vraagje

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
marco
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2006, 00:00

vraagje

Bericht door marco »

Ik doe morgen mijn praktijkexamen voor het rijbewijs B.
Ik heb geen rijlessen genomen.
Maar nu twijfel ik nog heel erg aan iets.

nl.: vandaag vertelde iemand me dat ik bij iedere straat die ik passeer, en die geen voorrangsweg is, dat ik altijd even moet inhouden, zelfs al heb ik voorrang van rechts.
Als ik voorrang van rechts heb, dan mag ik toch op hetzelfde tempo verder rijden?

Klopt dit of niet?
J.O.S.

Bericht door J.O.S. »

Defensief rijden is de boodschap
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Marco schreef
Quote: Als ik voorrang van rechts heb, dan mag ik toch op hetzelfde tempo verder rijden?

Klopt dit of niet?
Als jij op zo een kruispunten gewoon aan hetzelfde tempo verder rijdt hoe kun je dan nagaan dat jij voorrang hebt.

Als er iemand bij jou van rechts komt moet jij hem toch voorrang verlenen en door aan hetzelfde tempo door te rijden kun jij onmogelijk op tijd vaststellen of er iemand van rechts aankomt al dan niet
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
marco
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2006, 00:00

Bericht door marco »

Benny Stinkens schreef: Marco schreef
Quote: Als ik voorrang van rechts heb, dan mag ik toch op hetzelfde tempo verder rijden?

Klopt dit of niet?
Als jij op zo een kruispunten gewoon aan hetzelfde tempo verder rijdt hoe kun je dan nagaan dat jij voorrang hebt.

Als er iemand bij jou van rechts komt moet jij hem toch voorrang verlenen en door aan hetzelfde tempo door te rijden kun jij onmogelijk op tijd vaststellen of er iemand van rechts aankomt al dan niet
Nee? ik bedoel het anders. Ik heb mijn vraag misschien niet goed gesteld.
Ik bedoel: wanneer je nu op een baan rijdt waar het verkeersbord B15 van toepassing is. Dit wil zeggen dat ik op een volgende kruispunt voorrang heb. Moet ik dan op dat kruispunt zelf nog eventjes inhouden, in het geval er toch iets onverwachts moest gebeuren en ik moet stoppen of mag ik gewoon doorrijden op het zelfde tempo.
marco
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2006, 00:00

Bericht door marco »

eugeen schreef: Neen, daar moet je niet zitten vertragen of stoppen.

Dan kun je elke vijf meter vertragen. Want wie zegt niet dat er iemand plots vertrekt van een oprit van een huis.

En dan kan je voortdurend vertragen als je tegenliggers ziet naderen. Want wie zegt dat de achterste tegenligger niet plots gaat inhalen?

enz...
Ah ok. Het was dat dat ik dacht.

Bedankt.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Neen, daar moet je niet zitten vertragen of stoppen.

Dan kun je elke vijf meter vertragen. Want wie zegt niet dat er iemand plots vertrekt van een oprit van een huis.

En dan kan je voortdurend vertragen als je tegenliggers ziet naderen. Want wie zegt dat de achterste tegenligger niet plots gaat inhalen?

enz...
Plaats reactie