Kan je een geldig rijbewaas al halen op jouw 16de?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik kan er mee lachen hoor maar ik moet je toch eventjes corrigeren Bertje.


Quote: Wat mij betreft neem je zoveel van je eigen eten mee op vakantie als je wil, maar vakantie is voor mij ook: genieten van de plaatselijke specialiteiten.
Akkoord voor zover dat mogelijk is. Als vegetariër heb je vrij weinig keuze aangezien in veel lokale specialiteiten vis of vlees verwerkt zit.
Quote: Broodbeleg vind je overal wel: charcuterie, kaas en confituur zijn overal te vinden,
Helaas niet. In de Belgische supermarkten (die overigens een vrij belabberde kwaltieit hebben, los van het gebrekkige assortiment aan broodbeleg en vegetarische producten, maar dat is weer een andere discussie heb je nog geen 10% van het broodbeleg van wat je in de Nederlandse supermarkten vindt.
Je hebt hier maar een paar soorten hagelslag, één fatsoenlijke choco, en amper keuze in confituur.
In Nederland zijn er tientallen varianten van broodbeleg minstens 10 soorten hagelslag, minstens 10 soorten vlokken, gestampte muisjes, rozewitte- en blauwwitte muisjes, 3 soorten vruchtenhagel, anijshagel, minstens 10 soorten chocoladepasta en nog wat varianten. Wat vind ik hier bij de GB of Delhaize?: 2 of 3 soorten choco, 2 soorten chocoladeslag, geen anijshagel, geen vruchtenhagel, nietst van muisjes.
In de Nederlandse supermarkten heb je meer dan 10 soorten confiture (heet daar jam) van verschillende vruchten.
In Nederland heb je meer dan 10 soorten kwalitatief goede vegetarische broodbeleg veg. paté, vegetarische plakken boterhamworst, filet américaine en nog veel meer. Bij de GB of Delhaize ligt er niets van vegetarisch broodbeleg, alleen één of ander veel te duur merk wat niet te vreten is.
In deze supermarkten verkopen ze ook niet de beste en populairste variant van quorn die in satémarinade.
De kazen, dat is wel in orde.
Dus voor vegetariërs die graag wat zoet beleg op hun brood doen is het toch wel een beetje afzien. Maar goed, dat maakt het afvallen ook wel weer gemakkelijker wanneer het nodig is

Loop de volgende keer als je bij de noorderburen bent maar eens een Albert Heijn binnen, de grootsten zijn AH4 en AH5. Je zal wel het verschil zien.


Quote: Als je persé vegetatisch wil eten moet je maar eens naar een lokale markt gaan, daar vind je altijd fruit en groenten.
Vegetarisch is iets heel anders dan vleesloos! Helaas is dit nog een wijdverbreidt misverstand.
Als je geen vlees eet dan moet je iets anders eten in plaats van het vlees. Dat is niet alleen vanwege de smaak en omdat ook vegetariërs graag iets hebben waar ze stevig op kunnen bijten (laat jij graag jouw vlees uit jouw gerecht?), belangrijker dan dat is dat het essentieel is voor jouw gezondheid!
Een mens moet dagelijkt een minimale hoeveelheid aan essentiele aminozuren eten. Deze komen vooral voor in vlees, vis, soja en quorn.
Nu zal het geen kwaad kunnen als je eens in de zoveel weken eens een dagje geen aminozuren binnenkrijgt maar zogauw het een gewoonte wordt dan heb je toch wel een serieus probleem.
Dan krijg je deficientieverschijnselen. Daarnaast is het ook belangrijk dat je ervoor zorgt datje voldoende van de vitaminen B1, B12, B6 en voldoende van de mineralen ijzer en calcium binnenkrijgt. Ook daarvoor is het verstandig om vegetarische producten te eten.

Quote: op sommige plaatsen wordt er verwacht dat je afbiedt, op andere plaatsen mag je de koopwaar niet zelf aanraken, ...
Afpingelen schijnt in Turkije en Marokko een gebruik te zijn op de markt.


