdoorgaand verkeer&quot. Geen plaatselijk. Als de examinator zegt dat je de volgende links moet, en daar staat een bordje met &quotplaatselijk verkeer&quot, dan neem je die niet, maar pas de volgende.
Ja, Rafael, maar:
J.O.S. schreef: 1. paal waarop bord stond, stond scheef als een hark
2. bovendien was het bord ook nog eens gedraaid (dwz niet volledig tegenovergesteld mij)
3. vlak achter een slecht geknipte haag
Voeg daar de examenstress aan toe en het gegeven dat het een beginneling is, en dan kan ik die fout toch wel begrijpen.

Het komt er eigenlijk op neer dat men van een beginneling eist dat hij niet alleen met de reglementair geplaatste verkeersborden rekening houdt, maar ook met deze die nog amper zichtbaar zijn.

Zou niet eerder de wegbeheerder moeten gebuisd worden dan J.O.S.?
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

examen

Bericht door THE driver »

@Ik heb is navraag gedaan de situatie waar J.O.S. niet geslaagd is, was in het examencentrum van Geel, daar heb je niet ver van het examencentrum de situatie waar J.O.S. gebuisd is,
Het is daar een zeer duidelijke aanduiding met een C5/C7 met daaronder een onderbord &quotUitgezonderd Plaatselijk Verkeer&quot naast een perfekt geknipte haag,bovendien heeft men er op die plaats een poorteffect gecreeerd met plastiek bakken,waardoor er maar plaats is voor 1 wagen
bovendien is dit in deze periode van het jaar een drukke weg
Iedereen kent toch VAN DE VEN in OLEN
Dus blijf ik bij mijn standpunt dat J.O.S. nog niet genoeg naar de borden kijkt en moet er geoefend worden!dit noem ik opbouwende kritiek
en geen praatje voor de vaak.
Ik beweer ook niet dat een positieve ingesteldheid van de kandidaat slecht is! maar daarmee alleen kom je er niet.
Concreet: met de positieve ingesteldheid van J.O.S EN MET DE NODIGE OEFENING zal hij zeker de volgende keer geslaagd zijn.
J.O.S.

Bericht door J.O.S. »

Errmm niet om het een of het ander, maar ik heb mijn examen afgelegd te BRUGGE...

Heb ik ergens vermeld of zelfs maar geinsinueerd dat dit te GEEL was?

De haag bevond zich voor het bord en er waren geen plastiek bakken!

En neen, niet iedereen kent VAN DE VEN in OLEN, want ik ken dat niet...
(off-topic: wat is dat?)

Als ik terug thuis ben (momenteel ben ik een weekje bij oma ), zal ik er een foto van maken van de situatie (haag en al inbegrepen).

groetjes
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

examen

Bericht door THE driver »

Als het zo is,zoals je schrijft, dan vind ik de situaties erg vergelijkbaar wat niet uitsluit dat het niet kan natuurlijk!
niet ver van het examencentrum (iets meer dan een kilometer)
winkels kleinhandel VAN DE VEN
industriegebied
dezelfde borden
de haag
Ik en mijn collega's zien uit naar de foto
neem dan ook eentje van de scheef hangende B1
Als je de volgende week op examen zou gaan wens ik je toch succes
Plaats reactie