inrijden in garage

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sp1n
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2006, 00:00

inrijden in garage

Bericht door Sp1n »

Hallow,
Heb een vraagje aangezien me dit niet is aangeleerd bij de rijschool(20uur) en ik toch wel een deftige chauffeur wil zijn in alle omstandigheden .

Bestaan er truukjes om u te parkeren tussen 2 geparkeerde voertuigen op een parking?(bijvoorbeeld : op parking van carrefour waardat je tussen 2 voertuigen moet indraaien om u te parkeren,dus u niet achter een ander voertuig zetten maar er naast ).
Hetzelfde als je in een garage met smalle doorgang moet parkeren.
Moet je dan alles beginnen afdraaien als je met je rechterkoplamp het linkerachterlicht passeerd bent van het geparkeerde voertuig?
Tzelfde als je met je rechterkoplamp de dichtsbijzijnde rand van de garage
passeert?

met dank bij voorbaat,
Sp1n
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

We zullen als voorbeeld nemen dat je aan de linkerkant tussen twee wagens wil parkeren of een garage inrijden.

Waar het op aankomt, is je bocht zo ruim mogelijk te nemen. Je komt dus zo dicht mogelijk bij de rechterkant aangereden, en je draait zo laat mogelijk je stuurwiel volledig linksaf.

Als er weinig plaats is helpt het volgende:

draai wat te laat naar links af, en stop zodra de rechter helft van de voorkant van je wagen achter het rechter geparkeerd voertuig staat.rijd wat achteruit terwijl je het stuurwiel volledig rechtsaf draait.Je staat nu bijna recht voor de opening waar je in wil.
Sp1n
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2006, 00:00

Bericht door Sp1n »

dank u wel Jozef
zal dit in praktijk toepassen
denk dat er veel beginnelingen met het nieuwe examensysteem baat bij zullen hebben

greetz
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Het verheugt me dat er toch nog mensen zijn die hier belang aan hechten, en niet enkel het roze papiertje willen hebben en de rest aan hun laars lappen.

Mijn tactiek hiervoor was, erg simpel, gewoon proberen. Gokje wagen, en dan alles omgooien. Dit kan lichtjes variëren per voertuig (draaicirkel). Je kan dit best eens oefenen op een lege parking, met tussen de lijntjes parkeren, en nadien tussen wagens.

Veel succes ermee
Sp1n
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2006, 00:00

Bericht door Sp1n »

Bedankt Rafael
Tot nu toe heeft de methode van Jozef doeltreffend gewerkt
Maar ga zeker en vast ook is oefenen op een lege parking
Kzou het niet kunnen verdragen moest ik tijdens het parkeren de
voertuigen van andere mensen beschadigen...
Vind wel spijtig dat ze daar niet zoveel de nadruk op hebben gelegd bij de rijschool,maarja dat zal wel door het nieuwe systeem komen
Plaats reactie