Quote: Ik heb onlangs het cliché van de Nederlander die op vakantie gaat naar Spanje gehoord van een (Nederlandse!) collega:
De dag dat de bouwvak (= bouwverlof in België) begint wordt om 1700 stipt het werk neergelegd.
Arbeiders rijden naar huis en laden de caravan barstensvol vol met frieten, Heineken en alle mogelijke Mora producten.
Lekker in de file naar Spanje.
Aangekomen op de camping wordt de caravan neergepoot, stoeltje ernaast, biertje erbij (Heineken): &quothéhé, lekker op vakantie.&quot
En als het biertje op is, op zoek naar een (Nederlandse!) buurman om ruzie mee te maken en met een beetje geluk is het dezelfde buurman als thuis of een collega.
En op het einde van de vakantie, als de Heineken en de Mora op zijn, lekker in de file terug naar huis.

En dat dan elk jaar opnieuw...
Dat is niet mijn idee van vakantie. Mijn ideale vakantie is een actieve vakantie. Als je dan toch aan het strand bent surfen, zeilen, duiken, beachballen enzo (helaas vinden veel mensen het aantrekkelijker om de hele dag te liggen, dat vind ik zoooo saai en betekent dat ik minder partners heb voor dat soort activiteiten) of anders lekker een avontuurlijke vakantie in de bergen kanjakken, klimmen en abseilen, beetje mountainbiken, evt. grotten bekijken enz.
Nieuw-Zeeland lijkt mij ook zalig, mooie natuur en leuke activiteiten.
Bon, ieder zijn goesting.




@Jozef
Quote: Tijdschriften en websites van automobielclubs, zoals Touring hier in België (en wellicht ook de ANWB in Nederland), geven elk jaar wel een overzichtje van de belangrijkste verkeersregels in een aantal Europese landen.
Dan moet je daar wel toevallig lid van zijn. Dan nog zou ik me er ws. niet echt in verdiepen tenzij er iets met grote vetgedrukte letters staat.
Goed, dat kan wat risico geven als je met een caravan of zo op reis gaat maar dat hoort er dan bij.
Quote: Zwitserland is geen lidstaat van de Europese Unie
Dat vinden de Zwitsers te duur hé. Dan zouden ze geld moeten afstaan aan de Europese Unie.
Wat heeft hun niet-lidmaatschap te maken met het geld aftroggelen van toeristen door zo'n belachelijk verbod om meer dan 1 dag proviand mee te nemen?
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

BBB schreef: Loop de volgende keer als je bij de noorderburen bent maar eens een Albert Heijn binnen, de grootsten zijn AH4 en AH5. Je zal wel het verschil zien.
Heb ik gedaan de laatste 2 keer ik als toerist in Nederland was en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was.
Als ik in tegenstelling met de vrachtwagen naar Nederland moest indertijd was ik nogal hongerig als ik terug in België toekwam. Ik moest ook zorgen voor voldoende proviand dus.
BBB schreef: Afpingelen schijnt in Turkije en Marokko een gebruik te zijn op de markt.
In Tunesië ook. Zeker op letten en je niet laten doen als je naar bepaalde Arabische landen gaat. (Aan de lijve ondervonden vorige kerstmis )
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

BBB schreef: Je hebt hier maar een paar soorten hagelslag, één fatsoenlijke choco, en amper keuze in confituur.
In Nederland zijn er tientallen varianten van broodbeleg minstens 10 soorten hagelslag, minstens 10 soorten vlokken, gestampte muisjes, rozewitte- en blauwwitte muisjes, 3 soorten vruchtenhagel, anijshagel, minstens 10 soorten chocoladepasta en nog wat varianten. Wat vind ik hier bij de GB of Delhaize?: 2 of 3 soorten choco, 2 soorten chocoladeslag, geen anijshagel, geen vruchtenhagel, nietst van muisjes.
In de Nederlandse supermarkten heb je meer dan 10 soorten confiture (heet daar jam) van verschillende vruchten.
Blijkbaar is het aanbod in Nederland inderdaad groter dan in België, maar wat heb je aan 10 verschillende soorten hagelslag? Al die speciale kleurtjes (blauw, geel, wit, roze, ...) lijken mij trouwens niet bepaald gezond. En hoe passen al die dierlijke vetten in een vegetarisch dieet?

Van het vegetarische aanbod in België ben ik totaal niet op de hoogte ik ben geen vegetariër, ik eet gewoon gevariëerd en, voor zover ik kan inschatten, gezond.

Je spreekt van GB en Delhaize, in België heeft zowat elke supermarkt zijn eigen huismerk, plus eventueel nog een of twee andere merken voor elk product. Dat maakt dat als je een aantal supermarkten bezoekt (GB, Delhaize, Colruyt, Aldi, Lidl, Carrefour, ...) je wel aan een tiental verschillende merken van hetzelfde product zal komen.

BBB schreef: Dat is niet mijn idee van vakantie.
Ook niet het mijne ik beschreef enkel wat een Nederlandse collega vertelde.

BBB schreef: Wat heeft hun niet-lidmaatschap te maken met het geld aftroggelen van toeristen door zo'n belachelijk verbod om meer dan 1 dag proviand mee te nemen?
Hun niet-lidmaatschap heeft als resultaat dat zij hun soevereiniteit als land behouden en zelf hun wetten kunnen opstellen. Ook die in verband met goederen- en dienstenvervoer over de grenzen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Bertje schreef:
BBB schreef: Wat heeft hun niet-lidmaatschap te maken met het geld aftroggelen van toeristen door zo'n belachelijk verbod om meer dan 1 dag proviand mee te nemen?
Hun niet-lidmaatschap heeft als resultaat dat zij hun soevereiniteit als land behouden en zelf hun wetten kunnen opstellen. Ook die in verband met goederen- en dienstenvervoer over de grenzen.
Inderdaad. Gelukkig kan de douane maar weinig controle uitoefenen over goederen en diensten (muziek, software, consulting, enz.) die via het Internet over de grens kunnen.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Quote: Blijkbaar is het aanbod in Nederland inderdaad groter dan in België, maar wat heb je aan 10 verschillende soorten hagelslag?
Het ziet er leuk uit en het geeft een grote variatie in smaak. Alle varianten smaken heel anders.
Quote: En hoe passen al die dierlijke vetten in een vegetarisch dieet?
Hoe kom je daarbij
Er zitten geen dierlijke vetten in hagelslag, choco, vlokken, vruchtenhagel, muisjes, anijshagel enz.
Ik kan het weten als vegetariër, ik kijk altijd naar de ingediënten als ik iets voor de eerste keer koop.
Quote: ik eet gewoon gevariëerd en, voor zover ik kan inschatten, gezond.
Gevarieerd eten is zoiezo verstandig en al snel gezonder als je daarmee bedoelt dat je varieert met de groenten en fruit.
Quote: Je spreekt van GB en Delhaize, in België heeft zowat elke supermarkt zijn eigen huismerk, plus eventueel nog een of twee andere merken voor elk product. Dat maakt dat als je een aantal supermarkten bezoekt (GB, Delhaize, Colruyt, Aldi, Lidl, Carrefour, ...) je wel aan een tiental verschillende merken van hetzelfde product zal komen.
Een tiental merken van hetzelfde product en dat is geen goed product.
Er zijn maar 2 goede choco's verkrijgbaar, Duo Penotti en Nutella, de rest is erbarmerlijk slecht. De Nederlandse supermarkten hebben ook allemaal een eigen merk, dat is dan gewoon een A-merk (bijvoorbeeld Lay's chips) in een verpakking van de supermarkt, dat scheelt een paar dubbeltjes terwijl het product hetzelfde is.


Er zijn natuurlijk ergere dingen, het went maar het blijft een licht gemis. Maar goed, dat is maar tijdelijk en ondertussen heb ik hier weer andere dingen zij het dat ik het buiten de supermarkt moet zoeken.
Quote: Hun niet-lidmaatschap heeft als resultaat dat zij hun soevereiniteit als land behouden en zelf hun wetten kunnen opstellen. Ook die in verband met goederen- en dienstenvervoer over de grenzen.
Dat begrijp ik. Het blijft een egoïstische en asociale wet.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Quote: Wat te denken van Belgische en Franse kazen, er zijn er honderden en ze zijn niet moeilijk te vinden, dan kunnen meerdere sooren hagelslag me gestolen worden.
Ik heb eens brugse kaas geprobeerd, nooit meer. Veel duurder en minder van smaak. Frankrijk heeft zeker interessante kazen. Je kan echter maar maximaal 2 sneën met kaas eten, afhankelijk van de hoeveelheid per snee. Eet je meer dan krijg je constipatie.
Ook vegetariërs hebben graag iets anders dan alleen maar kaas
Quote: Heb je ooit al eens een marktje in Zuid-Frankrijk bezocht, ze hebben veel betere kwaliteit groenten (verser). Of wat te denken van de befaamde boerenmarkten die je vrijwel overal vindt.
Dat is absoluut waar. In de Belgische supermarkten is de versheid ook heel erg slecht. Ik zeg niet dat de groenten in de Albert Heijn en andere Nederlandse supermarkten even vers zijn als op de boerenmarkt maar toch zeker een stuk verser dan in de Belgische supermarkten. Vergeet niet dat veel groenten en fruit uit Nederland komt, dus dat helpt ook bij de versheid.


Quote: In Zwitserland kan je prima beleg kopen dat zelden buiten de alpen te koop is (bv. een soort gedroogd vlees). Ondertussen eten we allerlei specialiteiten van allerlei landen (allerlei soorten ham, kaas, worsten, ...).
Daar heeft een vegetariër helemaal niets aan. Je geeft het zelf al aan dat veel lokale specialiteiten vlees en vis zijn.



Quote: Kijk ook eens goed rond in bv. de Delhaize, je zal daar de nodige vegetarische producten vinden als je maar even rondkijkt.
Je vindt er wat vegetarische producten, zeker niet genoeg.
Om te beginnen ligt er werkelijk helemaal niets aan fatsoenlijk vegetarisch broodbeleg (zo'n 15 soorten in Nederland schat ik met dank aan de AH).
Het beste en populairste vegetarische product verkopen ze niet eens de quornblokjes in satémarinade.


Qua milieuvervuiling valt dat ook wel mee he.
Je neemt toch al een caravan en een auto mee dus enkel een klein beetje extra benzineverbruik voor dat beetje extra gewicht. Ik denk dat dat nogal mee valt in vergelijking met alle onnodige ritjes voor korte afstanden.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste posters,

Ik nodig jullie vriendelijk uit om deze gedachtenwisseling stilaan af te ronden op dit forum.

Jullie zijn desgewenst hartelijk welkom op het Christophoros Forum in het Praatcafé.

Met dank voor jullie begrip.

Jozef
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

De zwitsers controleren wel degelijk. Ik heb ooit een bus zien leegladen met een groep die op kamp vertrok. Zij hadden natuurlijk al heel wat voeding mee.
Aan de grensovergangen zie je ze regelmatig met een meetstok de caravans op breedte meten. Dit zou te maken hebben met de normen die ze gebruiken om wegen aan te leggen, waardoor je met een te brede caravan zou kunnen geblokkeerd geraken.


Om het misschien terug even in de context van verkeer en veiligheid te brengen. De meeste caravans hebben een vrij beperkt laadvermogen. Slechts zelden gaat dit over de 200 kg.
Als je dan nog eens een voortent meehebt, tuinstoelen, 2 fietsen, potten/pannen, kleding dan is er echt geen massa meer over voor conserveblikken en flessen cola.
Het is dus zeker geen slecht idee om een caravan even naar een weegbrug te rijden. Heel dikwijls is er in de buurt wel een transportfirma te vinden die een weegbrug hebben die dat voor een zacht prijsje willen doen. Ik heb dat ooit een keer gedaan en het resultaat was ongelooflijk, ik zat ongeveer 100 kg boven de maximum toegelaten massa van het voertuig. Zonder twijfel heeft het slingeren, asbreuk, ... van caravans die je nu langs de snelwegen ziet daar mee te maken.

Om de info van de verschillende landen op te zoeken hoef je bijvoorbeeld geen lid te zijn van bv. Toering. Bovendien zijn er meerdere bedrijven (banken en verzekeringen doen dit regelmatig) die deze informatie rond de vakantie op hun website zetten.
Ik heb zelfs de relevante wetgeving kunnen vinden voor China, dus zo lastig is het niet.
Trouwens de meeste van de buurlanden heb je regelmatig nodig, dus maak het parate kennis, dan denk ik met name aan Duitsland en Frankrijk.
Het is ook altijd nuttig om de verkeerswet van Groot-Brittanië even door te nemen vooraleer je daar gaat rijden. Er verschilt veel meer dan enkel het rijden aan de andere kant. Bekijk zeker en vast de voorrangsregels eens, er bestaan daar nogal wat indianenverhalen rond.



Misschien hebben Nederlanders wel een dergelijke enge blik op wat er te koop is in het buitenland omdat ze altijd alles meeslepen.

Wat te denken van Belgische en Franse kazen, er zijn er honderden en ze zijn niet moeilijk te vinden, dan kunnen meerdere sooren hagelslag me gestolen worden. In Zwitserland kan je prima beleg kopen dat zelden buiten de alpen te koop is (bv. een soort gedroogd vlees). Ondertussen eten we allerlei specialiteiten van allerlei landen (allerlei soorten ham, kaas, worsten, ...).

Heb je ooit al eens een marktje in Zuid-Frankrijk bezocht, ze hebben veel betere kwaliteit groenten (verser). Of wat te denken van de befaamde boerenmarkten die je vrijwel overal vindt.

Het eten van lokale producten is bovendien goed voor het milieu (minder transport(milieu)kosten).

Kijk ook eens goed rond in bv. de Delhaize, je zal daar de nodige vegetarische producten vinden als je maar even rondkijkt.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Tja Jozef, ik begrijp wat je zegt maar het is nu eenmaal niet zo makkelijk om deze hele discussie over te hevelen naar jouw forum. Het is hier nu eenmaal op gang gekomen.
Ik zal zeker geen nieuwe discussie meer starten op dit forum maar kan het nu veel kwaad als we de openstaande discussies hier nog afronden en de nieuwe discussies starten op jouw nieuwe forum? Een kleine overgangsperiode zeg maar.

Hoe dan ook, ik zal me binnenkort eens registreren op jouw forum.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Geen probleem, doe hier gerust nog even verder tot de discussie afgerond is.

En alvast vooraf bedankt voor je registratie op het Christophoros Forum!
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Als we dan toch nog even mogen verder doen...
BBB schreef: Er zijn maar 2 goede choco's verkrijgbaar, Duo Penotti en Nutella, de rest is erbarmerlijk slecht.
Smaken verschillen natuurlijk, Duo Penotti is niet zo slecht, maar zou ik niet bij de beste chocopasta's rekenen met Nutella noem je naar mijn mening een van de slechtste smeerpasta's die er te vinden zijn: na een paar dagen staat er een laag olie op, nog een paar dagen later is de pasta aan de rand uitgedroogd en tot slot zit er zo weinig cacao in dat het zelfs de naam 'choco(pasta)' niet mag dragen (er staat 'hazelnootpasta' op).
Als je toch graag hazelnootpasta wil eten, is Davinia (Colruyt) veel beter.
De beste chocopasta's blijven in mijn ogen Kwatta en Meli. Meli heeft daarbij ook nog eens de beste honing (volgens Test Aankoop is dit ook de honing met de minste antibiotica).
Als je honing lust en graag veel variatie wil, Meli heeft verschillende soorten inheemse honingen en Weyns heeft heel veel verschillende soorten tropische honingen (maar het is wel een moeilijk te vinden merk).

Anonymous schreef: In de Belgische supermarkten is de versheid ook heel erg slecht.
Dan moet je slim selecteren: als de bovenste laag groenten of fruit er wat flets uitziet moet je dieper graven.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

BBB schreef: In de Belgische supermarkten is de versheid ook heel erg slecht.
Dan moet je slim selecteren: als de bovenste laag groenten of fruit er wat flets uitziet moet je dieper graven.[/quote]
Ofwel ben ik slecht in het herkennen van het verse fruit, ofwel ligt er praktisch geen vers fruit in de GB. Met de appels koop ik meestal gewoon een pak, en om de één of andere reden heb ik daar al veel ellende mee gehad. Soms waren ze zo onvers/onrijp dat ik met de grootste moeite er in kon bijten, zelden is de smaak optimaal.
Ik heb zo'n vermoeden dat die mensen van de GB er een beetje een loopje mee nemen en dat fuit niet snel genoeg in de koeling zetten, of niet koel genoeg.
Dezelfde ellende heb ik met een net sinaasappels. Ik heb wel eens gehad dat ze beschimmeld waren tegen de tijd dat ze niet meer te vezelig waren om eetbaar te zijn. Ik heb bij diezelfde GB ook maar vrij weinig fruit in blik kunnen vinden. Ik heb het zo'n beetje opgegeven om 2 stuks fruit op een dag te eten. Ik drink gewoon elke dag 500 ml fruitsap en eet voldoende groenten en bruin brook en bruine rijst, dus ik krijg ook voldoende vezels binnen.
Ik koop wel graag voorgesneden meloen bij Delhaize. Die van de GB is meestal wat beurs. Misschien heb ik het wel slecht getroffen en hebben ze bij de GB in Leuven geen goed groentenpersoneel of zouden de problemen meer structureel zijn? Hoe dan ook, ik zzou maar wat graag meer vers fruit willen eten.[/list]
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Vergeten in te loggen. Automatisch inloggen doet ie nog steeds niet terwijl ik 'gewoon' IE gebruik.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Zijn er in Leuven geen markten waar je vers fruit en verse groenten kan vinden? Ben je ook al andere supermarkten binnengewandeld?
Naar mijn ervaring zijn groenten en fruit bij Colruyt altijd van heel goede kwaliteit (ze worden er in een koelkamer bewaard). Ook Aldi heeft goede kwaliteit fruit.

Dat fruit soms nog onrijp is, is logisch: als het pas geplukt wordt als het rijp is, is het rot tegen dat het in de winkels ligt. De beste remedie is het fruit een paar dagen op kamertemperatuur te laten liggen en dagelijks te controleren hoe het met de rijpheid staat. Als je veel fruit tegelijk koopt kan je ook best een deel in de koelkast bewaren zodat het minder snel rijpt.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

JC schreef: Colruyt is zeer goede kwaliteit, maar het aanbod is geringer.
Met een klein aanbod en een grote afzet heb je altijd verse voorraden. Moest de keuze groter zijn, wordt dezelfde afzet verdeeld over meer producten en blijf je langer met je voorraden zitten, met alle gevolgen vandien.
Ik ken in Lier een kruidenier waar je bijna alles kan vinden, bijna de helft van de stock is echter de versheidsdatum overschreden en je vind er soms echt rot fruit en groenten. Controleurs wagen er zich niet binnen want er is geen doorkomen aan: alles staat door, op en tussen elkaar. Bovendien bestaat de hele administratie uit handgeschreven stukjes papier die her en der verspreid liggen.
Waarom die winkel nog bestaat? De eigenares is steenrijk en de stock die nieuw binnenkomt is van uitstekende kwaliteit, mensen die de winkel kennen weten naar wat uit te kijken.
Plaats reactie